کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۷۲۷۴
تاریخ خبر:

زیرخاکی برنده راند سوم سریال‌های ۱۴۰۰

روزنامه هفت صبح، احمد رنجبر | چند روز مانده به خرداد گزارشی نوشتیم و گفتیم در این ماه علاوه بر پخش زنده فوتبال، والیبال و برنامه‌های انتخاباتی، سریال‌های جدید هم شانس دیده شدن دارند. این پیش‌بینی نه درباره سریال‌ها محقق شد و نه در برنامه‌های انتخاباتی و در راس آنها مناظره ۱۴۰۰٫ هفته پیش پخش «روزهای آبی» تمام شد و آخرین قسمت «زیر خاکی ۲» دیشب روی آنتن رفت. به همین بهانه، نگاهی داریم به عیار این دو سریال و دو سریال دیگری که در حال پخش از شبکه دو و سه است. منبع میزان بازدید سریال‌ها، اپلیکیشن تلوبیون است.

*** زیرخاکی| شبکه یک
حال و هوای کلی: جلیل سامان زیرخاکی را در ادامه فصل اول ساخت، با این تفاوت که حالا داستان‌های آن در عین برخورداری از یک خط کلی، اپیزودیک هستند. یعنی فریبرز هر بار در یک موقعیت قرار می‌گیرد و سرنوشت آن بعد از چند قسمت مشخص می‌شود.
برگ برنده: بازی پژمان جمشیدی، ژاله صامتی و رایان سرلک امتیاز اصلی زیرخاکی ۲ است. هفته پیش دلایل موفقیت گروه بازیگری سریال را به تفصیل شرح دادیم. دیگر بازیگران ازجمله گیتی قاسمی هم برگ برنده این فصل زیرخاکی است.
نقاط ضعف: کمرنگ بودن خط اصلی داستان، مهم‌ترین ایراد فصل دوم زیرخاکی است. نقطه اوج و فرودهای سریال به سرعت شکل می‌گیرد و مخاطب درگیر قصه نمی‌شود.

* میزان بازدید: ۲ میلیون و ۹۰۳ هزار مشاهده یکتا، حاصل بازدید کاربران از سریال زیرخاکی ۲ است. قسمت پانزدهم سریال که روز ۲۷ خرداد پخش شد ۶۳ هزار بازدید داشته که آمار قابل‌توجهی است.

*** صبح آخرین روز| شبکه دو
حال و هوای کلی: حسین تبریزی در سریال صبح آخرین روز، زندگی مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای کشورمان که سال ۸۹ ترور شد را در قالب یک سریال کارگردانی کرده است.
برگ برنده: تلاش برای معرفی شخصیت و زندگی مجید شهریاری به‌عنوان یک دانشمند موفق، ایده ارزشمندی است.
نقاط ضعف: روزگار قریب که روی آنتن رفت، خاص و عام با شخصیت دکتر قریب آشنا شدند. این اتفاق برای مجید شهریاری رقم خورده؟ پاسخ منفی است و دلیل را باید در کیفیت پایین سریال دانست. تمهید رفت و برگشت داستان، ‌از لحظه شهادت مجید شهریاری به دوران‌های مختلف زندگی او، به بار ننشسته. وانگهی سازندگان، قالب داستانی محکمی برای همراه کردن مخاطب ندارند.

* میزان بازدید: یک میلیون و ۳۹۷ هزار مشاهده یکتا، حاصل بازدید کاربران از سریال صبح آخرین روز است. قسمت بیست‌و‌پنجم این سریال که روز ۲۷ خرداد پخش شد، ۲۱ هزار بازدید داشته که آمار متوسطی است.

*** کلبه‌ای در مه| شبکه سه
حال و هوای کلی: سریالی که حسن لفافیان کارگردانی کرده، ابتدا قرار بود توسط مرجان اشرفی‌زاده و با نام می‌ جان به سرانجام برسد. کرونا کار را متوقف کرد و بعد از آن با کارگردان و گروه جدید از صفر ساخته شد. پرسش رسانه‌ها این است: چه کسی پاسخگوی هزینه دور ریخته شده می‌ جان است؟ کلبه‌ای در مه ازجمله آثاری است که قصد دارند انقلاب و تاریخ معاصر را از منظری متفاوت روایت کنند.
برگ برنده: کلبه‌ای در مه هم مثل صبح آخرین روز فقط یک ایده جذاب دارد.
نقاط ضعف: کند بودن داستان، شخصیت‌های کلیشه‌ای انقلابی و حکومتی، داستان نخ‌نمای عشق به یک دختر روستایی و… بخشی از ضعف‌های سریال کلبه‌ای در مه محسوب می‌شوند.

* میزان بازدید: ۶۳۰ هزار مشاهده یکتا، حاصل بازدید کاربران از سریال کلبه‌ای در مه است. این میزان بعد از پخش ۱۱ قسمت به دست آمده. قسمت دهم سریال روز ۲۷ خرداد ۳۸ هزار بازدید داشته.

*** روزهای آبی| شبکه پنج
حال و هوای کلی: محمدرضا حاجی‌غلامی داستان دختری را در روزهای آبی روایت کرد که بعد از ورشکستگی پدر به روستای مادری در شمال می‌رود. در این روستا هر روز یک اتفاق رخ می‌دهد.
برگ برنده: روزهای آبی هم مثل دیگر سریال‌ها فقط یک ایده خوب دارد اما در اجرا ناکام بوده است.
نقاط ضعف: برای برشمردن ایرادهای روزهای آبی نیاز به فضای بیشتری است. همین‌قدر اشاره کنیم که این سریال قصد داشت با ترسیم یک فضای سرخوشانه، با اتفاق‌های مهم ازجمله انتخابات شوخی کند. جنس شوخی‌ها، ‌موقعیت روایت داستان، شخصیت‌پردازی و بازی‌ها باعث شد سریال شکل کاریکاتوری بگیرد.

* میزان بازدید: یک میلیون و ۹۳۰ هزار مشاهده یکتا، حاصل بازدید کاربران از سریال روزهای آبی است که پخش آن هفته پیش تمام شد. قسمت پایانی سریال که روز ۲۴ خرداد روی آنتن رفت ۴۵ هزار بازدید داشته است.

کدخبر: ۳۹۷۲۷۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر