کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۱۸۹۷
تاریخ خبر:

هشدار وزیر بهداشت درباره رشد بیماران سرپایی کرونا

وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، از خیز ملایم موارد سرپایی کووید۱۹ در برخی استانها و از جمله تهران خبر داد.

سعید نمکی در ارائه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کووید۱۹ در دنیا و ایران گفت: متاسفانه باز هم جهان در التهاب بیماری کووید ۱۹ گرفتار است و باز هم متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته آمریکا با ۳۶۳۲ مرگ، انگلیس با ۱۴۴۹، برزیل با ۱۲۴۰، آلمان با ۹۹۰ مرگ، اسپانیا با ۷۲۴ مرگ، ایتالیا ۴۳۹، فرانسه ۴۸۵ مرگ و … شبانه روز تلخی را گذراندند.

او درباره آمار فوتیهای کرونا در ایران در ۲۴ ساعت گذشته، گفت: در کشور ما گرچه آمار فوتیها زیر صد و دو رقمی است و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۷۹ مرگ، ثبت شد که امیدواریم با رعایت پروتکلهای بهداشتی و اقدامات انجام شده، روند کاهشی را شاهد باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: ایران گرچه در شرایط بسیار سختی است اما باز هم افتخارآفرین در این عرصه است و در قالب طرح شهید سلیمانی با همه هم پیمانان جلو می رویم. ما خوشبختانه توانستیم بیماری را در کشور مهار و کنترل کنیم؛ اما آنچه که باعث نگرانی بنده و همکاران شده آن است که با کاهش رعایت پروتکلها و عدم پایبندی به موازین و مقرراتی که ما برای فاصله‌ گذاری‌ها اعلام کردیم، خیز ملایمی را در میزان بیماران سرپایی در برخی استانها مشاهده می کنیم. در تهران نیز گزارشاتی که دریافت می کنم آغاز یک خیز ملایم در تعداد بیماران سرپایی است و مطمئنا بعد از آن در افراد مبتلای بستری است و در هفته های بعد ممکن است با افزایش مرگ و میر همراه باشد. باز هم تقاضا می کنیم رعایت پروتکلها را فراموش نکنند.

وی با اشاره به تقشه کشور ادامه داد: نقشه آتشین روزهای قبل امروز بدل شده به یک نقشه بسیار فرحبخش‌تر نسبت به روزهای گذشته و امیدوار کننده تر برای مردم و عزیزان مضطرب در نظام سلامت. امیدوارم با رعایت پروتکلها این اضطراب را از جامعه درمانی کمتر کنیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز متاسفانه هنوز هم به شدت زیر میزان قابل قبول است.

وی با اشاره به ویروس جهش یافته کرونا نیز گفت: از ویروس موتاسیون یافته در کشور خوشبختانه غیر از آن مواردی که پیش از این گزارش کرده بودیم مورد جدیدی نداریم و تمام هم و غم ما باز کردن چشم‌ها در مرزها و گذرگاه‌های کشور است تا ورودی‌ها را چک کنیم و مورد جدید این ویروس جهش یافته رصد و ردیابی شود. خوشبختانه نه در خیز استانهای داخلی و نه در ورودی‌ها به کشور، موتاسیون جدیدی را هنوز دریافت نکرده ایم

کدخبر: ۳۷۱۸۹۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر