کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۱۹۵۱۳۲
تاریخ خبر:

آخرین حرف‌های امیرحسین در روزهای قبل از اعدام

حتی فعالان مدنی حامی کودکان نیز از پی‌گیری‌های همه‌جانبه این پرونده شانه خالی کردند
خبرآنلاین: مستاصل، بلاتکلیف، با غمی که امکان بروز نداشت. «چیزی یادم نمیاد. ساقی‌ای که بهم عرق داده بود، حتما قرص ریخته بود توش. من قبلا هم مست کرده بودم ولی کدوم آدمیه که با مست‌کردن، آدم بکشه؟ من هیچی یادم نمیاد و نمی‌فهمم چیکار کردم.» اینها را امیرحسین، یک هفته قبل از اعدام می‌گفت؛ در تماس ده دقیقه‌ای از زندان. زمانی که امید داشت به بخشش و درخواست کمک می‌کرد. «وقتی با داییم رفتیم و خودم رو معرفی کردم، مجبورم کردن که هر اتفاقی افتاده رو اعتراف کنم. شرایط سختی بود و من به‌خاطر عرقی که خورده بودم هیچی یادم نمیومد. برای اینکه خلاص بشم، یه داستانی رو روایت کردم. من هنوزم یادم نمیاد چیکار کردم.»

این حرف‌ها باید می‌ماند تا زخمی را باز نکند؛ نه زخم خانواده‌ای که ستایشش را از دست داده نه زخم امیرحسینی که روایتش با درد است. این حرف‌ها در همان تماس‌های چند دقیقه‌ای با استرس تمام‌شدن تماس باید می‌ماند تا خود امیرحسین روایتشان کند؛ اما حالا که نیست شاید این حرف‌ها بتواند خیلی چیزها را ترمیم کند، که اگر ترمیمی باشد، نه ستایشی قربانی می‌شود نه امیرحسینی بالای دار می‌رود. ترمیمی که راه‌حل‌ش حذف و اعدام نباشد. «همه تفریح من گوشیم بود؛ چیز دیگه‌ای نداشتیم. یه رفیق هم داشتم که دور از چشم بابام باهاش بیرون می‌رفتم؛ وگرنه دعوام می‌کرد. این ماجرا سر گوشیمم بود البته. دوست نداشت همش سرم تو گوشیم باشه؛ ولی خب چیکار می‌کردم؟»

«چی دارم بگم جز اینکه اشتباه کردم؟ نفهمیدم. اون موقع انقدر حالم بد بود و تو حال خودم نبودم که به یک چیزهایی اعتراف کردم که به ضررم شد. هرجا هم گفتم دروغ بود کسی باور نکرد. نمی‌دونم چقدر درسته بگم یا نه ولی به‌خدا من با هیچ‌کس رابطه جنسی نداشتم. ۱۶ ساله‌م بیشتر نبود. نفهمیدم.» امیرحسین نمی‌توانست درباره قبل از آن لحظه‌ها حرفی بزند، نمی‌توانست پل بزند به گذشته و خاطره‌بازی کند. نمی‌توانست و تنها حرفش این بود که اشتباه کردم و نفهمیدم. دلش می‌خواست جبران کند اما نشد. پنج‌شنبه صبح اعدام شد.

سرباز رجایی‌شهر می‌گفت بالاخره نتوانستند امیرحسین را نجات دهند؟ نشد و امیرحسین اعدام شد، دومین قربانی آن اتفاق. حاصل شانتاژ و شوآف برای سوژه‌هایی که آن را به نام خودمان بزنیم؛ که هرچقدر اشک بیشتری را درآوردیم و نفرت بیشتری کاشتیم؛ ما برنده‌ایم. که حقوق متهم را به عمد یادمان رفت تا بگوییم ما با خانواده ستایش همراهیم و نفرت کاشتیم برای دور و بری‌ها. که روزهای آخر خانواده‌ ستایش بگویند ما به اعدام راضی نیستیم اما خیلی‌ها ما را تهدید کرده‌اند که اگر رضایت بدهیم فلان و بهمان می‌کنیم.

انگار که یادمان رفته باشد ستایش و امیرحسین هر دو کودک بودند؛ وقتی حتی فعالان مدنی حامی کودکان نیز از پیگیری‌های همه جانبه این پرونده با محوریت اینکه دو کودک قربانی این ماجرا شده‌‌اند، شانه خالی کردند، دیگر نمی‌شود به موضع‌گیری‌های مجازات‌گرایانه افکار عمومی دل بست. با همه اینها امیرحسین حذف شد تا دیگر شاهد تجاوز و قتل نباشیم؛ بی‌خبر از آن که مشکل فردی نیست و ریشه در جامعه‌ای دارد که خشونت زیر پوستش نفس می‌کشد.

کدخبر: ۱۹۵۱۳۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • nashibay

    متن درستی بود، نقش بادمجان دور قاب چینها در اعدام امیرحسین کاملا مشهود بود

  • solntse

    اون کسایی که میگن اعدام درسته اگه ستایش بچه خودشون بود چکار میکردند و از این حرف ا !! اگه امیرحسین پسره شما بود چی؟؟؟…پسر ه ۱۶ ساله ای که راهنمای درستی نداشته تو اوج دوران بلوغش قرار داشت و اون نامردی ک ه دست این بچه مشروب داد که هوش و عقلش دس ت خودش نباشه از این پسر گذشت بهتره درس ب شه که بیشتر مواظب نوجوان ها و کودکانمون باشیم و من خیلی ناراحتم که در ایران زیر ۱۸ سال رو اعدام کردن…

  • alireza2233

    چی بگم والله.جامعه خیلی خراب شده.امیر حس ین یکیش بود

  • fardinranji89

    ای بابا ول کنین دیگه هر روز باید اخبار ا ین نجسو تو صفحه ببینم ازتو خواهش میکنم د یگه هیچ مطلبی در این مورد ننویسد مرسی

  • moslem.n

    کاشکی میشد به جای اعدام ،اعضای بدن اعدام ی هارو اهدا کنن تا مرگ بی ثمری اتفاق نیو فته

  • ppj_s68

    این پست فطرت خیلی بدتر از اینها باید مجا زات میشد

  • arsha_1360

    آقایون و خانمهایی که فحش می دید. اینکه ی ک نفر اعدام میشه به خاطر جزای عملش هست ی عنی وقتی که اعدام شد پاک شده این گناهش پ س وقتی شما توهین میکنید دارید گناه میکنی د. در جریان باشید

  • fruzanm48

    چه عجب!!!پس از مرگ سهراب نوشدارو چه سود؟ ؟؟!!! زندگی بازی بومرنگ هاست

  • elnazi

    تو صحبت های قبلیش گفته بود که فیلم های م ستهجن داشته تو گوشیش..طبقه دوم خونشون تن ها خلوت میکرده با روزی یه سیگار کشیدن..م شروبشم خودش دست ساز درست میکرده .. همیشه سانسور میکنن به هرحال خوب شد اعدام شد.ن گران دخترای دیگه ای از این سرزمین بودم