کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۶۵۵۹
تاریخ خبر:

آجورلو به مدد استقلال می‌آید؟

روزنامه هفت صبح | بالاخره اتفاقی که هواداران استقلال مدت‌ها منتظرش بودند رخ داد. احمد مددی از مدیرعاملی این باشگاه کناره‌گیری کرد و دیروز سردار مصطفی آجورلو رسما به عنوان مدیرعامل جدید استقلال انتخاب شد. اعضای جدید هیات مدیره هم معرفی شدند. محمد مومنی بازیکن اسبق استقلال، پرویز مظلومی عضو فعلی هیات مدیره، سرمربی و بازیکن سابق استقلال، مجتبی عبداللهی معاونت سابق اجتماعی و خدمات شهرداری تهران و کاندیدای شهرداری تهران و مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد رودکی دیگر اعضای هیات مدیره استقلال هستند‌ اما در این مطلب به مدیرعامل جدید استقلال، پیشینه، حواشی و مهم‌ترین اتفاقاتی که در دوران حضورش در تیم‌های مختلف رخ داده می‌پردازیم.

کارنامه خاکستری
کارنامه آجورلو از موفقیت‌ها و ناکامی‌های فراوانی پر شده که از همین ابتدا هواداران را در حالت خوف و رجا قرار داده است. موفقیت در تیم‌های نظامی و تجربه ترسناک مدیریت در استیل‌آذین همان امید و ترسی است که می‌تواند مدیرعامل جدید را در دوراهی موفقیت و ناکامی قرار بدهد. هرچند باید گفت ‌ رویکرد وزارت ورزش به دو باشگاه سرخابی پایتخت عامل اصلی عملکرد مثبت یا منفی مدیران عامل دو باشگاه بوده و بدون تعارف اگر نگاه مهربانانه‌تری به استقلال می‌شد، حداقل شاهد از بین رفتن موقعیت‌های طلایی و هدر رفتن سرمایه‌های مردمی این باشگاه نبودیم.

درگیری با کریمی و اخراج او
این احتمالا مهم‌ترین خاطره‌ای است که از آجورلو در ذهن اهالی فوتبال باقی مانده است. او ‌ زمانی که مدیرعامل استیل‌آذین بود، تیمی پرستاره را در اختیار داشت که پتانسیل جنجال‌ها و حواشی زیادی هم داشت. در یکی از روزهای ماه رمضان استیل‌آذین با استقلال بازی داشت. در تمرین قبل از مسابقه علی کریمی به علت نوشیدن آب با صادق درودگر که آن زمان سرپرست تیم بود، درگیری لفظی پیدا کرد. با رای مصطفی آجورلو، علی کریمی به علت روزه‌خواری و عدم احترام به ارزش‌های دینی از استیل‌آذین اخراج شد که این تصمیم جنجال زیادی در فوتبال ایران به پا کرد.

جذب بازیکن ارمنی و پشیمانی به خاطر وحدت!
یکی دیگر از اتفاقات عجیب در دوران حضور او در باشگاه تراکتورسازی رخ داد. این تیم مذاکراتی با ورازدات هارویان بازیکن تیم ملی ارمنستان انجام داد و حتی با او قرارداد هم امضا کرد اما هواداران تراکتور که به خاطر اختلافات تاریخی میان ترک‌ها و ارمنی‌ها، تمایلی به حضور این بازیکن در تیم‌شان نداشتند، در فضای مجازی به شدت نسبت به جذب او اعتراض کردند. در نهایت تعجب، باشگاه تراکتور این قرارداد را فسخ کرد و هارویان به پدیده پیوست.

آجورلو هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من برای وحدت آذری‌های عزیز به تبریز آمدم. هدفم اتحاد همه ترک‌های شریف حول محور تراکتور و قهرمانی این تیم است. از آنجا که پیوستن بازیکن تیم ملی ارمنستان به تراکتور می‌تواند این وحدت را تهدید کند، از خرید این بازیکن صرف‌نظر می‌کنیم. امیدوارم با وحدت و همدلی به سمت قهرمانی تراکتور حرکت کنیم.» با این حال عمر مدیریتی آجورلو در تراکتور کوتاه بود و پس از نتایج ضعیف در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا، او برکنار شد.

او هنوز هم سر حرف خودش هست؟
«اگر به آقای مصطفوی، فتح‌الله‌زاده، دادکان، کاشانی و دیگر دوستانی که در فوتبال این کشور زحمت کشیدند احترام نگذاریم و از حضورشان ممانعت کنیم به فردی مثل رسول‌پناه می‌رسیم. چرا فوتبال را به خود فوتبالی‌ها نمی‌دهیم، مگر محمد دادکان چه ایرادی دارد که مدیرعامل پرسپولیس نمی‌شود؟» این بخشی از مصاحبه آجورلو است که یک سال هم از آن نمی‌گذرد.

او معتقد بود ‌ یکی مثل دادکان که فوتبالی است باید مدیرعامل پرسپولیس شود. حالا این سوال پیش می‌آید که آیا هنوز هم همین نظر را دارد و آیا در میان قدیمی‌های استقلال هیچ آدم فوتبالی پیدا نمی‌شود که مدیرعاملی استقلال نصیب خود او می‌شود؟ آیا با کار در پاس که خودش یک باشگاه نظامی بود‌ و ناکامی در استیل‌آذین و تراکتور، باید آجورلو را فوتبالی بدانیم؟ فوتبالی‌تر از خیلی از پیشکسوتان استقلال؟

بهتر از مددی است
با وجود کارنامه خاکستری آجورلو در مدیریت فوتبال، استقلالی‌ها از حضور او در این باشگاه استقبال کرده‌اند که بخش مهمی از این خوش‌بینی، به عملکرد فاجعه‌بار احمد مددی برمی‌گردد. آنها معتقدند آجورلو از هر لحاظ بهتر و باتجربه‌تر از مددی است و می‌تواند حواشی باشگاه را جمع و جور کند. روحیه نظامی‌گری او می‌تواند بی‌انضباطی‌ها در باشگاه را از بین ببرد و نظم و دیسیپلین را به مجموعه استقلال برگرداند.

پایان شایعات؛ او حامی مجیدی است
آجورلو بعد از رسمی شدن حضورش در استقلال به عنوان مدیر عامل، بیانیه‌ای خطاب به هواداران استقلال صادر کرد که مهم‌ترین بخش آن مربوط به کادر فنی این تیم بود. او نوشت: «فرهاد مجیدی فرزند استقلال و سرمایه این باشگاه است. این سرمایه برای باشگاه، یک فرصت خواهد بود. بدین وسیله از او می‌خواهم که با قدرت و انگیزه بیشتر به کار خود ادامه دهد و مجموعه مدیریتی را کنار خود بداند. ما تلاش خواهیم کرد به اتفاق تیم را هر چه سریع‌تر تقویت کنیم تا با قدرت بیشتر در فصل پیش رو حاضر شویم.»

با این بیانیه خیال هواداران استقلال از ماندن فرهاد مجیدی روی نیمکت این تیم فعلا راحت شده است. گفته می‌شد آجورلو به محض حضور در استقلال جواد نکونام را به سرمربیگری این تیم انتخاب خواهد کرد اما فعلا که از مجیدی حمایت کرده است. البته رابطه خوب آجورلو و نکونام می‌تواند همواره تهدیدی برای جایگاه مجیدی باشد. هرچند نوع مدیریت و اصول رفتاری آجورلو باعث نگرانی‌هایی هم شده اما آنچه او در این اوضاع آشفته می‌تواند انجام دهد بازگرداندن اقتدار و مقبولیت به رکن مدیریت باشگاه استقلال است.

کدخبر: ۴۱۶۵۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر