کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۷۷۴۶۱
تاریخ خبر:

آخرین تحولات درباره پرونده پزشک تبریزی

روزنامه هفت صبح | پرونده پیچیده پزشک تبریزی پس از کش‌وقوس‌های فراوان، این‌بار با رای یک‌بار قصاص و پرداخت یک فقره دیه در حق اولیای دم مقتول به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد چراکه وکیل مدافع متهم همچنان بر بی‌گناهی موکل خود اصرار دارد و مدعی است حتما به زودی اعتراض خود را در فرصت قانونی به محضر دادگاه تقدیم خواهد کرد.

۱۷ مهر سال ۹۵، پنج عضو خانواده یک پزشک تبریزی شامل همسر، مادر، پدر، برادر و مادربزرگش دچار تنگی نفس شدند و همسر و مادربزرگ این پزشک پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند که همزمان با مرگ دو تن از اعضای خانواده این پزشک و مسمومیت سایر اعضای خانواده‌، تحقیقات ویژه جنایی برای رمزگشایی از پرونده آغاز شد.

پس از مدتی با بازداشت پزشک تبریزی، پرونده رنگ و بوی جنایی گرفت و با صدور نظریه پزشکی قانونی مبنی بر وجود سم فسفین در غذاهای مصرف شده توسط خانواده پزشک تبریزی وقوع جنایت در این پرونده صددرصد شد.

اما ماجرایی که عجیب بود وجود این سم در تمامی غذاها بود که پزشک متهم به قتل مدعی بود این غذاها نذری هستند و تحقیقات ابتدایی پلیس با این اظهارات به بیراهه رفت تا اینکه پلیس به موقع متوجه وجود اظهارات متناقض پزشک تبریزی شد و به این ترتیب، جریان تحقیقات مظنون اصلی ماجرا را خود پزشک معرفی کرد.

علیرضا صلحی در اعترافات خود مدعی بود غذاها را کسی نذر آورده است در حالی که چندی بعد مشخص شد او تمامی غذاها را از یک رستوران خریداری کرده و برای خانواده‌اش آورده است که فیلم دوربین مداربسته این رستوران نیز موید این ماجرا بود. با این حال پزشک تبریزی هیچگاه اعتراف به قتل نکرد و حتی با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی، خودش را بی‌گناه دانست و مدعی شد همسرش که با او اختلافاتی نیز داشته، با هدف خودکشی و وارد کردن ضربه سنگین به این پزشک، تمامی غذاها را آلوده کرده است تا به یکباره او داغدار همه خانواده‌اش شود.

مادر همسر پزشک تبریزی درباره این اظهارات متهم توضیح می‌دهد: متهم به جای فرافکنی چرا در برابر سؤال‌ها و تحقیقات پلیس جوابی ندارد؟ چرا به‌دروغ گفته غذاها نذری بوده است درحالی‌که خودش اقدام به خرید غذا کرده بود؟ چرا به‌دروغ گفته‌ آن روز آش خورده و به همین دلیل سیر بوده و غذا نخورده است درحالی‌که هیچ‌گونه شواهدی در این زمینه پیدا نشد؟

چرا بعد از پهن کردن سفره بلافاصله خانه را ترک کرده است بدون آنکه لقمه‌ای از آن غذاها خورده باشد؟ چرا گفته است در مدت غیبتش در جلسه بوده درحالی‌که تحقیقات پلیس نشان داد در هیچ جلسه‌ای حضور نداشته است؟ چرا بعدا حضور در جلسه را انکار و گفت در پارک مشغول گوش دادن به موسیقی بوده‌ام؟ چرا در آگاهی تصویر فردی خیالی را چهره‌نگاری کرده است؟ و ده‌ها چرای دیگر که در پرونده موجود است.

این مادر داغدار درباره اینکه کسی دیگر هم در قتل دخترش دست داشته یا خیر اظهار می‌کند: از نظر اخلاقی کسی که به‌صورت غیرمستقیم در زندگی دو فرد متاهل ورود کرده و بستر هوا و هوس را گسترانده است، بی‌تقصیر نیست. پیامک‌های متهم به آن زن درباره «چشمانی که باعث شده خبط بزرگی مرتکب شود» گویای همه‌‌چیز است!

با تمام این تفاسیر، پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست علیه متهم به دادگاه کیفری یک استان تبریز ارسال شد و متهم بعد از محاکمه در شعبه سوم این دادگاه با حکم دوبار قصاص روبه‌رو شد اما پرونده با اعتراض متهم به رای و انکار قتل‌ها‌ به دیوان عالی کشور ارسال شد که دیوان رای شعبه را نقض و پرونده را دوباره به دادگاه ارسال کرد که پس از بررسی مجدد متهم این‌بار با توجه به درخواست اولیای دم مقتولان، تنها به یک بار قصاص محکوم شد.

بابک بابازاده در گفت و گو با خبرنگار ما مدعی شد حتما به این رای اعتراض خواهیم کرد تا دیوان عالی کشور بار دیگر موضوع را مورد بررسی موشکافانه خود قرار دهد.

کدخبر: ۲۷۷۴۶۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر