کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۶۷۱۶
تاریخ خبر:

آخرین جزئیات از پرونده خرم‌دین و همسرش

روزنامه هفت صبح | دوشنبه ۲۴ خردادماه، حوالی ساعت ۱۱ صبح بازسازی صحنه قتل بابک خرم‌دین، ‌آرزو خرم‌دین و فرامرز داماد خانواده انجام شد. خودروی ویژه انتقال بازداشتی‌های پلیس آگاهی تهران برابر بلوک در شهرک اکباتان توقف کرد و در حالیکه دقایقی قبل از حضور آنها، ماموران کلانتری اکباتان شرایط امنیتی را فراهم کرده بودند، در آرامش و سکوت وارد بلوک شدند. قبل از پیاده شدن پدر بابک خرم‌دین و مادرش از خودرو تیم جنایی به‌همراه مدیر ساختمان به طبقه خانه اکبر خرم‌دین رفتند.

در اولین اقدام آسانسور بلوک در این طبقه متوقف شد و سیستم آن به درخواست تیم جنایی قطع شد. سپس مدیر ساختمان و نگهبانان آن طبقه را ترک کردند و دوربین‌های مداربسته آسانسور قطع شد و پدر و مادر بابک خرم‌دین به داخل خانه‌شان که قتلگاه بابک و آرزو خرم‌دین و شاید داماد خانواده می‌بود، رفتند تا به بازسازی یکی از فجیع‌ترین جنایات تاریخ ایران بپردازند.

بازسازی این صحنه قتل‌ها حدود سه ساعت طول کشید و اکبر خرم‌دین و همسرش چگونگی بیهوش کردن بابک و آرزو با خوراندن آب‌گوشت و کله‌پاچه آغشته به داروی بیهوشی را تشریح کردند. سپس پدر بابک خرم‌دین نشان داد در کجای خانه وقتی بابک نیمه بیهوش چهاردست و پا به سمت آشپزخانه می‌رفت با چاقو به او حمله کرده و سپس با قتل پسرش او را به داخل حمام برده است.

اکبر خرم‌دین سپس نحوه مثله کردن اجساد بابک و آرزو را در حمام خانه به نمایش گذاشت و جلوی دوربین پلیس بازسازی کرد و تشریح کرد که چگونه اجساد قطعه قطعه شده را داخل چمدان و کیسه‌های زباله قرار داده است. سپس دقیقا شبیه به فیلم دوربین مداربسته آسانسور ساختمان نحوه انتقال اجساد را بازسازی کرد.

بعد از اتمام بازسازی صحنه جنایت، مادر و پدر بابک خرم‌دین باز هم سوار بر خودروی پلیس آگاهی محل را ترک کردند. از دیگر سو، آخرین نظریه پزشک قانونی در خصوص سلامت روانی اکبر خرم‌دین و همسرش نیز منتشر شد. باشگاه خبرنگاران درباره این گزارش به نقل از پزشکی قانونی نوشته است، بررسی‌ها در پرونده خرم‌دین‌ها نشان می‌دهد اکبر خرم‌دین و همسرش از اختلال روانپزشکی رنج می‌برند، اما نه در آن حد که مسئول جنایاتی که مرتکب شده‌اند، نباشند.

پزشکی قانونی پس از بررسی‌های تخصصی نظریه خود درباره اکبر خرم‌دین و همسرش را که متهم هستند پسر، دختر و دامادشان را به قتل رسانده و اجساد آنها را مثله کرده‌اند، صادر کرده است. این نظریه حکایت از این دارد که اکبر خرم‌دین (پدر خانواده) اختلال روانپزشکی دارد، اما نه در آن حدی که مسئول اعمالش نباشد. همسرش نیز اختلال روانپزشکی در حد کندذهنی دارد، اما نه در آن حد که مسئول اعمال خودش نباشد.

کدخبر: ۳۹۶۷۱۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر