کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۲۴۷۲
تاریخ خبر:

ماموریت حساس گزارشگر دربی پایتخت

گروه تلویزیون| ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه فردا مسابقه حساس تیم‌های پرسپولیس و استقلال برگزار می‌شود.دربی پایتخت همیشه حساس بوده و حالا که حتما باید یک تیم برنده از زمین بیرون بیاید، حساسیت‌ها دوچندان است.سرخابی‌ها فردا در چارچوب مسابقه مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مصاف دارند و از هفته‌ها پیش کری خوانی طرفداران دو تیم شروع شده است.گزارش این مسابقه مهم به چه کسی خواهد رسید؟

مورد اول| محمدرضا احمدی
گزارش آخرین دربی به محمدرضا احمدی رسید و برخلاف مسابقات قبل عملکرد موفقی از خود به جا نگذاشت. او به‌جای یک گزارش شسته رفته،در جلد موعظه‌گر فرو رفت و وقتی دید بازیکن‌ها بیش از حد با هم درگیر می‌شوند و مدام به داور اعتراض می‌کنند،یک پند اخلاقی مطول بر زبان راند.برای تفهیم منظورش به بازی ایران و ژاپن اشاره کرد که به خاطر اعتراض نابجا و صحبت با داور، فرصت در اختیار حریف قرار گرفت.خود مسابقه دربی خالی از اتفاقات فوتبالی بود؛‌گفته‌های کش‌دار احمدی درباره اخلاق هم در لحظاتی بر کسالت بازی افزود.خیلی زود در کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی،داد هواداران از زیاده‌روی احمدی بلند شد.محمدرضا احمدی معروف است به گزارشگری که زیاد سکوت را چاشنی کارش می‌کند.در دربی پیش اما این ویژگی را نداشت و در مجموع نمره قبولی نگرفت.این سابقه بد،شانس احمدی را برای گزارش فردا کم می‌کند. اگر در نهایت انتخاب تلویزیون،احمدی باشد باید از دربی قبل عبرت بگیرد و خود را وارد حواشی بیهوده نکند.
مورد دوم| جواد خیابانی
بعید است تلویزیون جواد خیابانی را برای بازی فردا انتخاب کند.هم طرفداران استقلال و هم هواداران پرسپولیس از عملکرد اخیر او رضایت ندارند.خیابانی در یورو ۲۰۲۰ هم عملکرد موفقی از خود به‌جا نگذاشت و به‌نظر می‌رسد جزو گزینه‌های بازی فردا نباشد.شبکه سه به خوبی به این مسئله آگاه است و نمی‌خواهد با انتخاب خیابانی برای مسابقه امروز،دلخوری هواداران میلیونی سرخابی را برانگیزد.
مورد سوم| پیمان یوسفی
از میان گزارشگران باسابقه،پیمان یوسفی این شانس را داشت تا در غیاب عادل فردوسی‌پور و مزدک میرزایی،عصای دست شبکه سه باشد.او اما روندی نزولی در گزارشگری پیش گرفته و مدت‌هاست گزارشی جذاب از او نشنیده‌ایم. پیش‌تر نوشتیم تمرکز پیمان یوسفی بر اجراست و هر چقدر برنامه ورزش و مردم شبکه یک را با تسلط اجرا می‌کند، در گزارش‌های فوتبالی گرفتار ضعف است.تا جایی که گاه یک جمله ساده را با ایراد به زبان می‌آورد. در یک شرایط منطقی، یوسفی هم شانس زیادی برای گزارش دربی ندارد؛‌خاصه اینکه حجم کامنت‌های منفی سرخابی‌ها درباره عملکرد او بالاست.
مورد چهارم| عباس قانع
آنچه چند ماه پیش درباره عباس قانع نوشتیم، همچنان کارکرد دارد:«می‌توانست انتخاب اول برای دربی امروز باشد،اما به چند دلیل شانس عباس قانع پایین است.او در فضای وب به شهرت رسید و از این موقعیت برای نمایش تمایل رنگی خود بهره برد.قانع یک پرسپولیسی دوآتشه است و حضور او در دربی با اماواگر همراه می‌شود، ضمن آنکه قانع در تلویزیون به دلیل شرایط متفاوت آن با وب، به موفقیتی که باید دست نیافته است.» به این ایراد باید نکته‌ای دیگر هم اضافه کرد. قانع وقتی بازی‌های استقلال را گزارش می‌کند، برای اینکه دل آنها را به‌دست آورد گرفتار اغراق می‌شود. آبی‌ها هم چون از پشت ماجرا اطلاع دارند،واکنش منفی نشان می‌دهند. وانگهی،قانع در یورو ۲۰۲۰ نتوانست دل هواداران را به‌دست آورد و انتخابی مناسب برای بازی فردا نیست.
مورد پنجم |فرشاد محمدی مرام
در بین گزارشگران تلویزیون،علیرضا علیفر،محمد سیانکی و نیز گزارشگران جوان را هم از یاد نبرده‌ایم. هیچ کدام اما مناسب بازی حساس فردا نیستند.خاصه آنکه روی کیفیت کار علیفر و سیانکی اجماع وجود ندارد.می‌ماند یک گزینه یعنی فرشاد محمدی مرام. او آهسته و پیوسته پیش آمده و اگرچه ستاره نشده است اما عملکردش همواره منطقی بوده.در یورو ۲۰۲۰ مثل همیشه کارش را انجام داد و گرفتار حواشی نشد.از آن طرف،حساسیتی از سوی طرفداران سرخابی روی محمدی مرام وجود ندارد و با فراغ بال می‌تواند دربی را گزارش کند. محمدی مرام در گزارش‌هایش نه اهل موعظه است و نه جمله‌های عجیب و غریب به کار می‌برد.

کدخبر: ۴۰۲۴۷۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر