کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۸۶۳۱
تاریخ خبر:

یک زن چطور انتقام‌ می‌گیرد؟

روزنامه خراسان ستونی دارد که توسط یک مشاور روانشناس اداره می‌شود. نوشته‌های این ستون گاهی می‌توانند اثری عمیق بگذارند؛ ستون این هفته که به مسائلی مانند دلایل پنهان‌کاری‌های یک زوج، مادری که می خواهد معنای مرگ را به فرزندش بیاموزد، زنی که با سکوت در حال انتقام گرفتن است و ظلم هایی که ظلم نمی دانیم ولی در حق دیگران می کنیم، اختصاص دارد.

**** آدم همیشه آدم نیست****

یک کوه همیشه یک کوه است. یک سیب همیشه یک سیب است. یک دریا همیشه یک دریاست اما یک آدم همیشه یک آدم نیست. گاهی یک آدم هزار نفر است، یک دنیا حرف نگفته، دریا دریا اشک نریخته و تمام سرمایه یک آدم دیگر. نبودن این یک نفر با آن یکی آدم چه ها نمی کند.

**** ظلم با گفتن «چاق شدی»****
اسم ظالم و ظلم که می آید، خیلی از ما ذهن مان به سمت دیکتاتورهای تاریخ می رود، به نسل کشی ها، به تجاوزها، قتل ها و … . بیایید این بار راه دوری نروید. هر کدام از ما جایی از زندگی مان ظالم بوده ایم. ظلم به همین سادگی است: چقدر چاق شدی! چرا ازدواج نمی کنی؟ شما بچه نمی خواین، به من اعتماد کن و … .

**** مُرده یعنی چه؟ ****
چهار ساله است. مادرش از من خواسته تا به او بگویم فردی که مُرده یعنی چه؟ به او می گویم: «وقتی فردی مُرده، دیگر نمی تواند راه برود، حرف بزند، ببیند، بشنود و … » اما اگر ۴۰ ساله بود، به او می گفتم که مُرده ها همیشه هم این شکلی نیستند. مثلا همین امروز زنی را دیده ام که مرده بود اما راه می رفت، حرف می زد و تازه شعر هم می گفت …

**** الفبای رابطه ها را یاد بگیریم****
از او می پرسم: این همه پنهان کاری در رابطه زوجین؟ چرا؟! می گوید: «خانم دکتر گیج بودم.» بیایید الفبای رابطه ها را یاد بگیریم. آدم های ساده زندگی ما، مسئول گیج بودن ها، ندانم کاری ها و به سنگ خوردن های سر ما نیستند. شما در قبال هر فردی که وابسته اش می کنید، مسئولید. دل ها از آن چه می بینید، شکننده تر هستند.

**** انتقام به شیوه زنانه****
یکی از مراجعه کننده های من، خانمی است میان سال. یک ماه است که حرف نمی زند. با دخترش که صحبت می کنم، از یک بحث خانوادگی می گوید و مشتی که پدرش به دهان مادرش زده. از آن روز به بعد… . انگار زن ها انتقام گرفتن شان هم فرق می کند. فریاد نمی کشند، کتک نمی زنند، نقشه قتل نمی کشند و … اما سکوت می کنند، بی تفاوت می شوند، نگاهت نمی کنند، شاید موهایشان را کوتاه کنند و جمله من هم «همین طور» را فراموش کنند. چه انتقام سختی…. زن ها زنانه انتقام می گیرند.

کدخبر: ۲۲۸۶۳۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر