کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۴۹۳۳۵
تاریخ خبر:

کاندیداهای آمریکایی ‌لباس چه برندی را می‌پوشند؟

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا یک رقابت تمام عیار در تمامی جبهه‌هاست. آمریکایی‌ها که شهره به برگزاری مراسم‌ها و گردهمایی‌های پر زرق و برق هستند، عادت دارند رقابت‌های ریاست‌جمهوری را هم در آن قالب ببینند و از این رو معیارهایی مانند اینکه در کنوانسیون ملی کدام حزب چه برنامه‌های ویژه‌ و هیجان‌انگیزی تدارک دیده شده بود یا کدام موسیقی برای حضار پخش شد و کدام‌ یک از برندهای معروف غذایی، اسپانسر پذیرایی از مهمان‌ها شده بود، سوال‌های مهم و تاثیرگذاری برای افکار عمومی آمریکاست.

یکی از بحث برانگیزترین موارد در این رقابت‌ها لباس نامزدهای انتخابات و برندهایی است که آن‌ها در مراسم‌های مختلف بر تن می‌کنند.به اعتقاد کثیری از کارشناسان و تحلیل‌گران، هیلاری کلینتون بازنده مناظرات سال ۲۰۱۶ بود و باید اعتراف کرد که این شکست تنها بر شانه‌های کلینتون و حزب دموکرات سنگینی نکرد و برند آمریکایی «رالف لورن» که طراح و اسپانسر کت و شلوارهای کلینتون بود نیز متحمل شکست سختی از حریف ایتالیایی خود که بر تن ترامپ نشسته بود شد.

دونالد ترامپ مانند دیگر جمهوری‌خواهانی که در یکی دو دهه گذشته در صف اول عرصه سیاست آمریکا ایستاده‌اند برند ایتالیایی «بریونی» را بر تن می‌کند و سخنگوی کمپین او همانند سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که ترامپ در طول مناظرات انتخاباتی و نیز جشن پیروزی پس از انتخابات، همچنان از محصولات برند بریونی استفاده خواهد کرد.

انتخابات ۲۰۱۶ و نتیجه‌ای که در آن رقم خورد سبب شد تا برند رالف لورن هر از چند گاهی میزبان اجباری فحش و استهزای ترامپ باشد و بخشی از خریداران سابق خود که دل در گروی ترامپ داشتند را از دست بدهد اما برند بریونی در هتل‌های بین‌المللی ترامپ صاحب فروشگاه شود. البته باید گفت باراک اوباما برخلاف دیگر دموکرات‌ها در این مورد خاص با جمهوری‌خواهان هم‌نظر بود و وارد اردوگاه جمهوری‌خواهان شده بود و از علاقه‌مندان به کت و شلوارهای بریونی بود. درباره همین موضوع و در سال ۲۰۱۲ هم ترامپ درنقد اوباما نوشت: «چه معنایی دارد که رئیس‌جمهور ما در حرف از تولید و محصول آمریکایی حمایت کند و خود دل در گروی برندی اروپایی داشته باشد؟»

تعداد بسیاری از کاربران فضای مجازی به این نکته پرداخته‌اند که کت و شلوارهایی که ترامپ به تن می‌کند هم ارزان به نظر می‌رسند و هم برتن او زار می‌زنند و کمی برای او گشاد هستند! مشاوران خرید ترامپ می‌گویند او خود کت و شلوارهایش را انتخاب می‌کند و به مشاوره‌های آن‌ها وقعی نمی‌نهد و علاقه‌ای ویژه‌ به محصولات گران و البته سایز بزرگتر از خود دارد و معتقد است این عامل به ابهت او می‌افزاید. کت و شلوارهایی که ترامپ بر تن می‌کند قیمتی در بازه ۵ تا ۸ هزار دلار دارد.

جو بایدن که در جبهه مقابل قرار دارد به شیک پوشی و آراستگی مشهور است و عده‌ای از نزدیکانش او را فردی وسواسی در انتخاب و پوشیدن لباس توصیف می‌کنند. بایدن علاوه بر کت و شلوار به استفاده از جواهر در دکمه‌های سر آستین پیراهنش و نیز قلاب کمربندش علاقه دارد و از هر فرصتی برای به چشم زدن عینک آفتابی استفاده می‌کند.

شایع است که بایدن حساسیت ویژه‌ای به اندازه لباس دارد و لباس‌هایی که بزرگتر یا کوچکتر از تن فرد مقابل باشد او را عصبانی می‌کند و تمرکزش را به هم می‌زند! از این رو باید این مسئله را به امتیازات ویژه ترامپ علیه بایدن در مناظرات اضافه کنیم. دو برندی که بایدن سال‌های سال از محصولات آن استفاده می‌کند «هارت مارکس» و «هیکی فیریمن» نام دارند.

هارت مارکس برندی است که باراک اوباما برای دیدارهای رسمی و بین‌المللی از محصولات آن استفاده می‌کرد و هیکی فیریمن نیز برندی است که جورج دبلیو بوش محصولات آن را در سفرهای ایالتی و دیدارهای داخلی به تن می‌کرد. هرچند لباس‌های بایدن نسبت به ترامپ زیباتر و جذاب‌تر به نظر می‌آید اما هم ارزان‌تر است و هم محصول آمریکاست. قیمت کت و شلوارهایی که بایدن به تن می‌کند در بازه ۱۴۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار قرار دارند. البته جواهرات، کراوات‌ها و عینک‌های آفتابی خاصی که بایدن استفاده می‌کند نیز روی هم رفته در بازه ۵۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار قرار دارند.

کدخبر: ۳۴۹۳۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر