کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۹۵۷۸
تاریخ خبر:

پیش‌بینی وزیر بهداشت از زمان آغاز واکسیناسیون

معاون نظارت و ارزیابی ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد با موافقت دولت آمریکا ایران توانسته است از طریق بانک سوئیس واکسن کرونا بخرد.

به‌گفته حسن قدسی‌پور در تاریخ پنجم دی ۹۹ خزانه داری آمریکا اعلام کرد با موافقت دولت آمریکا ایران توانسته است از طریق بانک سوئیس واکسن ضدکرونا بخرد. وزارت خزانه داری آمریکا به بانک سوئیس اجازه پرداخت ۲۴۴ میلیون دلار را برای خرید واکسن ضدکرونا توسط ایران صادر کرده است.

از طرف دیگر کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت گفته ایران خرید ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز واکسن کرونا را از شرکت کوواکس پیگیری می‌کند. البته تا امروز کوواکس هنوز واکسنی را در جهان توزیع نکرده است. کوواکس یک اتحادیه جهانی بر محور سازمان جهانی بهداشت و ابتکار عملی برای توزیع واکسن است. فکر می‌کنم حداقل ۱۸ شرکت در سبد کوواکس واکسن خود را عرضه می‌کنند. ما هم حداقل از سه شرکت تغذیه خواهیم کرد، اما هنوز کوواکس چیزی توزیع نکرده و ما هم واکسنی را وارد نکردیم و هر واکسنی که سازمان غذا و داروی کشور به عنوان مرجع ملی برای صدور مجوز ورود واکسن تایید کند، از این محل تهیه می‌شود.

به‌گفته جهانپور خرید مستقیم واکسن کرونا از شرکت‌های مورد تایید سازمان غذا و دارو، به هر تعداد که مقدور باشد، انجام می‌شود. سپس سبد کوواکس و بعد از آن، واکسن داخلی خواهد بود. هرچند اولین کشور شروع کننده در حوزه تزریق واکسن نبودیم که البته اقدام درستی هم در نوبه خودش بود، اما فکر می‌کنیم جزو اولین کشورهایی خواهیم بود که واکسیناسیون علیه کووید -۱۹ را به پایان خواهیم رساند.

اما مهمترین خبر امروز درباره واکسن کرونا را سعید نمکی وزیر بهداشت اعلام کرده: واکسن ایرانی مراحل خود را در مجموعه برکت به خوبی سپری کرد و هفته آینده از اولین فاز تست انسانی واکسن رازی رونمایی می‌کنیم و واکسن تولید مشترک با کوبا در این کشور در حال گذارندن تست‌ها است و مرحله سوم تست این واکسن در کشور ایران انجام می‌شود، درخصوص واکسن وارداتی نیز اقداماتی صورت گرفته است و امیدواریم تا قبل از ۲۲ بهمن اولین گروه از هموطنان واکسینه شوند.

کدخبر: ۳۶۹۵۷۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر