کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۹۰۱۶۸
تاریخ خبر:

دیدن این فیلم‌ها را امروز و فردا از دست ندهید

روزنامه هفت صبح| استیون سودربرگ از آن کارگردان‌هایی است که می‌توان با حداقلی از اطمینان هم که شده به تماشای فیلم‌هایش نشست. او در زمینه قصه‌گویی به زبان تصویر،‌ کارگردانی کاملا مسلط است و به‌راحتی می‌توانید با داستان‌هایی که روایت می‌کند همراه شوید. داستان فیلم «خبرچین» هم درباره فردی به نام ویتاکر، مدیر عالی‌رتبه شرکت بزرگ ADM است که براثر فشارهای همسرش نزد پلیس می‌رود و به کلاهبرداری و زدوبندهای مسئولان شرکت با موسسات رقیب برای بالابردن قیمت‌ها اعتراف می‌کند؛ این آغاز ماجراست و پلیس از او می‌خواهد تا اسنادی برای اثبات ماجرا فراهم کند.

‌خبرچین/ پنجشنبه/ ساعت 17/ شبکه نمایش
کارگردان: استیون سودربرگ
تهیه‌کنندگان: گرگوری جیکوبز، جنیفر فاکس، مایکل جافه، کورت ایچنوالد
نویسنده: جان میلیوس
بازیگران: مت دیمون، ملانی لینسکی و تام پاپا
محصول: آمریکا/ ۲۰۰۹

‌جنگ نفتکش‌ها/ جمعه/ ساعت 18/ شبکه افق
محمد بزرگ‌نیا از معدود کارگردانان سینمای ایران است که به توانایی در خلق موقعیت‌های دراماتیک بر بستر فیلم‌های مشهور به بیگ‌پروداکشن،‌ شهره است. او علاقه ویژه‌ای به فضای دریا هم دارد. در همین فضا «کشتی آنجلیکا» و «راه آبی ابریشم» را هم کارگردانی کرده است. «جنگ نفتکش‌ها» اما از شاخص‌ترین تجربه‌های اوست. روایت فیلم درباره مقطعی است که دامنه جنگ ایران و عراق به خلیج فارس نیز کشیده شده و کشتی‌های نفتکش ایرانی مورد حمله دشمن قرار می‌گیرند. در این میان یک ناخدای جوان تصمیم به عبور کشتی نفتکش از تنگه هرمز می‌گیرد.

کارگردان: محمد بزرگ‌نیا
تهیه‌کننده: غلامرضا موسوی
فیلمنامه: محمد بزرگ‌نیا
بازیگران: مجید مظفری، مرحوم عزت‌الله انتظامی و ژاله علو
محصول: ایران/ 1372

‌سرزمین خورشید/ جمعه/ ساعت 11/ شبکه سلامت
اگر از علاقه‌مندان سینمای احمدرضا درویش هستید، فرصت تماشا و خاطره‌بازی با یکی از بهترین فیلم‌هایش یعنی «سرزمین خورشید» را نباید از دست بدهید. فیلمی که زنده‌یاد خسرو شکیبایی هم در آن حضوری درخشان دارد. این فیلم روایتی از محاصره یک بیمارستان توسط نیروهای عراقی در خرمشهر است که در این بین با دستور محمد جهان‌آرا، پزشکان و مجروحان از بیمارستان خارج می‌شوند. اما این خروج به مرگ و اسارت عده زیادی از آن‌ها می‌انجامد. اما ماجرای این فیلم درباره نجات سرنشینان آمبولانس و اسیری عراقی است که همراه آن‌ها است.

کارگردان: احمدرضا درویش
تهیه‌کننده: بنیاد سینمایی فارابی
نویسنده: احمدرضا درویش
بازیگران: خسرو شکیبایی، گلچهره سجادیه، سعید پورصمیمی، محمود پاک نیت
محصول: ایران/ 1375

کدخبر: ۴۹۰۱۶۸
تاریخ خبر:
ارسال نظر