کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۶۷۹۰۳
تاریخ خبر:

واکنش به ‌ادعای جنجالی باز شدن چشم آیت‌الله مصباح

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اینکه در یک برنامه زنده تلویزیون کسی ادعا کند فرد مرده چشم هایش را باز کرده و نگاه مهربانانه ای کرده و دوباره چشم هایش را بسته است، هرکس بشنود می خندد.

حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری، در واکنش به سخنان کاظم صدیقی در خصوص آیت الله مصباح یزدی، اظهار داشت: مدت ها است که در فکر بودم راجع به برخی برنامه های دینی و مذهبی که در صدا و سیما پخش می شود با مدیران محترم، خصوصا جناب عسکری رئیس محترم صدا و سیما، صحبتی داشته باشم که متأسفانه به دلیل وضعیت کرونا و عدم امکان صحبت حضوری، میسر نشد. تا اینکه با کمال تأسف و تعجب اظهاراتی را از جناب آقای صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در رابطه با مرحوم آیت الله مصباح یزدی دیدم. البته من این مطلب را در فضای مجازی دیدم اما بازنشر برنامه زنده آقای صدیقی با شبکه قرآن سیما بود که پخش شد، من را واداشت تا از همین طریق خطاب به جناب عسکری و سایر مسئولین برنامه ریز و برنامه ساز صدا و سیما چند جمله ای را مطرح کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: متأسفانه بعضا آقای صدیقی خیلی راحت نقل قول ملاقات های افراد با امام زمان(عج) را نقل می کنند؛ به گونه ای که گویی ایشان مسئول دفتر ملاقات های حضرت هستند و خیلی ساده هرکسی می تواند ملاقات و هر مطلبی را بیان کند. در حالی که مسأله ملاقات حضرت امام عصر(عج) موضوع بسیار مهم و در سطح عظیمی است که اگر انجام هم شود آن کسی که دیدار می کند لب فرو می بندد و ادعایی نمی کند و بر اساس توقیع شریفی هم که مرحوم مجلسی در بحار نقل کرده و فکر می کنم جلد ۵۳ صفحه ۱۵۱ باشد، خود امام عصر(عج) در توقیع به علی بن محمد تیموری می فرمایند که هرکس از این پس ادعای مشاهده کند، او فرد کذاب و دروغگویی است.

او با اشاره به اینکه آقای صدیقی در این برنامه زنده دو ادعا را مطرح کردند، گفت: یکی اینکه مرحوم آیت الله مصباح از زمان فوت خودشان دقیق مطلع بودند و می گفتند باغی برای من آماده کرده اند و دارم به آنجا می روم. اگر ایشان چنین چیزی هم فرموده باشند، که من نمی دانم به چه صورت بوده، مطلبی بین ایشان و خدا است. نمی دانم از بیان استثنائات برای ایجاد یک قاعده چه استفاده ای می خواهند بکنند. مهمتر اینکه ایشان گفته اند مرحوم آیت الله مصباح که از دنیا رفته اند، غسّال داشته ایشان را غسل می داده و برای اینکه به غسال بگوید من تو را شفاعت می کنم چشم هایش را باز کرده و با نگاه مهربان چشم هایش را بسته است.

انصاری تأکید کرد: به نظرم این سخن موهن اهانت به مرحوم آیت الله مصباح، فهم شنونده و معارف دین است. مگر شفاعت و قول شفاعت این طوری است؟! به این سادگی است؟! ببینید ائمه اطهار(ع) با مسأله شفاعت چه جوری برخورد کرده اند. امام صادق(ع) می فرماید که به شفاعت ما مغرور نشوید. به هر حال شفاعت یک بحث وسیع و دامنه دار است و من نمی خواهم وارد بحث شفاعت بشوم. اینکه در یک برنامه زنده تلویزیون کسی ادعا کند فرد مرده چشم هایش را باز کرده و نگاه مهربانانه ای کرده و دوباره چشم هایش را بسته است، هرکس بشنود می خندد. چه طور توقع داریم با پخش این نوع حرف های بی پایه و اساس جوانان نسبت به دین و روحانیت جذب شوند؟! من می خواهم به جناب آقای صدیقی عرض کنم متأسفانه دینداری جوانان و مردم از ناحیه گفتار و رفتار نسنجیده ما عمامه به سرها به اندازه کافی آسیب دیده و خواهش می کنم با این نوع کشف و کرامات درست کردن ها آسیب بیشتر به دین مردم نزنید و دین و روحانیت را مضحکه خاص و عام نکنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در داخل که کسی نمی تواند اینها را قبول کند. وقتی که از مرزهای ایران فراتر می رود، در بین فِرق اسلامی چه قضاوتی می کنند؟ در بین غیر مسلمانان چه داوری می کنند؟ بدخواهان ما از این مطالب چه برنامه هایی که نمی سازند و چه طنزها و صحنه های تمسخر آمیزی را علیه کل نظام، رهبری و انقلاب اسلامی نمی سازند. چرا جناب آقای صدیقی روی آثار سوء این اظهارات فکر نمی کنند؟ صدا و سیما چه طور اجازه می دهد چنین مسائل بی پایه و سخیفی پخش شود و بعضا نه عذرخواهی و نه تصحیح می کنند و دوباره تریبون آزاد و زنده برای برنامه های دیگر در اختیار همین افراد قرار می گیرد تا مطالبی مشابه بیان کنند؟

او با اشاره به اینکه مکتب فکری و معرفتی امام خمینی(س) و مقام معظم رهبری تکیه بر تعقل، استدلال، خرد و دانش است، تأکید کرد: امام که یکی از بزرگترین عرفای تاریخ اسلام و یگانه عارف واصل دوران معاصر ما در حد عالی و اعلی بوده، هیچ گاه تظاهر به بحث های عرفان گویی و کشف و کرامات نداشتند. در حالی که از قدرت روحی و معرفتی بسیار بالایی برخوردار بودند، کسی ندیده که امام در سخنرانی ها یا در درس اخلاق و یا موعظه های عرفانی خودشان اهل تباکی و گریه های ساختگی و تغییر قیافه باشند. امام همان جوری که راجع به سیاست صحبت می کردند راجع به معرفت خدا و لقاء الله هم صحبت می کردند.

منبع: جماران

کدخبر: ۳۶۷۹۰۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر