کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۳۵۲۴۰
تاریخ خبر:

دستورالعمل جدید تزریق دز سوم واکسن

معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونین بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آخرین مصوبات و به روز رسانی تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافرین که در کمیته ملی واکسن کووید۱۹ به تصویب رسیده را ابلاغ کرد.

به گزارش خبرآنلاین، کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت در نامه‌ای به معاونین بهداشت دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور، آخرین مصوبات و به‌روز رسانی تزریق نوبت سوم واکسن کرونا و واکسن مسافرین که در کمیته ملی واکسن کووید۱۹ به تصویب رسیده را ابلاغ کرد. متن این نامه به شرح زیر است:

- افرادی که نوبت اول و دوم واکسن‌های غیرفعال(سینوفارم، بهارات بیوتک و کووایران برکت) تزریق کرده‌اند، برای نوبت سوم ترجیحاً از واکسن غیرفعال استفاده شود گرچه می‌توانند آسترازنکا و یا پاستوکووک پلاس نیز دریافت نمایند.

- افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن آسترازنکا تزریق کرده‌اند، در نوبت سوم می‌توانند واکسن آسترازنکا، پاستوکووک پلاس یا واکسن اسپوتنیک V نوبت اول(تحت عنوان اسپوتنیک لایت) را دریافت نمایند.

- افرادی که در نوبت اول و دوم واکسن اسپوتنیک V تزریق کرده‌اند، در نوبت سوم می‌توانند واکسن آسترازنکا یا پاستوکووک پلاس را دریافت نمایند.

- برای داوطلبان شرکت‌کننده در کارآزمایی بالینی واکسن پاستوکووک در دو شهری که واکسن سه نوبته دریافت کرده‌اند، تزریق دوز چهارم(یادآور) پس از گذشت ۶ ماه از تزریق دوز سوم با واکسن پاستوکووک پلاس انجام گیرد.

- افرادی که دو نوبت واکسن غیرفعال(سینوفارم، بهارات بیوتک یا کووایران برکت)را دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، با اخذ رضایت‌نامه و ارائه مدارک سفر می‌توانند دو نوبت آسترازنکا با رعایت فاصله حداقل یک ماه بین نوبت‌ها را دریافت نمایند.

- افرادی که دو نوبت واکسن اسپوتنیک V را دریافت کرده و به علت الزامات سفر تمایل به تزریق دو نوبت آسترازنکا دارند، پس از اخذ رضایت آگاهانه و ورود به مطالعه پژوهشی می‌توانند دو نوبت آسترازنکا را دریافت نمایند. این مطالعه باید توسط کمیته اخلاق مورد تایید قرار گیرد.

- افرادی که در نوبت اول و دوم، واکسن پروتئین نوترکیب(اسپایکوژن) تزریق کرده‌اند، در نوبت سوم می توانند همان واکسن را دریافت نمایند.

کدخبر: ۴۳۵۲۴۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر