کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۵۷۳۶
تاریخ خبر:

سورپرایز احساسی لکسوس با‌ LC

روزنامه هفت صبح، سیدمحمدرضا دادگستر | اگر قرار باشد لیست بهترین خودروهای کانورتیبل در سال ۲۰۲۱ را فهرست کنیم، می‌توانیم به ب.ام.و M4 اشاره کنیم که نسخه فولش ۷۵ هزار دلار برچسب قیمت خورده است یا پورشه ۷۱۸ باکستر با ۶۲ هزار دلار قیمت در بهترین تیپ. حتی خرید جگوار اف-تایپ با آن همه کلاس گذاشتن انگلیسی‌ها بیشتر از ۷۱ هزار دلار خرج برنمی‌دارد‌ اما افرادی هم هستند که لکسوس LC500 با قیمت عجیب ۹۳ هزار دلار را انتخاب می‌کنند که می‌تواند تا ۱۰۱ هزار دلار هم افزایش پیدا کند! اما چرا لکسوس LC اینقدر گران است و چرا اینقدر مشتری دارد؟

لکسوس در مدل جدید LC یک مبارزه حیثیتی را علیه مرسدس SL آغاز کرد؛ همان مرسدس اس الی که در حال فوت کردن شمع‌های تولد ۷۰ سالگی‌اش است. لکسوس LC مدل ۲۰۲۱ یکی از راحت‌ترین کانورتیبل‌های لوکسی است که می‌توان سوار شد چون سازنده سیستم تعلیق آن را ارتقا داده و کاری کرده که در ناهموار‌ترین جاده‌ها هم فکر کنید روی یک بالش نرم نشسته‌اید! این سواری نرم مانع عملکرد اسپرت LC نمی‌شود و فرمان تیز و ترمزهای قوی آن یادآوری می‌کنند که LC یک خودروی اسپرت اصیل است.

اگرچه نمی‌توان از این واقعیت هم چشم‌پوشی کرد که فرمان‌پذیری این خودرو هنوز به پای پورشه ۹۱۱ نمی‌رسد. کابین لکسوس LC500 برای عاشقان لکسوس کمی ناامیدکننده است. این خودرو از دیرباز به کم‌آپشن ‌بودن شهرت داشته و تازه امسال دل لکسوس کمی به رحم آمده و اندروید اتو را به صورت استاندارد روی خودرو قرار داده؛ آپشنی که حتی در ارزان‌ترین خودروهای بازار هم دیگر پیدا می‌شود! نمایشگر ۱۰٫۳ اینچی لکسوس اگر زیاد زیر نور آفتاب بماند دیر واکنش نشان می‌دهد و هنگ می‌کند.

پیشرانه این خودرو مهم‌ترین قسمت آن است. اگر دلتان رضا نیست که سراغ توربوها، هیبریدی‌ها و برقی‌ها بروید و دلتان همچنان هوای روزهای خوش قدیم را می‌کند، لکسوس LC500 با پیشرانه V8 5 لیتری که ۴۷۱ اسب بخار نیرو و ۳۹۸ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند می‌تواند رضایت‌تان را جلب کند. با این پیشرانه LC500 تنها ۴٫۷ ثانیه زمان می‌خواهد که از حالت سکون به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد. لکسوس برای دوستداران محیط‌زیست هم نسخه هیبریدی این خودرو با پیشرانه V6 3.5 لیتری را تولید کرده که ۳۵۴ اسب بخار نیرو دارد. یک گیربکس ۱۰ سرعته اتومات نیز وظیفه دارد تا نیروی حاصله را به چرخ‌های عقب منتقل کند.

شتاب لکسوس در مدل LC500 کند نیست اما رقبا هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. ب.ام.و M850 آی با ۵۲۳ اسب بخار می‌تواند در عرض ۳٫۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت برسد. البته شتاب آخرین نسخه از مرسدس SL450 چندان تفاوتی با لکسوس ندارد و این خودرو در عرض ۴٫۹ ثانیه به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت می‌رسد. با این حال جگوار بی‌خیال رقابت با لکسوس LC نمی‌شود و با شتاب ۳٫۵ ثانیه‌ای خود آن را به مبارزه دعوت می‌کند. شاید اگر لکسوس امکان انتخاب گیربکس دستی را در آخرین نسخه از LC500 به خریداران می‌داد شتاب این خودرو به زیر ۴ ثانیه می‌رسید.

کدخبر: ۴۱۵۷۳۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر