کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۶۷۱
تاریخ خبر:

وقتی سلبریتی‌ها به‌حوزه یکدیگر سرک می‌کشند

روزنامه هفت صبح، بهنام مظاهری | این هفته هم مثل هفته پیش و بعد از چندماه رکود موسیقی پاپ پیشخوان سایت‌های دانلود و پخش، میزبان قطعات جدید از چند خواننده نام‌آشنا شد که در سال اخیر حضورشان تحت‌تاثیر کرونا قرار گرفته بود و فعالیتشان کمتر از گذشته بود. مازیار فلاحی یکی از قطعات خوب این هفته را وارد بازار کرده. نام آهنگش «همرنگ دریا» است.

فلاحی ترانه و آهنگسازی این اثر را خودش برعهده داشته. نکته جالبی که ترک‌های مازیار دارد این است که انگار آثارش از لحاظ فضای کلی به‌هم وصل هستند و نخی مشترک بین تمامی قطعاتش است. این مزیت اکثر آرتیست‌هایی است که مولف‌اند و خودشان ترانه و ملودی می‌سازند. گویی شخصیت صاحب اثر در کارش دیده و شنیده می‌شود.

فلاحی از آن دست خوانندگانی است که با ورودش به مارکت، خیلی‌ها علیه او گارد گرفتند و می‌گفتند که ماندنی نیست. این درست است که دوره اوجش را گذرانده، اما او تا امروز ثابت کرده تعهدش به کاری که شروع کرده بسیار زیاد است. نکته دوم اینکه هر هنرمندی که برای سال‌ها فعالیت دارد، ممکن است فرازوفرودهای زیادی را تجربه کند.

قطعه جدید مازیار فلاحی مثل همیشه فضای آرامی دارد و دلتنگی شیرینی را بیان می‌کند که منتهی به غم تامل‌برانگیزی می‌شود. نه از آن غم‌ها که دست‌آخر آدم را با مغز به دیوار می‌کوبد. قطعه بعدی مربوط به بابک جهانبخش است. بابک جهانبخش هم از آن دست خواننده‌هایی است که در ابتدای حضورش در مارکت پاپ، بسیاری نسبت به او موضع داشتند.

در یکی از مصاحبه‌هایم متوجه شدم او و مازیار فلاحی برای مدتی از ارشاد مجوز نمی‌گرفتند و دلیلش هم این بود که به آنها گفته بودند صدایتان شبیه صدای خانم‌هاست! اما در نهایت، هم فلاحی و هم جهانبخش حالا با گذشت بیش از یک دهه خوانندگان ثابت مارکت موسیقی هستند و همچنان هم مخاطبان زیادی دارند. نام قطعه جدید جهانبخش «با من باش» است.

خودش کار را آهنگسازی کرده و ترانه‌سرایش هم مهدی ایوبی است. قطعه جدید بابک بسیار سرخوش است و حتما باید آن را با حال خوب گوش کنید تا بهتان بچسبد. آقای محمدرضا گلزار هم که به فاصله یکی، دو هفته دو ترک جدید بیرون دادند که هفته قبل اولی را معرفی کردیم. «میشه برگردی» نام قطعه جدید گلزار است و یک ریتم رومبای آرام و باحالی دارد.

البته به لحاظ کیفیت اثر باید گفت که قطعه قبلی وضعیت بهتری داشت، اما شاید خیلی‌ها هم از این اثر لذت ببرند. البته شاید اگر این کار را گلزار نمی‌خواند بهتر می‌شد. صدایی که خشکی صدای او را نداشته باشد و کمی قر و قمیشش بیشتر باشد. اما بااین‌حال همه این موارد نسبی هستند و شاید خیلی از مخاطبانش این کار را از قبلی بیشتر دوست داشته باشند.

به نظر می‌رسد گلزار دارد قطعات جدیدش را وارد بازار می‌کند تا برای بعد از عید و تابستان که اگر فرجی حاصل شد و کنسرت‌ها دوباره به راه بیفتند، برای طرفدارانش قطعات جدید داشته باشد. قطعه بعدی متعلق به خواننده‌ای است که شاید بشناسید و شاید هم نه. علی یاسینی در سال‌های اخیر نامش سر زبان‌ها افتاد.

منتها چون عمده طرفدارانش تین‌ایجر بودند، فوکوس رسانه‌های جدی موسیقی روی او نبود و بیشتر قطعاتش از طریق شبکه‌های اجتماعی معروف شد. یاسینی این روزها فعالیتش حالت رسمی‌تری به خود گرفته و قطعاتش هم قابل‌تامل هستند. «نقاب» نام ترک جدید اوست و اگر طرفدار موسیقی پاپ و هیپ‌هاپ و … هستید، پیشنهاد می‌کنم از او و کارهایش ساده نگذرید.

«نقاب» از آن دست قطعاتی است که مضمونش شخصی است و متفاوت سخن می‌گوید. علی هم جزو آرتیست‌های مولف است و کارهایش را خودش آهنگسازی و تنظیم می‌کند و تکست‌هایش را هم خودش می‌نویسد؛ شاخصه بارزی که به ما می‌گوید باید شاهد متولد شدن خواننده‌ای باشیم که به احتمال قوی تا سال‌های آینده بتواند یکی از سردمداران موزیک پاپ شود.

خبر آخر هم اینکه سیروان خسروی قرار است در قامت یک بازیگر در سریال «روانی» به کارگردانی مصطفی تقی‌زاده جلوی دوربین برود. البته سیروان تا پیش از این هم در «رالی ایرانی» و «سوت پایان» در قاب تلویزیون دیده شده بود، اما به نظر می‌رسد این‌بار حضورش به عنوان بازیگر نقش پررنگ‌تری دارد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که می‌تواند در عرصه بازیگری هم مثل حضورش در دنیای موسیقی خوش بدرخشد؟

کدخبر: ۳۷۶۶۷۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر