کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۵۵۹۹۰
تاریخ خبر:

۷۰فقره سرقت منزل در پرونده‌ زن و مرد سارق

روزنامه هفت صبح، سارا غضنفری | زن و مردی که عکس‌شان بدون پوشش و با دستور مقام قضایی اجازه انتشار یافته است دو سارقی هستند که علاوه بر سرقت میلیاردی از منازل در شهرهای مختلف کشور یک پرونده قتل نیز در کارنامه این مرد سارق وجود دارد. با درخواست پلیس عکس این دو نفر بدون پوشش منتشر شده است تا اگر کسی توسط آنها مورد سرقت واقع شده برای شناسایی به پلیس مراجعه کند.

*** سابقه قتل در پرونده سارق
با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز اعضای باند سارقان منزل که اقدام به ۱۱۰میلیارد ریال سرقت از منازل مسکونی در استان‌های البرز، تهران، زنجان، قم و مازندران کرده‌اند، شناسایی و دستگیر شدند. سرهنگ محمد نادربیگی با اعلام این خبر گفت:

در پی وقوع سرقت‌های متعدد منزل در مناطقی از عظیمیه، اسلام‌آباد و شهرستان فردیس به شیوه تخریب توپی قفل در و بالکن رویی و اعلام شکایت شهروندان در این خصوص، رسیدگی به این پرونده‌ها در اختیار تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت. وی افزود: کارآگاهان با بررسی صحنه‌های سرقت و انجام تحقیقات میدانی، موفق به شناسایی یکی از متهمان شدند که در بررسی سوابق وی محرز شد که نامبرده بیش از ۱۴فقره سابقه کیفری سرقت و همچنین یک قتل دارد و در حال حاضر با همدستی یک خانم پس از شناسایی منازل خالی از سکنه و با استفاده از خودروهای پژو پارس و سمند اقدام به سرقت از منازل می‌کنند.

سرهنگ نادربیگی بیان داشت: دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت تا اینکه پس از چندین روز تلاش کارآگاهان، رد متهم در شهرستان ملارد، استان تهران شناسایی شد و کارآگاهان پس از دریافت نیابت قضایی به آنجا اعزام شدند. طی یک عملیات غافلگیرانه نامبرده به همراه همدستش در منزل دستگیر و در بازرسی از آنجا تعداد زیادی اموال سرقتی شامل فرش دستباف، لوازم خانگی، کفش، پوشاک، نقره، کوله پشتی، ساعت مچی و اشیای قیمتی کشف شد.

*** ۷۰ فقره سرقت
متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجهه با مدارک و مستندات موجود به ناچار لب به اعتراف گشوده و اقرار کرد که با تشکیل یک باند چهار نفره اقدام به ۷۰فقره سرقت از منازل مسکونی به شیوه تخریب در منزل و بالکن‌رویی در شهرهای مختلف از جمله کرج، زنجان، قم ،تهران و مازندران کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان اینکه ارزش اموال مسروقه ۱۱۰میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: محل‌های سرقت توسط متهمان بازسازی و تعدادی از شکات نیز شناسایی شدند که شکایت آنها در حال رسیدگی است. این مقام انتظامی با بیان اینکه متهمان برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی استان البرز قرار دارند، اظهار داشت: تلاش برای شناسایی سایر متهمان و مالخران ادامه دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز گفت: با حکم دادستان عمومی و انقلاب استان البرز، تصویر بدون پوشش متهمان در رسانه‌ها منتشر می‌شود تا چنانچه افرادی به این شیوه مورد سرقت قرار گرفتند به پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج- میدان طالقانی- ابتدای بلوار تعاون مراجعه کنند. سرهنگ نادربیگی افزود که شهروندان می‌توانند جهت شناسایی اموال خود به سامانه نما مراجعه و شماره سریال اموال به سرقت رفته خود را به این سامانه اعلام کنند تا از طریق پلیس آگاهی به آنها اطلاع‌رسانی شود.

کدخبر: ۳۵۵۹۹۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر