کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۶۰۲
تاریخ خبر:

آخرین وضعیت مذاکرات برجام به روایت عباس عراقچی

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران به خبرگزاری صداوسیما گفت: امروز (یکشنبه) آخرین روز از ششمین دور مذاکرات است و ما روزهای بسیار فشرده و کار بسیار سختی را پشت‌سر گذاشتیم، الآن در موقعیتی هستیم که فکر می‌کنیم تمامی اسناد توافق تقریباً آماده است.

وی افزود: مسائل اصلی مورد اختلاف که باقی مانده، بعضی از مسائل حل شده و برخی مسائل هنوز باقی مانده است، ولی یک شکل کاملاً دقیقی به خودش گرفته و کاملاً روشن است که ابعاد این اختلافات چگونه است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه اظهار داشت: فکر می‌کنم زمان برای تصمیم‌گیری طرف‌های مقابل ما فرا رسیده است، چون صحنه مذاکرات و یک توافق احتمالی کاملاً روشن است، باید تصمیمات خودشان را بگیرند، الآن مشخص است که چه حوزه‌هایی، چه کارهایی امکان دارد و چه کارهایی امکان ندارد، بنابراین زمانی است که همه طرف‌ها به‌خصوص طرف‌های مقابل ما باید تصمیم نهایی خودشان را بگیرند.

عراقچی در ادامه تأکید کرد: به همین جهت برای چند روزی که الآن نمی‌توانم دقیقاً بگویم چند روز است، مذاکرات را متوقف می‌کنیم و به پایتخت‌ها برمی‌گردیم؛ نه‌فقط برای مشورت‌های بیشتر، بلکه برای تصمیم‌گیری.

رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران خاطرنشان کرد: همکاران من روزهای بسیار سختی را داشتند و تا پاسی از شب روی اسناد کار کردند، دیشب تا ۲ صبح روی آخرین برگه اسناد و آخرین پاسخ‌هایی که باید داده می‌شد، کار کردند. به‌هرحال می‌دانید که مذاکره غیرمستقیم کار آسانی نیست و برای جلوگیری از سوءتفاهم‌ها لازم است که خیلی دقیق‌تر و خیلی جزیی‌تر کار کرد و مطالب را آماده کرد.

عراقچی گفت: هر دوری که مذاکره داشتیم پیشرفت کردیم، برخی ادوار پیشرفت کمتر و برخی ادوار بیشتر بوده است. من فکر می‌کنم این دور پیشرفت‌های خوبی را انجام دادیم و همان‌طور که یک بار دیگر هم عرض کردم الآن از همیشه به یک توافق نزدیک‌تر هستیم، ولی فاصله‌ای که الآن بین ما و توافق مانده است، پر کردنش کار آسانی نیست و نیاز به تصمیماتی دارد که باید عمدتاً طرف‌های مقابل ما بگیرند و امیدوارم در دور بعدی این فاصله کوتاه باقی‌مانده را که اگرچه کار سخت و پرسنگلاخی است طی کنیم و بتوانیم به یک جمع‌بندی نهایی برسیم.

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد: این امید من برای دور آینده است ولی قطعاً نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آیا در دور آینده می‌توانیم این کار را انجام دهیم یا نه، ولی به‌شدت امیدوار هستم.

کدخبر: ۳۹۷۶۰۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • ناشناس

    شما متوجه شدید چی گفت ،؟ بالاخره به تواف ق رسیدید یانه؟ جوابش یک کلامه داداش. کلی گویی به درد نمیخوره میشه خروج راحت وبدو ن هزینه ازبرجام