کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۷۰۱
تاریخ خبر:

عملیات ‌ویژه ایران و روسیه ‌در ‌اقیانوس ‌هند

روزنامه هفت صبح | قابی استراتژیک از رزمایش مرکب ایران در اقیانوس هند. رزمایشی مشترک با روسیه که البته هند هم در همان روز اول خواستار حضور در آن شد و دو کشتی جنگی به آن فرستاد.
عکسی که در صفحه یک می‌بینید مربوط به مرحله‌ای از رزمایش است که یگان‌های شناور دو کشور عملیات آزادسازی کشتی ربوده‌شده و اطفای حریق را تمرین کردند.

امیر دریادار دوم «غلامرضا طحانی»، سخنگوی رزمایش مرکب امنیت دریایی شمال اقیانوس هند، داستان این عکس را این‌طور تعریف کرده است: بر اساس سناریوی از پیش تعیین‌شده، عملیات آزادسازی دو فروند کشتی تجاری که در حال دریانوردی در آب‌های بین‌المللی توسط دزدان دریایی ربوده شده بودند، توسط یگان‌های سطحی و پروازی انجام شد.

دریادار دوم طحانی افزود: در این مرحله پس از ارسال پیام اضطراری کشتی‌های تجاری به مرکز MRCC چابهار، ابتدا منطقه عملیات توسط یک فروند بالگرد SH3D نیروی دریایی ارتش مورد شناسایی و جست‌وجو قرار گرفت و سپس ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» به‌عنوان یگان سرفرماندهی رزمایش، شناورهای رزمی مستقر در منطقه را برای انجام عملیات آزادسازی به دو گروه متشکل از یگان‌های ایران و روسیه تقسیم کرد.

در ادامه، نیروهای عملیات ویژه نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران و روسیه با فرود آمدن از هوا و همچنین نفوذ همزمان از سطح روی عرشه کشتی ربوده‌شده مستقر شدند و دزدان دریایی را دستگیر و سناریوی عملیات آزادسازی کشتی را اجرا کردند.این رزمایش که از سه‌شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده بود، در نهایت با رژه یگان‌های شناور شرکت‌کننده در رزمایش از مقابل ناوشکن «جماران» پایان یافته است.

به گفته سخنگوی این رزمایش، در رژه پایانی، شناورهای ایرانی متشکل از ناوشکن بومی جماران، ناوشکن نقدی، ناو موشک‌انداز فلاخن و ناو موشک‌انداز گردونه نیروی دریایی ارتش و شناورهای شهید ناظری، شهید محمودی و شناور کلاس تندر نیروی دریایی سپاه و همچنین فریگیت Stoiky و ناو لجستیکی KoLa نیروی دریایی روسیه حضور داشتند.

کدخبر: ۳۷۴۷۰۱
تاریخ خبر:
ارسال نظر