کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۸۳۴۶
تاریخ خبر:

دستگیری سارقان میلیونی پایتخت

روزنامه هفت صبح| همسر یکی از سارقان به‌عنوان پوشش سرقت‌ها برای مشکوک نشدن افراد آنها را همراهی می‌کرد. دو مرد و یک زن سوار بر خودروی مزدا۳ سرقتی، دست به زورگیری و سرقت لوازم داخل خودرو می‌زدند. رئیس کلانتری ۱۲۰ سیدخندان از دستگیری دو مرد و یک‌زن سارق مزدا۳ که با خودروی سرقتی زورگیری و لوازم خودرو را سرقت می‌کردند، خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف‌شده را سه‌میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ داود زندی، درخصوص این سرقت‌ها اظهار کرد: ساعت ۱۰:۴۵ روز شانزدهم فروردین‌ماه سال جاری، ماموران گشت خودرویی کلانتری ۱۲۰ سیدخندان در حوالی خیابان استاد حسن بنا، درحال گشت‌زنی بودند که سرنشینان یک دستگاه خودروی مزدا۳ نظر آنان را جلب کرد.

این مقام انتظامی ‌با این توضیح که سرنشینان خودرو دو مرد و یک زن بودند، ادامه داد: عوامل کلانتری برای بررسی موضوع به خودروی مزدا۳ نزدیک شدند که راننده خودرو با گرفتن دنده‌عقب به سرعت وارد یکی از خیابان‌های فرعی شده و از محل گریخت.

به گفته پلیس حاضر در محل حادثه، عملیات تعقیب و گریز متهمان آغاز شد و ضمن انجام عملیات پلاک انتظامی ‌خودروی مزدا۳ از مرکز پیام پلیس استعلام و مشخص شد خودرو سرقتی بوده و به‌تازگی نیز به سرقت رفته است.

طبق توضیحات رئیس کلانتری ۱۲۰ سیدخندان، ماموران کلانتری چندین مرحله دستور توقف خودرو را صادر کرده و همچنین چندتیر هوایی نیز شلیک کردند، ولی سارقان خودرو بدون توجه به فرمان‌های پلیسی مبنی بر توقف خودرو به فرار خود ادامه دادند و پس از ۱۵دقیقه فرار به سرعت وارد خیابان فرجام شدند.

کلانتر محله سیدخندان افزود: ماموران کلانتری برای جلوگیری از فرار متهمان و وقوع حوادث احتمالی و برخورد ماشین سرقتی با عابران، لاستیک‌های مزدا۳ را نشانه گرفتند و سه لاستیک خودرو را پنچر کردند اما متهمان با خودروی پنچرشده همچنان به فرار ادامه دادند که درنهایت با یک دستگاه میکسر زباله تصادف کرده و مجبور به توقف خودرو شدند.

او با اشاره به اینکه راننده و سرنشینان خودرو با توقف خودرو به‌صورت پیاده از محل متواری شدند، افزود: در یک عملیات پلیسی متهمان مهار و هر سه سارق دستگیر شدند. این مقام انتظامی‌ با اشاره به اینکه در بازرسی از خودروی سرقتی، پنج‌دستگاه گوشی مسروقه و تعدادی ضبط خودرو کشف شد، گفت: متهمان برای تحقیقات تکمیلی به کلانتری سید خندان، به‌همراه اموال کشف‌شده انتقال یافتند.

زندی با بیان این‌که در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که هر دو سارق مرد سابقه‌دار بوده‌اند و پیش‌تر نیز با حکم قضایی روانه زندان شده‌اند، تصریح کرد: متهمان درخصوص گوشی‌های کشف‌شده اظهار داشتند، علاوه بر سرقت لوازم خودرو با خودروی سرقتی، گوشی‌های سرقتی را نیز از عابران پیاده زورگیری کرده‌اند و بلافاصله سوار بر خودرو سرقتی شده و از محل سرقت‌ها گریخته‌اند.

کلانتر محله سیدخندان اشاره کرد که هردو مرد سارق اعتراف کردند، سرقت‌ها را با همکاری همسر یکی از سارقان انجام داده‌اند و دلیل‌شان برای حضور زن سارق این بوده است که سایر افراد به آنها شک نکنند. به گفته پلیس تاکنون مال‌باختگان گوشی‌های سرقتی شناسایی‌ و اموال سرقتی به آنها تحویل شده است. این مقام پلیسی با بیان این‌که کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف‌شده را بیش از سه‌میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: هر سه متهم برای صدور دستور قضایی روانه دادسرا شدند.

کدخبر: ۳۱۸۳۴۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر