کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۸۹۹۶
تاریخ خبر:

آتش‌بازی سردار در شب داغ سن پترزبورگ

سردار آزمون در بازی زنیت مقابل فنرباغچه روی هر سه گل تیمش تاثیرگذار بود. او دو گل زد و یک پاس گل داد تا عامل اصلی صعود تیم روسی باشد. درخشش او در لیگ اروپا باعث شد بهترین بازیکن زمین هم شناخته شود.

حالا و در نظرسنجی جدید سایت رسمی لیگ اروپا، یوفا سردار آزمون را یکی از چهار بازیکن برتر هفته جاری معرفی کرده است.

در این مسابقه که از دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی پلی‌آف لیگ اروپا برگزار می‌شد، تیم زنیت سن پترزبورگ میزبان تیم فنرباغچه ترکیه بود.

زنیت سن پترزبورگ که در دیدار رفت با نتیجه یک بر صفر شکست خورده بود، بازی برگشت را هجومی آغاز کرد و در حالی که سردار آزمون را برای اولین بار پس از پیوستن به این تیم جزو ۱۱ نفر ابتدایی داشت، در دقیقه ۴ با پاس این ملی پوش ایرانی با مهار سینه و ضربه تمام کنده ماگمی‌ید آزدوف به گل رسید.

آزمون که در دقیقه ۱۸ کارت زرد گرفته بود، در دقیقه ۳۷ ارسال دقیق سباستین درییوسی از جناح چپ زمین را در شرایطی نامتعادل، با پرش بلند و با ضربه سری استثنایی تبدیل به گل کرد تا تفاضل گل با حریف ترکیه‌ای را دو برابر کند، اما فنرباغچه دو دقیقه قبل از پایان نیمه اول اختلاف را به حداقل رساند.

سردار آزمون که هفته قبل حضور تعویضی برابر فنرباغچه داشت، نمایش خیره کننده خود در بازی برگشت را در دقیقه ۷۶ تکمیل کرد و پاس در عمق آرتم ژیوبا را با توپ‌گیری از مهمت توپال، کاپیتان فنرباغچه و زننده گل اول این تیم، با ضربه بغل پا تبدیل به گل کرد تا درآستانه صعود قرار بگیرد.

زنیت سنپترزبورگ که از دقیقه ۸۰ آنتون زابولوتنی را به جای سردار آزمون در ترکیب داشت، با نمایش خیره کننده ملی پوش ایرانی خود به برتری ۳ بر یک برابر فنرباغچه رسید و به مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا صعود کرد.

سردار آزمون علاوه بر زدن دو گل و دادن یک پاس گل، ۶ شوت به سمت دروازه زد که چهار شوت داخل چارچوب بود و در ۶ نبرد تن به تن برتری داشت، سه پاس کلیدی داد و دو دریبل موفق از خود ثبت کرد تا با این عملکرد فوق‌العاده، نمره ۱۰ از ۱۰ را بگیرد و به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود.

آزمون در فصل ۱۷-۲۰۱۶ در ۱۰ مسابقه پلی‌آف و دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا ۴ گل برای روستوف به ثمر رساند و در همین فصل در چهار بازی لیگ اروپا یک گل زد.

این ستاره ملی پوش ایرانی در فصل ۱۴-۲۰۱۳ نیز دو بازی در لیگ اروپا برای روبین کازان انجام داد که در آن مقطع نیز یک گل به ثمر رساند.

کدخبر: ۲۴۸۹۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر