کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۱۴۹۲
تاریخ خبر:

فیلمی که موضوعی ملتهب دارد /ماجرای ریگی در یک فیلم سینمایی

«شبی که ماه کامل شد» چهارمین فیلم نرگس آبیار است که به یکی از موضوعات ملتهب چند سال اخیر پرداخته. سایت رسمی جشنواره فجر این فیلم را «داستان دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران معرفی کرده است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود؛ این در حالی است که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر برادرش با او همراه می‌شود، اما در میانه راه اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد.»
هفت صبح نوشته نقش این دختر جنوب شهری را الناز شاکردوست بازی می‌کند و هوتن شکیبا بازیگر نقش جوان شهرستانی است. این جوان کسی نیست جز عبدالحمید ریگی، از اعضای گروه شبه‌نظامی جندالله و مسئول حادثه تاسوکی؛ حادثه‌ای که در آن دست‌کم ۲۱ نفر در استان سیستان و بلوچستان کشته شدند. شبنم مقدمی هم نقش مادر همسر عبدالحمید ریگی را بازی می‌کند و درواقع شاکردوست دختر اوست. فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، فرید سجادی حسینی، امین میری، بانیپال شومون و آرمین رحیمیان دیگر بازیگران «شبی که ماه کامل شد» هستند. از این جمع صدرعرفایی یک‌بار و مقدمی دو بار سیمرغ به دست آورده‌اند.
آن‌طور که این روزنامه نوشته به دو دلیل شانس بازیگران فیلم جدید آبیار برای گرفتن سیمرغ بالا است. این پیش‌بینی به دلیل سابقه این کارگردان در فجر است که تاکنون دو بازیگر فیلم‌های او یعنی مریلا زارعی
)شیار ۱۴۳) و شبنم مقدمی (نفس) به سیمرغ رسیده‌اند. از آن‌سو داستان خاص و شخصیت‌های چندوجهی «شبی که ماه کامل شد» فرصت مناسبی در اختیار بازیگران برای عرض‌اندام قرار داده است. شکیبا و مقدمی ازجمله بازیگران فیلم هستند که گریم و لهجه متفاوت دارند. این خصوصیت را می‌توان ابزارهایی برای بالا رفتن شانسشان برای سیمرغ دانست.
قرار گرفتن نام مرتضی اصفهانی در کنار نرگس آبیار به‌عنوان نویسنده دلیل دیگری است که بدانیم فیلم سوژه‌ای امنیتی دارد. اصفهانی یکی از مشاوران مطرح تولیدات سینمایی ایران با موضوعات امنیتی، پلیسی و جاسوسی محسوب می‌شود که همکاری با فیلم‌های «بادیگارد»، «روباه»، «سیانور»، «امکان مینا» و … در کارنامه‌اش به چشم می‌خورد.

کدخبر: ۲۴۱۴۹۲
تاریخ خبر:
ارسال نظر