کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۸۸۵
تاریخ خبر:

آئودی Q۵؛ ارباب بسکتبالیست حلقه‌ها

روزنامه هفت صبح | وقتی قرار است بیش از دو میلیارد تومان برای خرید یک اس‌یووی هزینه کنید، طبیعی است که خواهان خرید گزینه‌ای شایسته و همه ‌فن‌حریف باشید. در بازاری که چند سال است واردات در آن ممنوع شده و فقط تک و توک کره‌ای‌های تازه ترخیص ‌شده به صورت صفر قابل خریداری‌اند، به سراغ آلمانی‌های کم‌ کارکرد رفتن تصمیمی جالب است و اینجاست که Q5 کهنه‌کار وارد گود می‌شود. این خودرو تنها در مدل ۲۰۱۶ و به تعداد محدود وارد ایران شد و این روزها بسته به کارکرد بین دو میلیارد ۲۰۰ تا دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

با حضور کراس‌اوورهای چینی نظیر ریگان کوپا، اس دبلیو ام G01 و جک S5 دیگر طراحی آئودی آن تازگی اولیه را ندارد‌ اما با این حال اصالت ژرمنی خود را حفظ کرده است. چراغ‌های جلوی خودرو از لامپ‌های ال‌ای‌دی پیشرفته و دیلایت‌هایی که دور تا دور کاسه چراغ را به خود اختصاص داده‌اند، تشکیل شده و نمای چشم‌نوازی را به این قسمت افزوده‌اند. چراغ‌های عقب برخلاف بسیاری محصولات دیگر به طور کامل درون سطح داخلی در‌ صندوق قرار گرفته و به شیوه‌ای زیبا به یکدیگر پیوند خورده‌اند؛ طراحی سپر، چراغ‌های هشدار و سر اگزوزهای خودرو نیز جلوه‌ای کاملا هماهنگ و زیبا برای نمای عقب آئودی کیو ۵ پدید آورده‌اند.

کابین Q5 ممکن است کمی ناامیدکننده باشد. خبری از کنسول شلوغ و داشبورد پر زرق و برق نیست و سازندگان ترجیح داده‌اند از نمایشگر کوچک و تریم یکنواخت استفاده کنند. با این حال صندلی‌های Q5 با پوشش چرم باکیفیت احساس کراس‌اووری لوکس را به فرد القا می‌کنند و با اندازه بزرگ‌شان سرنشینان را دربرمی‌گیرند (برخلاف صندلی‌های ناراحت و تنگ لکسوس NX!). Q5 خودرویی پرآپشن است. نمونه حاضر در ایران هم به این موارد مجهزند:

تنظیم برقی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه، سیستم صوتی پیشرفته به همراه سیستم تشخیص صدا، تنظیم برقی صندلی‌ها مجهز به حافظه و گرمکن در جلو، سانروف، کروز کنترل، دوربین دید عقب، دید در شب، سیستم حفظ حرکت بین خطوط و تشخیص نقطه کور و چراغ‌های جلوی اتوماتیک. لازم به ذکر است همه‌‌ Q5 های موجود در بازار به گرمکن و سردکن صندلی مجهز نیستند و پیش از خرید باید وجود یا عدم وجود آنها را بررسی کنید.

سواری، مهم‌ترین مزیت آئودی Q5 2016 است. پیشرانه‌‌ دو لیتری توربوی این خودرو قادر به تولید ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور است که توسط یک گیربکس هشت دنده اتوماتیک و دو عدد دیفرانسیل با قفل الکترونیکی به سوی تمامی چرخ‌ها ارسال می‌شود. این خودرو فرمان‌پذیری نرم و دقیقی دارد که در ترکیب با سیستم تعلیق پیشرفته‌اش قرار می‌گیرد و کراس‌اووری با سواری راحت را خلق می‌کند که هر وقت اراده کنید با دکمه توربوشارژر حالتی وحشی به خود گرفته و غرش می‌کند. این برخلاف ب.ام.و X3 است که خیال راحت ‌گذاشتن سرنشینانش را ندارد و سواری خشک خاص رقیب هموطن آئودی را عرضه می‌کند.

کدخبر: ۳۷۶۸۸۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Msina

    این عکس هیوندایی هست هاااا