کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۷۵۴۶
تاریخ خبر:

واکنش دادستان کل کشور به دیدار مسیح علی نژاد و وزیر خارجه آمریکا

دادستان کل کشور با بیان اینکه در تاریخ دستگاه قضائی برخورد با جریان نفاق یک برگه زرین است، گفت: این دستگاه توانست این جریان را به موقع و در جای خود بخشکاند و امروز نیز قوه قضائیه در برابر هر جریانی که بخواهد در مقابل نظام، خواست ملت و امنیت کشور بایستد، ایستادگی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین منتظری در نشست خبری آغاز به کار دبیرخانه بازخوانی دهه ۶۰ که از سوی بنیاد هابیلیان برگزار شد، با اشاره به سابقه جریان نفاق در طول تاریخ تصریح کرد: از منظر قرآن منافقین و جریان نفاق رذل‌ترین و بدترین جایگاه را دارند.

وی با بیان اینکه این جریان متعلق به یک دوران خاص نیست و ما در طول تاریخ شاهد عملکرد جریان نفاق بوده‌ایم، اظهار کرد: ضرباتی که جریان نفاق به پیامبر اسلام (ص) زد به مراتب سنگین‌تر و کاری‌تر از ضرباتی بود که کفار در تلاش بودند به پیامبر وارد کنند.

منتظری همچنین به مبارزات حضرت علی (ع) با جریان منافقین اشاره کرد و گفت: این شخصیت والای اسلامی نیز به دست منافقین به شهادت رسید.

دادستان کل کشور با اشاره به سوره‌ای در قرآن در ارتباط با منافقین تاکید کرد: خداوند چهره واقعی آنها را در این سوره مشخص کرده، چنان که می‌توان این سوره را به نوعی شناسنامه‌ای از منافقین دانست.

وی اظهار کرد: جریان نفاق از همان زمان پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد و به دنبال سهم خواهی از انقلاب بود. از همان روزی که امام در دوازدهم بهمن وارد کشور شد آنها برنامه ریخته بودند که تریبون و جایگاه استقرار امام را مدیریت کنند ولی چنین اجازه‌ای به آنها داده نشد. هر روز که از انقلاب می‌گذشت شاهد این بودیم که آنها زاویه بیشتری با امام و حرکت مردم در جریان انقلاب اسلامی پیدا می‌کردند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه آنها در پیشبرد اهداف خود در مقطعی به صورت آرام و آهسته در بین مردم شروع به یارگیری کردند و عده‌ای از جوانان کشور را به دام انداختند، گفت: در واقع آنها قبل از ۳۰ خرداد سال ۶۰ که عملاً اعلام جنگ مسلحانه کردند با فریب و خدعه تلاش کردند تعدادی از جوانان را به دام بیندازند. تعداد عناصر اصلی آنها زیاد نبود ولی با استفاده از دریچه نفاق توانستند افرادی را به سمت خود جذب کنند.

وی با بیان اینکه آنها در ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ اعلام جنگ مسلحانه کردند و به میدان آمدند، تصریح کرد: بنده آن زمان در دادگاه انقلاب و اوین بودم. شما نمی‌دانید که منافقین در سراسر کشور به خصوص مراکز مهم از جمله در استان‌ها به ویژه در تهران به چه میزان شرارت و جنایت انجام داده‌اند. آنها قصی القلب بودند و جنایت‌هایی را انجام دادند که حتی ما در تاریخ نمونه آن را شاهد نبوده‌ایم.

منتظری با بیان اینکه منافقین قشرهای مختلف مردم را مورد ترور و هجمه قرار می‌دادند از برخی از قربانیان منافقین از جمله شهید مدنی، شهید صدوقی، شهید هاشمی نژاد و همچنین شهید بهشتی، رجایی و باهنر نام برد و تصریح کرد: شما در طول تاریخ به خصوص در قرن اخیر نمی‌توانید کشور و انقلابی را پیدا کنید که اینگونه مورد هجوم جریان‌های داخلی با این کیفیت قرار گرفته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نوع جنایت منافقین قابل توصیف نیست، اظهار کرد: آنها برای پیشبرد خواسته‌های خود به بدترین روش‌ها متوسل می‌شدند. چنانکه به یاد دارم در سال ۶۰ تعدادی از پاسداران را به شهادت رسانده بودند و پوست بدن آنها را کنده بودند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه ۳۷ سال از این جنایت‌ها می‌گذرد و اسناد و مدارک زیادی دال بر جنایت‌های این گروه وجود دارد، اظهار کرد: متأسفانه آنها در حال حاضر به صورت رسمی مورد حمایت اربابان و صحنه گردانان اصلی‌شان هستند. در یک زمانی برای نشان دادن چهره انسانی از خود این گروه را به عنوان گروه تروریستی معرفی کردند ولی بعد از مدتی آنها را از لیست گروه‌های تروریستی خارج کردند.

منتظری ادامه داد: امروز رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا تعدادی از سران کشورهای اروپایی و جریانات صهیونیست با سران این جریان فالوده می‌خورند و آنها را تحت حمایت خود قرار می‌دهند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه منافقین اگر فکر می‌کنند با انجام برخی از حرکات و اقدامات و تغییر تاکتیک‌های خود می‌توانند اهداف خود را به پیش ببرند تصور اشتباهی دارند و احمق کسانی هستند که به آنها امید دارند و تصور دارند که از راه این جریان می‌توانند به نظام جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند. آنها کور خوانده‌اند، این ملت جریان نفاق را به خوبی می‌شناسد. چنانکه ۱۷ هزار تن از عزیزان‌شان توسط این جریان به شهادت رسیدند.

وی همچنین به موضوع عملیات مرصاد اشاره کرد و گفت: زمانی که جنگ هشت ساله رو به پایان بود این جریان تحت حمایت صدام و آمریکا جریان مرصاد را راه انداخت و فکر می‌کرد که می‌تواند ظرف چند روز از غرب کشور به تهران برسد ولی ملت آنها را در دروازه‌های شهر ایلام و کرمانشاه سرکوب کردند و اجازه ندادند که به اهداف خود برسند. آنها تصور نمی‌کردند نقشه‌ای که کشیده‌اند به خودشان بازگردد. آن زن نابخرد پست که از یک مرد جدا می‌شود و بلافاصله در کنار یک مرد دیگر قرار می‌گیرد که من نمی‌دانم اسمش را چه باید گذاشت؟ آن موقعی که فرمان آتش داد غافل از این بود که این آتش بلافاصله کمانه می‌کند و به خودشان بر می‌گردد.

منتظری با تاکید بر اینکه یکی از وظایف اصلی خبرنگاران این است که با قلم خود چهره منافقین را به دنیا معرفی کنند، ادامه داد: ما در این ارتباط باید از فضای مجازی استفاده کنیم. چرا ما باید اجازه دهیم که فقط دشمنان از این فضا برای اهداف خود استفاده کنند و جوانان ما را به سمت و سویی بکشند که خودشان می‌خواهند. مقام معظم رهبری فرمودند که فضای مجازی یک تهدید و دو فرصت است. باید مواظب تهدیدات آن باشیم و از دو فرصت آن استفاده کنیم. باید با استفاده از فضای مجازی چهره منافقین را نشان دهیم.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در دهه ۶۰ با اقتدار در برابر منافقین ایستاد، افزود: در اینجا لازم است که از شهید لاجوردی یادی بکنم که با چه اقتدار و بصیرتی در برابر این جریان ایستاد و توسط این جریان نیز به شهادت رسید. این شهید به صورت شبانه روزی وقت خود را صرف مبارزه با جریان نفاق کرد و من خدمت شما می‌گویم که دستگاه قضائی همانطور که آن سال‌ها با اقتدار در برابر این جریان ایستاد و برخورد با این جریان یک برگه زرینی در تاریخ دستگاه قضائی است، اکنون نیز مصمم است در برابر هر جریانی که بخواهد در مقابل نظام، خواست ملت و امنیت کشور بایستد ایستادگی کند. به مانند سال‌های دهه ۶۰ که به موقع منافقین را سر جای خود خشکاند. ما سینه خود را سپر بلاها و تیرها کرده‌ایم. دستگاه قضائی مقتدرانه در برابر این جریان‌ها می‌ایستد و از مردم مراقبت می‌کند.

وی همچنین با اشره به به اظهارات شب گذشته ترامپ در کنگره آمریکا در باره ایران گفت: او حرف‌های نامربوطی علیه ایران زد و در اظهارات خود همچنین گفت ما حدود ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه و غرب آسیا هزینه کرده‌ایم. آقای ترامپ باید به افکار عمومی و دنیا بگوید که آمریکا این مقدار پول را هزینه چه کرده است. آیا صرف بهداشت، درمان و آموزش کرده است یا صرف تسلیحات که به وسیله آن جلوی حرکت ملت ایران، عراق، سوریه، غزه، فلسطین و … را بگیرد؟ آنها باید بدانند که اگر ده‌ها برابر این نیز هزینه کنند به نتیجه نمی‌رسند. چون در راستای تقابل با ملت‌ها حرکت می‌کنند.

دادستان کل کشور خطاب به مقامات آمریکایی گفت: این آشغال‌هایی که تحت عنوان منافقین و سلطنت طلب با شما همراهی می‌کنند هرگز برای شما دستاوردی نخواهند داشت جز اینکه برای آنها هزینه و خرج کنید چیز دیگری برای شما به همراه نخواهند داشت. این اقدامات باعث می‌شود که خود را بیش از پیش نزد ملت ایران رسوا کنید.

وی با اشاره به این بخش از سخنان ترامپ که ایران را حامی تروریست لقب داده بود، گفت: دنیا می‌داند که تروریست و تروریست پرور چه کسی است. شما جریاناتی چون طالبان، داعش و جریانات براندازی را در سوریه، لبنان، ایران، عراق و … به وجود آوردید. شما تروریست پرور هستید که هفت تریلیون را خرج تروریست‌ها کرده‌اید و آنگاه می‌آیید و ملت ایران را تروریست قلمداد می‌کنید.
دادستان کل کشور همچنین در این جلسه بعد از سخنرانی سه تن از قربانیان و خانواده قربانیان ترور توسط منافقین اظهار کرد: عزم دستگاه قضائی این است که بر اساس شواهد و اسنادی که در اختیار دارد این جنایات را پیگیری کند. البته در راستای تحقق چنین امری به همکاری دیگر دستگاه‌ها نیز احتیاج دارد.

وی از اینکه برخی از کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و هلند به مامن گاهی برای اعضای این گروه تروریستی تبدیل شده‌اند، انتقاد کرد.
دادستان کل کشور همچنین با اشاره به دیدار اخیر مسیح علی نژاد با پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا گفت: آن عنصر مفسد و فاسد که خانواده‌اش او را طرد کرده‌اند پیش پمپئو رفته و عکس یادگاری گرفته است. پمپئویی که خود جریان نفاق را پمپاژ می‌کند.

وی همچنین در این نشست که به تعدادی از سوالات خبرنگاران در ارتباط با رسیدگی به پرونده منافقین از سوی دستگاه قضائی پاسخ داد، در واکنش به سوالی در ارتباط با موضوع جریان نفوذ و برخورد دستگاه قضائی با این موضوع گفت: نفوذ یک جریان جدی است. بخشی از مشکلات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی که اکنون ما در کشور با آنها روبرو هستیم ثمره نفوذ است. اکنون دشمنان فقط به دنبال جاسوسی و انتقال خبر و اطلاعات نیستند. بال دوم عملکرد آنها موضوع نفوذ است. آنها تلاش می‌کنند که با استفاده از نفوذ بتوانند برنامه‌های دشمن را در جامعه در اداره‌ها و قسمت‌های مختلف کشور به پیش ببرند و این مسئله مهمی است. ما باید توجه داشته باشیم که دشمن روی موضوع نفوذ سرمایه گذاری کرده است.

دادستان کل کشور همچنین در پاسخ به سوالی در مورد پرونده‌های مفتوح در قوه قضائیه در ارتباط با جریان نفوذ تاکید کرد: بخش عمده‌ای از موضوع پیگیری نفوذ در حوزه وظایف و اختیارات دستگاه قضائی نیست. دستگاه قضائی ضابط دارد که ضابطان آن وزارت اطلاعات و دستگاه‌های اطلاعاتی هستند. یکی از خواسته ما از دستگاه‌های اطلاعاتی از جمله وزارت اطلاعات همواره این بوده که روی موضوع نفوذ به صورت جدی کار کنند. باید اقدامات تخصصی و پیچیده‌ای در این زمینه صورت بگیرد و وزارت اطلاعات اطلاعات سپاه و نیروی انتظامی در این ارتباط وظایفی دارند.

وی ادامه داد: در مورد هر عامل نفوذی که پرونده آن به دستگاه قضائی بیاید ما رسیدگی‌های لازم را انجام می‌دهیم. چنانکه برخی از پرونده‌های نفوذ و جاسوسی در اختیار قوه قضائیه قرار گرفته است و قوه قضائیه آنها را مورد رسیدگی قرار داده، برخی از این پرونده‌ها در مرحله دادسرا هستند و برخی دیگر از آنها نیز در دادگاه است.

منتظری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه منافقین در دوران کنونی علی رغم اینکه استراتژی، راهبرد و اهداف‌شان همان اهداف قبلی است ولی تاکتیک‌های خود را برای رسیدن به این اهداف تغییر داده‌اند، گفت: دیگر شاهد این نیستیم که منافقین بیایند و در صحنه کار تروریستی انجام دهند. به آنها دستور داده شده است که از روش ترور در حال حاضر استفاده نکنند. مسئولیت ترور به دیگر گروه‌ها سپرده شده است. از جمله به داعش و دیگر گروه‌ها و متأسفانه در همین راستا دیشب در خرم آباد شاهد یک اتفاق دیگری بودیم که در آن یک نیروی انتظامی شهید شد و یک نفر دیگر مجروح شد.

کدخبر: ۲۴۷۵۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر