کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۱۱۹۹
تاریخ خبر:

آتش‌ زدن موتورسازی به‌خاطر درگیری بر‌سر ماسک

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | در روزگاری که شیوع ویروس کرونا بیداد می‌کند و آمار هر روزه مرگ و میر بر اثر ابتلا به این ویروس تن آدمی را می‌لرزاند، ماجرای یک تذکر ساده بر سر نزدن ماسک اگر منجر به آتش‌افروزی و تهدید به قتل شود هم از آن دست داستان‌های عجیب است.

آن هم در روزهای شرایط بد اقتصادی آتش‌زدن سرمایه یک فرد بر سر یک تذکر ساده و این حجم خشم و خشونت ترسناک است. رضا، پسر ۲۷ساله فکرش را هم نمی‌کرد وقتی از ترس مبتلا شدن به کرونا، به هم‌محله‌ای خود در سوپرمارکت محل تذکر بدهد چون زیاد سرفه می‌کنی ماسک بزن، نتیجه‌اش آتش زدن مغازه‌اش و تهدید به قتل با سلاح سرد باشد.

*** ماجرای آتش‌زدن موتورسازی
اما جزئیات این ماجرای عجیب که دو روز پیش رخ داد از چه قرار است. رئیس کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس از دستگیری عامل آتش‌سوزی عمدی مغازه موتورسازی در تهرانپارس خبر داد. سرهنگ مجتبی سهرابی‌منش درباره جزئیات این حادثه گفت: پنجشنبه ششم آذرماه جوانی ۲۷ساله به کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس مراجعه و اظهار داشت: مغازه موتورسازی او توسط یکی از اهالی محل به آتش کشیده شده و از قبل نیز هم‌محله‌ای‌اش او را تهدید به آتش کشیدن مغازه‌اش کرده بود.

شاکی درباره علت این ماجرا توضیح داد: ساعت ۱۵ روز چهارشنبه پنجم آذرماه در حال خرید از سوپر مارکت محل بودم که با یکی از مشتریان مغازه که ماسک نزده بود و مدام سرفه می‌کرد بحثم شد، در ادامه با بالا گرفتن مشاجره طرف مقابل که من را می‌شناخت و اصطلاحا بچه محل هم بودیم من را تهدید کرد و گفت: مغازه‌ات را به آتش می‌کشم و خودت را هم می‌کشم! پنجشنبه حوالی ظهر همسایه‌های مغازه به من زنگ زدند و گفتند، مغازه موتورسازی‌ام در حال سوختن است.

*** دستگیری متهم
حالا که موتورسازی جوان ۲۷ساله آتش گرفته بود، بعید نبود تهدید دیگر هم‌محله‌ای نیز عملی شود و به قول خودش برای کشتن او بیاید. رئیس کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس با اشاره به این موضوع که احتمال می‌رفت متهم برای عملی کردن تهدیدهایش به منزل شاکی نیز مراجعه کند، با دستور قضایی بلافاصله تیم عملیات کلانتری به منزل شاکی مراجعه کردند و گشت‌زنی‌های نامحسوس در اطراف منزل شاکی آغاز شد.

رئیس کلانتری ۱۲۶ تهرانپارس بیان داشت: همچنین تیمی از ماموران کلانتری به مغازه شاکی مراجعه کرده و پس از تحقیقات محلی، نتیجه تحقیقات انجام شده به مرجع قضایی منعکس و دستور دستگیری متهم اخذ شد. وی اضافه کرد: در این حین متهم به منزل شاکی مراجعه کرده و در حالی که با سلاح سرد فریاد می‌زد: «مغازه‌ات را من آتش زدم، خودت را هم می‌کشم.»

بلافاصله تیم عملیات کلانتری متهم را در یک عملیات پلیسی خلع سلاح و وی را دستگیر کردند. کلانتر محله تهرانپارس با اشاره به اینکه متهم در بازجویی‌های اولیه به آتش کشیدن عمدی مغازه موتورسازی اعتراف کرد، افزود: با اعتراف متهم به جرم ارتکابی، متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

کدخبر: ۳۶۱۱۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر