کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۸۲۵۹
تاریخ خبر:

‌داستان مسعود صادقلو و کنسرت‌‌ جواد یساری

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | در ادامه مطلب قبلی این صفحه که به مهاجرت موزیسین‌ها اشاره کرده بودیم باید بگویم مهدی مدرس و فرشاد حسامی را هم به این لیست اضافه کنید. اخبار مهاجرت‌ها به حدی زیاد شده که تعدادشان دارد از قطعات جدیدی که هر هفته به بازار می‌آید بیشتر می‌شود.

مهدی مدرس یکی از خواننده‌های قدیمی پاپ محسوب می‌شد و اگرچه این سال‌ها دیگر مثل ابتدا فعال نبود و تا حدودی از جریان اصلی موسیقی پاپ فاصله گرفته بود، اما با این حال او یکی از کسانی بود که در ابتدای موج دوم موسیقی پاپ (که بر می‌گردد به زمان شبکه ایران موزیک) برای خودش شهرت خوبی دست و پا کرد. او و مهدی مقدم، فرزاد فرزین، محسن چاوشی، حامد هاکان و محسن یگانه از سلبریتی‌های میانه‌های دهه۸۰ موسیقی پاپ محسوب می‌شدند.

فرشاد حسامی هم که از تنظیم‌کننده‌هایی است که در همین دهه۹۰ اسمش سر زبان‌ها افتاد. با گروه «ترافیک» بیشتر شناخته شد و بعد از آن هم با افرادی مثل محمد اصفهانی، فریدون آسرایی ، مهران مدیری و محسن چاوشی کار کرد. او در آلبوم «ابراهیم» چاوشی نقش موثری به عنوان تنظیم‌کننده داشت.

حسامی از آن دست تنظیم‌کننده‌ها بود که اطلاعات خوبی در زمینه نرم‌افزارهای ساخت موسیقی داشت و با نگاهی به آثارش هم می‌توان فهمید چقدر در جریان موسیقی روز دنیا بود. جالب اینجاست که در پس این مهاجرت‌ها هیچ‌کدام از مسئولان امر تا به حال سخنی، حرفی، حتی فحشی هم نداده‌اند. کلا واکنش بی‌واکنش. این هفته اخبار ضد و نقیضی درباره مهاجرت یک خواننده پاپ مشهور هم به گوش رسیده که هنوز نمی‌توان به آن مهر تایید زد.

آن داستان کنسرت‌های کیش را که در هفته‌های گذشته در موردش خواندید هم دیگر فاتحه‌اش را بخوانید. فقط همان هوروش بند و رضا بهرام توانستند قسر در بروند و اجرا کنند. در روزهای گذشته با نظر ستاد ملی کرونا کنسرت‌های بهنام بانی ، حسن ریوندی (کنسرت خنده) و مسعود صادقلو در کیش لغو شد. از میان این افراد مسعود صادقلو بیشتر از بقیه گناه دارد.

مسعود صادقلو در حالی قرار بود اولین اجرای زنده خود را تجربه کند که از حدود چهار سال زمزمه‌های ورود او به عرصه موسیقی رسمی شنیده می‌شد. صادقلو توانسته بود آهنگ‌های خود را با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر کند ولی همیشه درباره کنسرت‌هایش گمانه‌زنی‌های زیادی وجود داشت تا اینکه نهایتا دست بر قضا وزارت ارشاد اجازه داد و این‌بار ستاد مقابله با کرونا اجازه‌اش را نداد.

برخلاف آنچه همه می‌گویند بدشانسی هم پدیده‌ای است که در دوره‌های مختلف گریبانگیر برخی خواننده‌ها شده. مثلا مهدی مقدم هم یکی از آنهایی بود که با وجود شهرت و محبوبیتش بدشانسی‌هایی از این قبیل باعث شد این خواننده بارها از ابتدا شروع کند. امیدواریم این بدشانسی‌ها این‌بار به مسعود صادقلو صدمه نزند. البته در این میان خواننده‌هایی هم هستند که نه به ارشاد کاری دارند و نه به ستاد مقابله با کرونا.

خیلی شیک کنسرتشان را می‌گذارند و سلد اوت هم می‌کنند. بله، آقای جواد یساری خواننده شهیر را که می‌شناسید؟ دیدید که در یک مراسم عروسی خواننده بود و کلیپی هم از آن منتشر شد. کیپ تا کیپ پر! در خبرها آمده که این عروسی بیشتر از ۱۰۰۰ نفر مهمان داشته که در کلیپ منتشر شده هم کاملا مشهود است که تعداد شرکت‌کنندگان،آن هم بدون ماسک، بسیار زیاد است.

استاد یساری در عصری که همه خواننده‌های جهان لنگ یک کنسرت خشک و خالی مانده‌اند نشان داد که کنسرت گذاشتن چیز چندان سختی هم نیست. دردسر بلیت فروشی هم به خودش نداد و هزینه را یک راست از اسپانسر که پدر داماد یا عروس باشد گرفت و رفت. البته که این مراسم با دخالت پلیس متوقف شد و برگزارکنندگانش و از جمله آقای یساری هم برای مدت محدودی بازداشت شدند.

اما در نهایت لابد به یکی دو ساعت بازداشتش می‌ارزیده دیگر. حرکت یساری اگرچه مورد تایید نیست، آن هم در همه‌گیری ویروسی که با کسی شوخی ندارد، اما باور کنید آن کلیپ و آن همه جمعیت که واقعا شبیه عروسی نبود و بیشتر به کنسرت می‌ماند، یکی از بامزه‌ترین اخبار موسیقی حداقل یک‌سال اخیر بود.

آهنگ‌های جدید این یکی دو هفته هم مثل هفته‌های سابق است. البته این هفته سه چهار تا بیشتر شده اما اگر بخواهید مهم‌ترین‌هایش را بدانید باید گفت رضا یزدانی، سینا سرلک،مسعود صادقلو و حمید هیراد از خواننده‌هایی هستند که این روزها قطعات جدیدشان روی سایت‌های دانلود و پخش قرار گرفته.

کدخبر: ۳۵۸۲۵۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر