کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۰۷۱۹
تاریخ خبر:

نماینده سعودی در سازمان ملل، ایران را عامل حمله الفجیره خواند

عبدالله المعلمی، نماینده دائم عربستان سعودی در سازمان ملل، در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی عرب مدعی دست داشتن ایران در حمله به نفتکش‌ها در بندر فجیره امارات شد!

به گزارش شبکه تلویزیونی الحدث، او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه دولت آمریکا و مسئولان آمریکایی، ایران را متهم کرده‌اند و اینکه در گزارش در خصوص حمله به چهار کشتی به شورای امنیت، به ایران اشاره‌ای نشده است، مدعی شد: «من به وضوح به ایران اشاره کردم و در زمانی که این گزارش را ارائه می‌کردم و پس از آن و در زمان‌های مختلف به نام ایران اشاره کردم. ما می‌دانیم که نباید در چنین مسائل حساسی بی‌دلیل اتهاماتی را وارد کنیم، اما ما و امارات عربی متحده و کشورهای مشارکت کننده در تحقیقات، مدارک متعدد و کافی برای اثبات اینکه طرفی که این اقدام را انجام داده است یک کشور است در اختیار داریم و ارزیابی اینکه چه کشوری امکانات و توانایی‌های لازم برای اجرای آن را دارد، هوش زیادی نمی‌خواهد. من روز گذشته پرسیدم که آیا شما فکر می‌کنید مثلا این کشور، آندورا است؟ یا لوکزامبورگ یا لیختن اشتاین است؟ یعنی آیا می‌توان کسی تا این حد نادان باشد که چنین ارزیابی‌هایی انجام دهد؟ تنها یک کشور است که می‌تواند این عملیات را انجام داده باشد و این کشور، ایران است.»

المعلمی در پاسخ به اینکه چرا در این گزارش احتمال اقدام یک «گروه تروریستی مسلح پیشرفته» را مستثنی کردید در صورتی که حملات یازده سپتامبر را گروهی از تروریست‌های وابسته به القاعده به نیویورک و واشنگتن انجام دادند، مدعی شد: «همه مدارک نشان می‌دهد کسی که این کار را انجام داده است یک دستگاه سازمان یافته وابسته به حکومتی عالی است که دستور می‌دهد و اجرا می‌کند و برنامه‌ریزی می‌کند و این مسئله را انجام می‌دهد.»

کدخبر: ۲۶۰۷۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر