کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۸۹۲
تاریخ خبر:

۱۰۰‌اتومبیل برتر تاریخ؛‌ این داستان لینکلن کانتیننتال

روزنامه هفت صبح | می‌گویند اسطوره‌ها خیلی کم در تاریخ ظاهر می‌شوند و تکرار نشدنی‌اند. اگر قرار باشد نمونه‌ای از چنین اسطوره‌هایی در صنعت خودرو را ذکر کنیم، به احتمال زیاد کانتیننتال در کنار فورد مدل T و جگوار اف تایپ جزو ۱۰ کاندیدای اول خواهند بود. طراحی این خودروی لوکس کلاسیک از ذهن دو نفر جوشید:

ادسل فورد که آرزو داشت یک رودستر کم ارتفاع، بلند و براق شبیه اتومبیل‌هایی که هنگام تعطیلات در اروپا دیده بود بسازد و یوجین باب گریگوری که به دنبال به‌روزسازی طراحی لیکنلن زفیر بود و این کار را با همکاری فورد و در قالب پروژه کانتیننتال انجام داد. جالب است بدانید که کل مراحل کار فقط ۳۵ دقیقه طول کشید.

در زمانی که کار ‌ روی اولین نسخه پروتایپ کانتیننتال آغاز شده بود، لینکلن قبلاً تولید کوپه‌ها، سدان‌ها و لیموزین‌های سری K را متوقف کرده بود و لیموزین بسیار محدود لینکلن سفارشی را به همراه کوپه‌ها و سدان‌های کوچک‌تر لینکلن زفیر تولید می‌کرد. فورد می‌خواست محبوبیت کوپه لینکلن ویکتوریا و کانورتیبل ۱۹۲۹-۱۹۳۲ را احیا کند اما با رویکرد مدرن‌تر که تأثیرات سبک اروپایی را در آمریکا بازتاب دهد.

اولین نسل از لینکلن کانتیننتال با فروش محدود هزار دستگاهی در سال ۱۹۴۰ به بازار عرضه شد. با موفقیت این فروش اولیه، برنامه‌ریزی برای تولید انبوه آن نیز آغاز شد. این نسل از کانتیننتال تا سال ۱۹۴۸ روی خط تولید قرار داشت. این خودرو که هم به صورت کوپه و هم به صورت کانورتیبل تولید می‌شد، دارای موتور ۱۲ سیلندر زفیر بود که ۱۱۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. مشکلات متعدد این موتور همچون تهویه نامناسب میل‌لنگ و جریان ضعیف روغن باعث شد که در نهایت با موتور هشت سیلندر تعویض شود؛ موتوری که در ساخت کامیون‌های فورد از آن استفاده می‌شد.

کدخبر: ۳۷۶۸۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر