کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۲۳۱۵
تاریخ خبر:

آب پاکی بازار‌ ‌‌روی دست سانتافه‌ جدید!

روزنامه هفت صبح | با وجود بهبود بازار خودروی آمریکا و اقبال مشتریان به خرید خودروهای نو اما خودروسازان در حالی کریسمس ۲۰۲۱ را جشن گرفتند که آمارهای فروش‌شان با افت بعضاً شدید در این کشور روبه‌رو شده بود. آی‌سی کارز برای تحلیل بهتر این شرایط در گزارش اخیر خود وضعیت فروش ۷۰۰ هزار مدل از خودروها را در بازار آمریکا بررسی کرده است.

*** جنگ فامیلی در خانواده بدشانس فورد
۹۰ درصد از موجودی مدل اسکیپ در نمایندگی‌های فورد مربوط به مدل‌های ۲۰۲۰ است‌ اما چرا خودروهای فورد روی دستش باد کرد؟ در سالی که گذشت آمار فروش فورد اسکیپ نسبت به سال ۲۰۱۹ حدود ۲۶ درصد کاهش پیدا کرد و فورد تازه در ماه گذشته (ژانویه ۲۰۲۱) بود که شروع به تولید نسخه ۲۰۲۱ اسکیپ کرد.

این ناکامی اسکیپ بیش از آنکه تقصیر رقبای بیرونی باشد، ناشی از علاقه خریداران به فورد برونکوی اسپورت ۲۰۲۱ بود که از نظر قیمت و اندازه کاملاً مشابه اسکیپ است اما از ویژگی‌های جذاب دیگری سود می‌برد. دیگر بدفروش‌های فورد مدل‌های اکواسپورت (رتبه دوم با ۷۱٫۳ درصد)، اسکپدیشن (رتبه چهارم با ۶۱ درصد)، اکسپدیشن مکس (رتبه پنجم با ۵۹٫۲ درصد)، رنجر (رتبه هشتم با ۵۱٫۲ درصد) و اف ۱۵۰ (رتبه شانزدهم با ۴۰٫۴ درصد) بودند.

*** جی‌ام همچنان سردرگم
آمار فروش شورولت کامارو به تنهایی برای نشان دادن وضعیت بغرنج جنرال موتورز کافی نبود و
حال این دیترویت‌نشین که حال و روز خوبی هم ندارد، به همراه فیات-کرایسلر رکورددار بدفروش‌ها در سال ۲۰۲۰ است.

شورولت بولت ای‌وی ، به‌رغم افزایش ۲۶ درصدی آمار فروش همچنان با ۶۸٫۹ درصد موجودی مدل ۲۰۲۰ رتبه سوم بدفروش‌ها را تشکیل می‌دهد. نمایندگی‌های جنرال موتورز نیز برای خلاصی از دست آنها تخفیف‌های خوبی می‌دهند. بیوک انویژن با ۵۱٫۱ درصد موجودی مدل ۲۰۲۰ رتبه دهم و شورولت تراکس با ۴۸٫۶ درصد رتبه یازدهم لیست هستند.

*** فیات-کرایسلر؛ پز عالی جیب خالی!
زیرمجموعه‌های فیات-کرایسلر به سودای فروش خوب حسابی در سالی که گذشت تولید داشتند و حال این تولید اضافی روی دست‌شان باد کرده است: کرایسلر ۳۰۰ (رتبه هفتم با ۵۲ درصد)، دوج چارجر (رتبه نهم با ۴۸٫۳ درصد)، دوج چلنجر (رتبه دوازدهم با ۴۸٫۳ درصد)، کرایسلر پاسیفیکا (رتبه هفدهم با ۳۸٫۷ درصد) و دوج رم پیکاپ ۱۵۰۰ کلاسیک (رتبه بیستم با ۳۷٫۵ درصد)

*** سانتافه؛ صدرنشین لیست بدفروش‌های آسیایی
تنها خودروی آسیایی بدفروش در ۱۰ خودروی اول لیست هیوندای سانتافه است که به‌رغم بازطراحی کامل و الهام گرفتن از مدل موفق پالیسید فروشش ۲۰ درصد کاهش یافت و با ۵۷٫۷ درصد موجودی مدل ۲۰۲۰ رتبه ششم را دریافت کرد.

سه نیسان و سه هوندا و یک تویوتا هم نتوانستند خوب بفروشند: نیسان مورانو (رتبه سیزدهم با ۴۸٫۳ درصد)، هوندا سی‌آروی هیبرید (رتبه چهاردهم با ۴۴٫۹ درصد)، نیسان سنترا (رتبه پانزدهم با ۴۳٫۶ درصد)، نیسان ورسا (رتبه هجدهم با ۳۸٫۷ درصد)، هوندا سی‌آروی (رتبه بیست و یکم با ۳۵٫۸ درصد)، تویوتا کمری هیبرید (رتبه بیست و دوم با ۳۴٫۸ درصد) و هوندا سیویک (رتبه بیست و سوم با ۳۴٫۴ درصد).
همچنین فولکس‌‌واگن جتا به دلیل مغلوب ‌شدن در رقابت سنگین با دیگر سدان‌های خانوادگی رتبه نوزدهم لیست (با ۳۸ درصد) و ب.ام.و ایکس ۵ هم به دلیل طراحی ضعیف رتبه بیست و چهارم لیست (با ۳۳٫۹ درصد) را کسب کردند.

کدخبر: ۳۷۲۳۱۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر