کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۸۹۴۸
تاریخ خبر:

روحانی عیالوار مشوق فرزندآوری کیست؟

روزنامه هفت صبح | ویدئویی این روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که یک فرد روحانی در یک مصاحبه اعلام می‌کند با داشتن ۳۹ سال سن ۱۳ فرزند دارد. او در ادامه توضیح می‌دهد که ما تازه هنوز شروع نکردیم و ۱۲، ۱۳ تا که عددی نیست. بعد از پخش این کلیپ برای بسیاری از کاربران این سوال به‌وجود آمد که این پدر عیالوار چه کسی است؟ شغل او چیست و چطور مخارج این خانواده پرجمیعت را تامین می‌کند؟ ابتدا بخش‌هایی از اظهارات او را در این مصاحبه بخوانید تا بعد برسیم به مشخصات و جزئیات بیشتری از زندگی این طلبه خوش‌‌رو و بذله‌گو.

ما شروع نکردیم که بخواهیم ادامه بدهیم (خنده اطرافیان). آنها که یک یا دو فرزند دارند را کم می‌دانیم و ما متوسط بچه داریم. ۱۲ و ۱۳ تا عددی نیست که بخواهیم بگوییم زیاد است. من ۳۹ ساله هستم و یک ماه پیش خدا توفیق داد و فرزند سیزدهمم به دنیا آمد. خانم من خیلی مشوق این موضوع بود. اکیدا سفارش می‌کنم که فرزند بیشتر زندگی بهتر، البته با توکل بیشتر. اگر فرمول توکل را به زندگی‌ها اضافه کنید، تعداد که بالا می‌رود واقعا زندگی راحت‌تر می‌شود.

مشکل اصلی آقایان هستند. وقتی آقای یک خانه نسبت به موضوعی توجیه نیست طبعا خانم‌ خانه هم توجیه نیست. خانم‌های ایرانی اتفاقا خیلی همراه هستند. ما معمولا اول زندگی به زن‌ می‌گوییم ۵ تا بچه می‌خواهیم خب می‌ترسد. نه بگو اول یک بچه می‌خواهیم من خودم یک بچه که به دنیا آمد و یک سال و نیمه شد، گفتم همبازی می‌خواهد. تا دوازدهمی که به دنیا آمد گفتیم همبازی می‌خواهد. یعنی شما که قرار نیست یک دفعه این تعداد را بگویید. مرد جامعه اگر مرد باشد، خانم را همراه می‌کند. مردان ما متاسفانه زبان توجیه ندارند.

روحانی عیالوار کیست؟
شخصی که در این ویدئو مقابل دوربین ظاهر شده چهره ناشناخته‌ای نیست. حجت‌الاسلام محمد‌مسلم وافی بارها در برنامه‌های مختلف مذهبی رادیو و تلویزیون حضور داشته و رسانه‌ها هم مصاحبه‌های متعددی از او منتشر کردند. حجت‌الاسلام وافی متولد ۱۳۶۰ است و وقتی ۱۵ ساله بوده با همسرش عفت حداد رباطی که آن زمان ۱۴سال سن داشت، ازدواج کردند. آنها تا الان صاحب ۱۳ فرزند هستند و حتی دو نوه هم دارند.

این روحانی اهل یزد است اما از ۲۳ سال پیش در قم ساکن شده. در مورد شغل این فرد باید بگوییم او در اینستاگرامش خود را مدیر موسسه جهادی تبلیغی روایتگران نور و نماینده طلاب استان یزد در مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم معرفی کرده. دیروز کانال مکتوبات جزئیات دیگری هم البته در مورد فعالیت‌های او منتشر کرده بود از‌جمله اینکه از خاندان معروف وافی‌هاست و این کانال مدعی شده که در واقع او با حجت‌الاسلام ابوالقاسم وافی یزدی تولیت سابق مسجد جمکران و عضو ادوار مختلف مجلس خبرگان نسبت دارد.

ضمن اینکه موسساتی زیر نظر قرارگاه خاتم‌الاوصیا و موسسه مصباح‌الهدی هم توسط اعضای این خانواده اداره می‌شود. هرچند به‌نظر می‌رسد عمده فعالیت حجت‌الاسلام محمد مسلم وافی در موسسه‌ای به‌نام اندیشه کوثر متمرکز باشد که به ساخت تولیدات فرهنگی و مذهبی می‌پردازد. خود او دو سال پیش در مصاحبه‌ای با روزنامه شهروند میزان درآمدش را اینطور توضیح داده بود: «شهریه یک طلبه حدود هفتصد تا هشتصد و پنجاه تومان است.

برای تبلیغ هم چون من در یک گروه جهادی در مناطق محروم تبلیغ می‌کنم، معمولا عرف نیست پولی دریافت شود. حالا شاید برخی از روحانیون مشهور مبالغی دریافت کنند.» حجت‌الاسلام وافی‌یزدی در سخنرانی‌هایش و در اینستاگرام هم روی مقوله ارزش فرزندآوری تاکید زیادی دارد و گاهی ویدئوهایی از تفریح و قایق‌سواری و کُشتی گرفتن با فرزندانش منتشر می‌کند. گفتنی است وافی اخیرا در مقطع دکتری رشته امنیت ملی دانشگاه عالی دفاع ملی هم پذیرفته شده. او در یکی از مصاحبه‌هایش با خبرگزاری فارس اشاره کرده که خودش در یک خانواده‌ای با ۲۱ فرزند بزرگ شده و چند فرزند او هم سقط شده است وگرنه الان تعداد فرزندان او بیشتر بود.

کدخبر: ۴۱۸۹۴۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر