کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۶۳۲۹۲
تاریخ خبر:

نام او عشق است آیا می‌شناسیدش؟

درباره آلبوم جدید فرهاد مدیری، اد شیرن و چند تک‌قطعه دیگر که به‌تازگی به بازار آمده
بهنام مظاهری، روزنامه هفت صبح

*** یک ***
هفته گذشته یک آلبوم قابل تامل در بازار موسیقی منتشر شد. آلبومی ‌که شاید اگر نام خواننده‌اش را بشنوید حتما قضاوت‌های زیادی در ذهنتان شکل می‌گیرد اما بعد از شنیدنش مطمئن باشید نظرتان را عوض خواهد کرد. آلبوم «نام من عشق است» از فرهاد مدیری که با نام هنری فرواگ به بازار آمده. باید گفت فضای موسیقایی آلبوم هیچ شباهتی به موسیقی روز ندارد و رگه‌هایی از سبک جاز، اسپنیش و پاپ کلاسیک در آن شنیده می‌شود. «نام من عشق است» اولین آلبوم از این خواننده جوان است که در آن ۹قطعه به نام‌های تو، مرد چیچکا، گل لاله لاله، خاطره، آی گلم، دخترعمو، جمع اضداد، رنگ زردم و نام من عشق است، منتشر شده است.
در این آلبوم موسیقی از اشعار شاعرانی نامی ‌چون حافظ، شیخ احمد جامی، باباطاهر، حسین منزوی، اسماعیل ستارزاده، محمد جعفری و ابراهیم منصفی استفاده شده است و امیر دارابی، آرین کشیشی، ابراهیم منصفی، فرواگ، سیاوش روشن و اسماعیل ستارزاده آهنگسازان این مجموعه موسیقی هستند.
بدون شک فرهاد مدیری در این آلبوم نهایت تلاشش را برای دوموضوع انجام داده، یکی کیفیت شنیداری قطعاتش که انصافا باید گفت خوب از پسش برآمده و دیگری هم دوری از نام و شهرت پدرش که در مورد این یکی چندان موفق نبوده. شاید به همین‌دلیل هم باشد که نام خودش را روی آلبوم به فرواگ تغییر داده اما خوب درنهایت این‌روزها در خبرهای موسیقی همه از تیتر آلبوم پسر مهران مدیری منتشر شد، استفاده می‌کنند. موضوعی که گریبانگیر اکثر فرزندان چهره‌های مشهور می‌شود!
به گفته خود فرواگ، تولید این آلبوم سه‌سال طول کشیده و در کنار آن یک موزیک‌ویدئو «گل لاله لاله» و موشن‌گرافی کل قطعات آلبوم در قالب یک قطعه به آلبوم اضافه شده.
فرهاد مدیری در دوشب رونمایی در سالن باروک که با اجرای چندقطعه از «نام من عشق است» همراه بود، آلبومش را به بازار فرستاد. البته پیش‌تر از این دو ترک از آلبوم منتشر شده بود. در مراسم رونمایی چهره‌های زیادی حضور داشتند که شاید بیراه نباشد اگر بگوییم سرآمد همه آنها پدرش مهران مدیری بود. مدیری در طول مراسم رونمایی و اجرای پسرش روی صندلی نشست، از همه بیشتر او را تشویق کرد و از همه هم دیرتر سالن را ترک کرد. حسی که شاید تنها یک پدر درباره فعالیت فرزندش داشته باشد.

*** دو ***
در هفته گذشته چندقطعه قابل شنیدن هم از خواننده‌هایی مثل محسن چاوشی «شبی که ماه کامل شد»، کیان پور‌تراب «برد و باخت»، میلاد درخشانی
«سر دیوانه»، داریوش آذر «بوسه بزن» منتشر شد که شنیدنشان حتما پیشنهاد می‌شود.

*** سه ***
اگر می‌خواهید مهم‌ترین خبر موسیقی جهان در این‌روزها را بدانید هم باید به خبر آلبوم جدید اد شیرن اشاره کرد. این خواننده مشهور بریتانیایی که این‌روزها از موفق‌ترین خواننده‌های جهان محسوب می‌شود، لیست آهنگ‌های آلبوم جدیدش با نام No.6 را منتشر کرد که تعدد حضور نام سوپراستار‌های پرآوازه موسیقی جهان در این آلبوم تعجب همه را برانگیخته است. این خواننده در ابتدا لیست آهنگ‌ها را با انتشار پستی در اینستاگرامش منتشر کرد و کمی ‌پس از آن با انتشار یک ویدئو، اسرار این آلبوم را برملا کرد. این آلبوم ۱۲جولای منتشر می‌شود و خوانندگان بزرگی چون برونو مارس، Camilla Cabello، Khalid ، Travis Scott، Ella Mai، Cardi B، Eminem و ۵۰Cent در آن حضور دارند. اولین آهنگ این آلبوم Beautiful People نام دارد که به همراهی Khalid ضبط شده است. اد شیرن سعی بر این داشته که رپر‌های مختلف را در این آلبوم جمع کند که می‌توان به نام‌های امینم، فیفتی‌سنت و کاردی‌بی اشاره کرد. همچنین از سبک R&B نیز غافل نشده و از خواننده‌هایی مثل Skrillex، Chris Stapleton و Ella Mai استفاده کرده است.

کدخبر: ۲۶۳۲۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amirtalebnezhad

    ‘???