کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۵۵۷۷۷
تاریخ خبر:

نیسان سنترا ۲۰۲۰، برای شکست کرولا آماده است

هفت صبح| با معرفی نسل تازه سدان کوچک نیسان که در چین با نام سیلفی و در آمریکای شمالی با نام سنترا فروش بالایی دارد، حالا بازار منتظر یک رقابت تمام عیار است

سدان کوچک و اقتصادی شرکت نیسان با پای گذاشتن به نسل هشتم، حالا در مقام یک خودرو ایده آل برای طبقات متوسط شهری ظاهر شده و در نسل تازه سعی کرده بیش از هر خودرو دیگری در این کلاس فشرده، لوکس، اسپورت و جذاب به نظر برسد. این خودرو که به طور همزمان با دو نام مختلف در نمایشگاه خودرو نیویورک ۲۰۱۹ و نیز اتوشو شانگهای ۲۰۱۹ معرفی شده، سال ۱۹۸۲ برای نخستین بار با نام نیسان سنترا روانه بازار مصرف شد در حالی که بی۱۱، سورو و سانی از دیگر نام‌های این خودرو در بازارهای خارجی هستند. این خودرو تاکنون در هفت نسل به بازارهای مختلفی در ۵ قاره جهان عرضه شده و به دوام بالا، کارکرد نرم و مصرف سوخت مناسب مشهور است. نسل هفتم این خودرو در هشت کشور و نه کارخانه بزرگ همزمان تولید می‌شود تا نیسان پاسخگوی خریداران انبوهش در اقصی‌نقاط کره زمین باشد.

طراحی نسل چدید
اغلب تحلیلگران بازار خودرو روی زشت بودن محصولات نیسان و البته خودرو کوچک سیلفی/سنترا اشتراک نظر دارند. این خودرو حالا در نسل هشتم و به لطف بهره‌گیری از زبان طراحی وی-موشن ۲ (V-Motion 2) زیباترین نسل سنترا از سال ۱۹۸۲ است. بدنه در حالی که تراش خورده، کشیده شده و البته با خطوطی تیز و فرورفتگی و برجستگی‌های ظریف تزیین شده ضمن اینکه فرم جلوپنجره، چراغ‌های جلو و عقب و شیب سقف اصلاح و با نمونه‌ای مدرن و به‌روز عوض شده است. کلیتی که در نهایت به ما تصویری زیباتر از سنترا ارائه می کند. سری سیلفی هم که برای بازار چین با اندکی تغییرات عرضه می‌شود، سطحی همسان داشته و به نظر خودرویی موفق‌تر از نسل فعلی خواهد بود. در فضای داخلی سیلفی، یک تحول بزرگ رخ داده به طوری که نیسان با ترکیب احجامی جدید، چند نوع متریال و البته ترکیب رنگ تازه، توانسته حسی لوکس و مجلل را در فضای داخلی این خودرو ژاپنی خلق کند. استفاده از دریچه‌های هوای دوار در خودروهای نیسان یک سنت تاریخی است با این حال ترکیب این طرح با فرم تازه داشبورد، رودری ها و فرمان و نیز اضافه شدن چرم و کروم باکیفیت به این مجموعه، از نیسان سنترا یک خودرو اقتصادی جذاب با کابینی مجلل ارائه می کند.

مشخصات نسل جدید
نسل تازه در مقایسه با بزرگتر، جادارتر و البته آئرودینامیک‌تر است. طول سیلفی حدود ۲سانتی‌متر رشد کرده و به ۴٫۶۴ متر رسیده است. البته هنوز سطح فنی، کیفیت سواری و هندلینگ خودرو مشخص نیست ولی استفاده از پلتفرم جدید وی (Nissan V platform) به جای پلتفرم قبلی CMF که پیش‌تر در نیسان ایکس تریل و نیز نیسان قشقایی استفاده شده بود، احتمالا به ارتقا کلی سنترا منتج خواهد شد. نیسان در روز رونمایی از این خودرو اعلام کرد به لطف طراحی دقیق خودرو، سنترا حالا با ضریب ۰٫۲۶ cd یکی از آیرودینامیک‌ترین مدلهای حاضر در این کلاس است. اتاق خودرو هم به لطف استفاده از فولاد بیشتر و طراحی بهتر ایمن‌تر از قبل است ضمن اینکه تجهیزات ارتباطی هم به وفور در کابین یافت می‌شود.

فروش جهانی
این خودرو که از سال ۲۰۰۶ با نام سیلفی به بازار چین عرضه شده، توانسته خود را به مرز فروش سه میلیون دستگاه برساند. در آمریکای شمالی هم این محصول با نام سنترا فروش خوبی داشته و گرچه هیچ‌گاه از زیر سایه سنگین کورولا خارج نشده ولی طی بیش از ۲۰ سال حدود ۲٫۹ میلیون دستگاه فروش داشته و فروش سالانه اش با چند نام مختلف، اخیرا به مرز ۸۰۰ هزار دستگاه در سال رسیده است. طبق گزارش شرکت نیسان، فروش سالانه این خودرو در سال ۲۰۱۸ در بازار چین از مرز ۴۲۵ هزار دستگاه در سال عبور کرده است. البته این خودرو نسخه‌های برقی هم دارد که آمار آنها جداگانه اعلام می‌شود.

کدخبر: ۲۵۵۷۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر