کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۶۸۸۸
تاریخ خبر:

شاخ تو شاخ شدن شاخ‌ترین سئولی‌ها‌!

روزنامه هفت صبح | هیوندای ترجیح داده برای تیپ مخصوص سانتافه مدل ۲۰۲۱ به جای کد شامل عدد و حروف الفبا از لقبی جالب استفاده کند: کالیگرافی که به معنی خوش‌نویسی است. طراحی آن همچون طراحی دیگر تیپ‌های سانتافه ۲۰۲۱ است، با این تفاوت که از رینگ‌های ۲۰ اینچی مخصوص استفاده می‌کند.

در این سبک از طراحی که از برادر بزرگ‌تر سانتافه، پالیسید الهام گرفته شده، شاهد جلوپنجره بزرگ با تزئین فلزی مشبک، چراغ‌های LED قوی و دی‌لایت جانمایی‌ شده در زیر کاپوت هستیم که در مجموع نمایی خشن و تهاجمی به سانتافه داده‌اند. در نمای عقب چراغ‌های تیز باریک در طرفین با نوار LED به هم متصل شده‌اند.

سورنتو در جلو از چراغ‌های بزرگ یک‌تکه به همراه نوار باریک LED که به سوی پایین خمیده شده و البته جلوپنجره سیاه‌رنگ بهره می‌برد. نمای عقب آن متشکل از چراغ‌های استوانه‌ای کوچک است. در کل طراحی سورنتو را می‌توان اصیل‌تر و اسپرت‌تر دانست. به ویژه باید توجه داشت که سانتافه از طراحی عقب تکراری‌‌ رنج می‌برد که این روزها ارزان‌ترین کراس‌اوورهای چینی هم شبیه ‌ آن طراحی می‌شوند.

کابین سانتافه از طراحی ساده نسل‌های قبل فاصله گرفته و با کنسول میانی لوکس و شلوغش قصد بر‌هم زدن خواب آلمانی‌ها را دارد. در نسخه کالیگرافی چرم با کیفیت بالاتر ناپا (Nappa)، جلوپنجره‌‌ بهبودیافته، درها و صندلی‌هایی با بیان متمایز، پارچه‌‌ سقفی دوستدار محیط زیست و برخی دیگر ویژگی‌های افزوده شده است.

از جمله‌‌ این ویژگی‌ها می‌توان به معنای نمایشگر تمام رنگی جلو، روشنایی محیطی گسترده، شیشه‌های عقب خودکار و چرخ‌های منحصربه‌فرد ۲۰ اینچی اشاره کرد. طراحی کابین سورنتو اما نکته متمایزی ندارد و شبیه ‌ دیگر کراس‌اوورهای معمول در بازه قیمتی ۴۰ تا ۴۵ هزار دلار است.

نسخه SX ایکس‌لاین با ارتفاع بیشتر از سطح زمین، سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ با ارسال آنی گشتاور و قفل مرکزی دیفرانسیل، سیستم کنترل پایین آمدن از سراشیبی، سپرها و ضربه‌گیرهای مخصوص، رینگ‌های ۲۰ اینچی و ریل‌های سقفی از دیگر تریم‌ها متمایز است. هر دو سورنتو ۲۰۲۱ و سانتافه ۲۰۲۱ دارای ترمز اضطراری اتوماتیک استاندارد هستند اما هیوندای همچنین دارای کروز کنترل تطبیقی استاندارد، مانیتورهای نقطه کور و چراغ‌های جلوی اتوماتیک است.هر دو خودرو از پیشرانه ۲٫۵ لیتری توربو بهره می‌برند که نیروی آن در هیوندای ۲۷۷ و در کیا ۲۸۱ اسب بخار است.

با جعبه دنده هشت سرعته دو کلاچه جدید این خودروها شاهد بهبود عملکرد فنی و جابه‌جایی دقیق و سریع‌تر دنده‌ها هستیم. در کل می‌توان سانتافه‌‌ نسل جدید را خودرویی بهتر با دامنه‌‌ آپشن‌های بیشتر و شباهت کابین به خودروهای لوکس دانست‌ اما هم سورنتو و هم سانتافه در این بازه قیمتی با رقبای گردن ‌کلفتی همچون اینفینیتی QX50، لندروور دیسکاوری اسپرت، لکسوس UX، کادیلاک XT4، لینکلن کورسیر و آکورا RDX مواجه می‌شوند. پیروزی سئولی‌ها در این بازار رقابتی تضمین‌ شده نیست.

توضیحات

*

توضیحات

*

کدخبر: ۳۷۶۸۸۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر