کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۸۰۳۵
تاریخ خبر:

وام ودیعه مسکن ۱۴۰۰؛ همه‌چیز درباره تسهیلات مستاجران

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی امروز به بخشی از ابهامات موجود پیش روی متقاضایان دریافت وام ودیعه مسکن پاسخ داد.

نحوه بازپرداخت وام ودیعه مسکن
به‌گفته محمود محمودزاده وام ودیعه مسکن مانند سال گذشته به دو روش پرداخت می‌شود. در روش اول پرداخت تسهیلات، متقاضیان در طول یک سال تنها سود تسهیلات را پرداخت می‌کنند و در انتهای سال کل مبلغ را به صورت یک جا به بانک‌ها پرداخت می‌کنند که در این شیوه متقاضی کمترین نرخ قسط را به بانک‌ها پرداخت می‌کند و تسهیلات با نرخ سود ۱۳ درصد انجام می‌شود. در روش دوم تسهیلات ودیعه مسکن به صورت پنج ساله و با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌شود. در این روش متقاضی ماهیانه اصل و سود تسهیلات را به بانک‌ها پرداخت می‌کند به طوری که برای تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی در شهر تهران، متقاضی باید هرماه یک میلیون و ۵۹۲ هزار تومان به بانک پرداخت کند. متقاضیان می‌توانند یکی از این دو روش را انتخاب کنند و بانک‌ها باید با متقاضیان همکاری لازم را انجام دهند.

تعیین تکلیف متقاضیانی که پارسال وام گرفته بودند
متقاضیانی که در سال گذشته تسهیلات ودیعه مسکن دریافت کرده‌ و هنوز موفق به تسویه آن نشده‌اند، امسال دیگر نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند، محمودزاده می‌گوید: البته در این باره در حال رایزنی با بانک‌ها هستیم که امیدواریم به نتایج خوبی برسیم.

پرداخت وام محدودیت متراژ دارد؟
در برخی منابع آمده وام ودیعه مسکن در تهران به متقاضیان پرداخت می‌شود که خانه‌ای حداقل ۸۰متری اجاره کرده باشند. معاون وزیر مسکن این موضوع را رد می‌کند: در سال گذشته هم متقاضیان هیچ محدودیتی برای متراژ واحدها نداشتند و هر متقاضی با هر متراژ واحدی می‌تواند به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات مراجعه کند.

تعیین تکلیف مستاجران نیمه دوم سال
همه مستاجرانی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه مسکن هستند، می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن صفحه مربوط به ودیعه اجاره، اقدام کنند. بانک‌ها تا پایان آذرماه فرصت پرداخت تسهیلات را دارد. محمود محمودزاده می‌گوید کسانی که زمان تمدید اجاره‌نامه آنها در نیمه دوم سال است با ثبت‌نام در سامانه و طی مراحل بانکی، اجاره‌نامه تمدید شده و کد رهگیری را ارائه می‌کنند. همچنین مستاجرانی که سال گذشته وام اجاره را دریافت نکردند تا پایان شهریورماه فرصت ثبت‌نام دارند. وام این افراد مثل سال گذشته تا پایان بهمن‌ماه پرداخت می‌شود.

روش ثبت‌نام وام ودیعه مسکن
ثبت‌نام دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه ۲۶ خرداد، در سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir آغاز و تمامی مستاجران واجد شرایط می‌توانند نام‌نویسی کنند. سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران ۷۰ میلیون تومان، سایر کلانشهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز، کرمانشاه) ۴۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۲۵ میلیون تومان است. متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند. چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی به تکمیل مدارک خود و ضامن‌ها اقدام نکند، نسبت به رد درخواست متقاضی اقدام می‌شود.

کدخبر: ۳۹۸۰۳۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • _user_1560792541

    اینهم یه سر کاری جدید کدوم وام کدوم بانک برای حرف دولت تره خرد میکند که بخواهد و ام بده اینا سر کاریه و بس