کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۳۲۸
تاریخ خبر:

آخرین آزمون یحیی ‌قبل از فینال آسیا

روزنامه هفت صبح، نادر ‌نامدار | هفته چهارم لیگ برتر از امروز با برگزاری سه بازی آغاز می‌شود. در مهم‌ترین بازی امروز، پرسپولیس میزبان شهرخودرو خواهد بود و در دیگر بازی‌ها، تیم آماده گل‌گهر سیرجان مهمان ماشین‌سازی تبریز است و در آخرین بازی فولاد در اهواز به مصاف آلومینیوم اراک می‌رود.

*** پرسپولیس- شهرخودرو؛ جدال حساس دو دوست
در فاصله کمتر از ۲۰ روز تا فینال آسیا، به نظر می‌رسد پرسپولیس تمرکز کافی روی بازی‌های لیگ برتر ندارد. در واقع به شکلی کاملا منطقی و طبیعی، قهرمانی در آسیا اولویت اول پرسپولیس و کادر فنی این تیم است و به همین دلیل شاگردان یحیی، در پایان هفته سوم، چهار امتیاز از ۹ امتیاز ممکن را از دست داده‌اند.

گل‌محمدی حتی با توجه به اینکه در فینال لیگ قهرمانان آسیا، امیری و پهلوان را در اختیار ندارد، در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان، تیمش را بدون این دو بازیکن کلیدی ارنج کرد تا تیمی را که قرار است در فینال آسیا به میدان برود، امتحان کند. امتحانی که البته خوب جواب نداد و نگرانی‌هایی را در میان هواداران این تیم ایجاد کرد.

با این حال یحیی چاره‌ای ندارد جز اینکه در بازی امروز هم همان ترکیب فینال آسیا را تست کند، حتی اگر این اتفاق منجر به از دست رفتن امتیازات دیگری در لیگ برتر شود. به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود او تیمش را در مقابل شهرخودرو با این ترکیب روانه میدان کند: «حامد لک، سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، سعید آقایی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، احمد نوراللهی، سیامک نعمتی، بشار رسن و مهدی عبدی.»

اما منطقی هم نیست که یحیی این بازی را به طور کامل فدای بازی فینال آسیا کند. به‌خصوص اینکه حریف امروز پرسپولیس، تیمی است که او فصل قبل هدایتش را برعهده داشت و در نیم‌فصل به شکلی جنجالی از آن جدا شد و روی نیمکت پرسپولیس نشست. همین ماجرا کافی است تا یحیی انگیزه زیادی برای پیروز کردن تیمش در بازی امروز داشته باشد. مشکل اما اینجاست که حریف امروز پرسپولیس تیمی است که از هر سه حریف قبلی این تیم قوی‌تر و پرمهره‌تر و البته باانگیزه‌تر است.

اگر سیدمهدی رحمتی در بازی قبل اخراج نمی‌شد، امروز می‌توانست روی نیمکت شهرخودرو بنشیند و رودرروی سرمربی فصل پیش خود که رابطه دوستانه‌ای هم با او دارد، قرار بگیرد اما او محروم است و امروز باید از روی سکوها تیمش را هدایت کند و همین محرومیت باعث می‌شود تا سوژه‌های جذابی از بازی امروز از دست برود. او فصل پیش دروازه‌بان شهرخودرو بود و تقابل جذابی با پرسپولیس و یحیی داشت. هر چند در نهایت در آن بازی پرسپولیس با نتیجه ۳بریک پیروز شد و خاطره تلخی برای سیدمهدی به‌جا ماند.

دیگر سوژه جذاب بازی امروز، حضور احتمالی میلاد سرلک در ترکیب اصلی پرسپولیس است. او تا فصل گذشته در شهرخودرو بازی می‌کرد و قطعا تقابل او با تیم و همبازیان سابقش دیدنی خواهد بود. آمادگی خوب سرلک در بازی‌های اخیر پرسپولیس جدالی تماشایی بین او و بازیکنانی مثل اکبر صادقی و امیرحسین کریمی رقم خواهد زد.

*** ماشین‌سازی-گل‌گهر سیرجان؛ تقابل صدر و قعر
این بازی‌ تقابل تیم صدرنشین جدول با یکی از تیم‌های قعرنشین است. گل‌گهر با امیر قلعه‌نویی، آماده‌ترین تیم لیگ بیستم نشان داده و ترس را در دل مدعیان سنتی قهرمانی انداخته است. حضور یک گادوین منشای آماده و سرحال در خط حمله گل‌گهر، برای خط دفاع هر تیمی خطرناک است.

او در هر سه بازی قبلی موفق به گلزنی شده و درحال‌حاضر با چهار گل صدرنشین جدول گلزنان لیگ بیستم هم هست‌ اما گل‌گهر فقط به منشا وابسته نیست و بازیکنان مهم و تاثیرگذار دیگری مثل یونس شاکری، احمدرضا زنده‌روح، علیرضا علیزاده، علیرضا حقیقی، بهنام برزای و … هم در این تیم هستند که کار را برای حریفان حسابی دشوار می‌کنند. درواقع جدال امروز در تبریز، تقابل بهترین خط حمله لیگ برتر با شش گل زده و بدترین خط دفاع لیگ برتر با پنج گل خورده است.

با این حال کار برای شاگردان امیر قلعه‌نویی آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیست. ماشین‌سازی در بازی قبلی خود در ورزشگاه آزادی فقط با یک گل از روی یک ضربه ایستگاهی مغلوب استقلال شد و در دقایق زیادی از نیمه دوم هم توانست استقلال را تحت فشار قرار دهد و اگر تیر دروازه و درخشش رشید مظاهری نبود، شاید این تیم می‌توانست با حداقل امتیاز تهران را ترک کند. با توجه به بازی‌های آخر این دو تیم، بازی امروز آنها احتمالا تقابل جذابی از آب درخواهد آمد.

*** فولاد- آلومینیوم اراک؛ کار آسان تیم نکونام؟
آخرین بازی امروز در اهواز برگزار می‌شود. جایی که فولاد خوزستان میزبان تیم ته‌جدولی آلومینیوم اراک خواهد بود. فولاد بعد از پیروزی جنجالی مقابل استقلال، می‌توانست گل‌گهر را هم در سیرجان ببرد، اما پنالتی ساسان انصاری در وقت‌های تلف‌شده بازی از دست رفت تا دو تیم امتیازات این بازی را تقسیم کنند.

حالا فولاد پنج‌امتیازی که در رده چهارم جدول ایستاده، مقابل تیم پانزدهم جدول قرار خواهد گرفت. تیمی که پس از سه بازی هنوز موفق به گلزنی در لیگ برتر نشده و چهاربار هم دروازه‌اش باز شده است. شاگردان نکونام از فصل گذشته، بهتر، قلدرتر و حرفه‌ای‌تر بازی می‌کنند و بعید نیست در پایان فصل در رتبه‌ای بهتر از رده سوم فصل گذشته خود بایستند. در سوی دیگر رسول خطیبی بعد از روزهای جنجالی هفته اول، با جذب چند بازیکن باتجربه تیمش را تقویت کرده.

اما هنوز موفق به گرفتن نتیجه نشده است. تنها امتیاز تیم او در مصاف با مس رفسنجان به دست آمده که اتفاقا این تیم هم مثل آلومینیوم ضعیف کار کرده و یک‌امتیازی است. شواهد نشان می‌دهد که فولاد امروز کار چندان سختی نخواهد داشت و احتمالا یک پیروزی آسان به دست خواهد آورد. مگر اینکه خطیبی تیمش را به تدریج آماده کرده باشد و بتواند حریف امروز خود را غافلگیر کند.

کدخبر: ۳۶۱۳۲۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر