کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۵۲۵۶
تاریخ خبر:

هفت‌ شکست بزرگ حمید فرخ‌نژاد

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر| مرور کارنامه حمید فرخ‌نژاد نشان می‌دهد، او بازیگر محبوب گیشه نیست و فیلم‌ها به‌خاطر اسمش نمی‌فروشند بلکه عوامل دیگری در این‌باره دخیل است. در پرونده امروز هفت‌شکست بزرگ این بازیگر بررسی و نقبی به دیگر فیلم‌های کارنامه‌اش زده شده است.

در دوسال، دوسرنوشت متفاوت برای گیشه فیلم‌های حمید فرخ‌نژاد رقم خورده. هرچقدر او سال پیش در گیشه موفق بود، امسال ناکام است. سهم فرخ‌نژاد تاکنون دو فیلم «دختر شیطان» و «سامورایی در برلین» است. اولی پس از دوماه پنج‌میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان و دومی ‌بعد از یک ماه یک‌میلیارد و ۵۰میلیون تومان فروش داشته است. فارغ از کیفیت پایین هردو فیلم، بازی فرخ‌نژاد هم بد است و غیرقابل دفاع. این بازیگر برخلاف دوسال اخیر نتوانسته کمکی به گیشه فیلم‌های امسال بکند. دلیل این اتفاق چیست؟ فرخ‌نژاد در کنار ستاره‌ها قدرت می‌یابد و می‌تواند فروش فیلم‌ها را بالا ببرد؟ مگر «دختر شیطان» در هند تولید نشده و از بازیگر پرحاشیه‌ای به نام ایشا گوپتا بهره نمی‌برد؟

***دختر شیطان:فروش: یک‌میلیارد و ۵۰میلیون تومان***

‌«دختر شیطان» یک ماه است که اکران عمومی ‌شده. این فیلم تازه‌ترین محصول همکاری ایران و بالیوود است.

‌*رتبه در جدول فروش: فعلا در میان ۲۱فیلم اکران‌شده در سال جاری رتبه چهاردهم را دارد. «دختر شیطان» جزو فیلم‌های پایین جدول سال جاری خواهد بود.

‌*کیفبت بازی: انگیزه حمید فرخ‌نژاد قابل لمس است. او خواسته بازی متفاوتی از خود ارائه دهد اما نه کارگردان توان گرفتن بازی متفاوت از او داشته و نه خودش توانسته از پس موقعیت‌های پیچیده و گیج‌کننده فیلم بربیاید!‌ فرخ‌نژاد ضربه را وقتی خورد که پذیرفت در «دختر شیطان» بازی کند. او چه دلیلی برای این کار داشته؟ فیلمنامه گویای یک شکست قابل پیش‌بینی نبوده؟

***سامورایی در برلین:فروش: پنج‌میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان***

‌*رتبه در جدول فروش: دو ماه است که اکران شده. فعلا در میان ۲۱فیلم اکران‌ شده در سال جاری رتبه هشتم را دارد.

*کیفیت بازی: حمید فرخ‌نژاد در «سامورایی در برلین» گریم اغراق‌شده‌ای دارد. خلاصه بخواهیم بگوییم، او به دلیل علاقه‌ای که به سامورایی‌ها دارد، شبیه سامورایی‌ها شده و در طول فیلم این شمایل را حفظ کرده است. به همین نسبت بیانش هم اغراق‌شده است، هم لکنت دارد و هم به دلیل عدم برخوداری از سواد، جمله‌ها را اشتباه به زبان می‌آورد. فرخ‌نژاد تلاش کرده بازی متفاوتی ارائه دهد ولی درنهایت این تلاش به‌ثمر نمی‌نشیند .

***میلیونر میامی:فروش: یک‌میلیارد و ۱۶۵میلیون تومان***

سال‌ ۱۳۹۷ اکران شد. ابتدا «بی‌حساب» نام داشت که مصطفی احمدی آن را سال ۹۵ ساخته بود.

‌*رتبه در جدول فروش: چهل، رتبه‌ای است که سال پیش «میلیونر میامی» در جدول اکران به‌دست آورد. سال پیش «هزارپا» فیلم اول جدول اکران بود که نزدیک به ۳۸میلیارد تومان فروش کرد.

*کیفیت بازی: حمید فرخ‌نژاد نقش جوانی را بازی می‌کند که سودای قدرت دارد. او تیمی ‌چهار نفره تشکیل داده است تا به منظور خود برسد. فرخ‌نژاد همان ویژگی لیدربودن را که در آثار دیگر هم سراغ داشتیم، در این فیلم پیاده کرده؛ با همان میزان تحکم. با تکه‌پرانی و متلک به دیگران می‌خواهد ایجاد خنده کند که خب چندان موفق نیست.

***خانم یایا:فروش: سه‌ میلیارد تومان***

‌ «خانم یایا» با نام قبلی «ما شما را دوست داریم خانم یایا» سال پیش روی پرده سینماها رفت.

*رتبه در جدول فروش:فیلم عبدالرضا کاهانی سال پیش در رتبه ۲۴ جدول فروش سینماها قرار گرفت. «خانم یایا» حتی کمتر از فیلم‌هایی چون «هشتگ»‌، «لازانیا» و «دشمن زن» فروخت. عامل اصلی این ناکامی ‌خود کاهانی است. او بازیگر محبوبی به‌نام رضا عطاران را هم دراختیار داشت اما فیلم را طوری ساخت که به مذاق مخاطبان خوش نیامد.

‌*کیفیت بازی: فیلم به‌قدری سردرگم است که بازیگران هم نمی‌دانند مشغول بازی در فیلمی ‌جدی هستند یا کمدی! به همین نسبت هم بازی حمید فرخ‌نژاد نوسان دارد. او در «خانم یایا» یک بازی معمولی دارد که گاهی با شوخی‌های کلامی‌ می‌خواهد از مخاطب خنده بگیرد.

***مشکل گیتی:فروش: ۹۳۷ میلیون تومان***

‌سال ۹۵ «مشکل گیتی» روی پرده رفت. این فیلم را بهرام کاظمی کارگردانی کرده که پیش از آن هشت سال فیلم نساخته بود.

‌*رتبه در جدول فروش: ۳۴‌،‌ رتبه‌ای است که «مشکل گیتی» در میان ۶۵ فیلم اکران شده در سال ۹۵ به‌دست آورد. در این سال که «مشکل گیتی» نزدیک به یک میلیارد فروخت‌، «فروشنده» با ۱۶ میلیارد تومان رتبه اول جدول فروش را به خود اختصاص داد.

‌*کیفیت بازی: «مشکل‌گیتی» ‌که آن را باید یکی از بدترین انتخاب‌های این بازیگر بدانیم. او نقش ایرج، مردی پولدار، خوش پوش و ظاهرا خوشبخت را بازی می‌کند. زندگی زناشویی او به خاطر وابستگی بیش از اندازه گیتی همسرش به شبکه‌های مجازی، دچار چالش شده.این خلاصه‌ای از کل بازی فرخ‌نژاد در فیلم است. حمید فرخ‌نژاد فقط برای این فیلم گریم شده و چند دیالوگ حفظ کرده، همین.

***زندگی مشترک آقای محمودی و…:فروش: ۸۱۹ میلیون تومان***

‌سال ۹۳ « زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» اکران عمومی شد. علاوه بر حمید فرخ‌نژاد،‌بازیگرانی چون ترانه علیدوستی، پیمان قاسمخانی، ترلان پروانه و هنگامه قاضیانی در آن حضور داشته‌اند.

*رتبه در جدول فروش: بیستمین فیلم باکس آفیس سال ۹۳ شد. « زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» در حالی به اکران خود پایان داد که در این سال ۱۷ فیلم بالای یک میلیارد تومان فروختند. « زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» با برخورداری از حمید فرخ‌نژاد و ترانه علیدوستی پایین‌تر از فیلمی چون «مجرد چهل ساله» و اثر ضعیفی به نام «خواب زده‌ها» قرار گرفت.

*کیفیت بازی: حمید فرخ نژاد‌ نقش حاج منصور محمودی را بازی می‌کند. او نمونه واضح و حتی سمبلیک مردان سنتی جامعه ایرانی است . او تردید و تمنای یک مرد میانسال را طوری بازی می‌کند که مخاطب آن را می‌پذیرد و باورش دارد.

***روزهای زندگی:فروش: ۳۵۰ میلیون تومان***

سال ۹۰ «روزهای زندگی» در اکران دوم نوروز روی پرده سینماها رفت. این فیلم در جشنواره فجر صاحب چهار سیمرغ از جمله بهترین بازیگر زن (هنگامه قاضیانی)‌،‌کارگردانی (پرویز شیخ طادی) و دیپلم افتخار بهترین فیلم شده بود.

*رتبه در جدول فروش: «روزهای زندگی» در رتبه بیستم باکس آفیس قرار گرفت. «روزهای زندگی» پایین‌تر از فیلم‌هایی چون «تو و من» ،‌ «دزدان خیابان جردن» و «همه چی آرومه» قرار گرفت. این اتفاق در حالی رخ داد که فیلم در جشنواره درخشیده بود ‌.

*کیفیت بازی: بازی فرخ‌نژاد دوپاره است. ابتدا با یک بازی خوب مواجهیم و در ادامه از کیفیت بازی‌اش به‌وضوح کاسته می‌شود. ‌

کدخبر: ۲۶۵۲۵۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر