کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۰۳۵۱۹
تاریخ خبر:

داعش مسئولیت انفجار علیه شیعیان در بغداد را برعهده گرفت

داعش مسؤولیت انفجار انتحاری در شهرک صدر واقع در شرق بغداد را که ۳۵ کشته و ۶۰ زخمی برجای گذاشت، برعهده گرفت. به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه‌ای منسوب به داعش که در صفحات و سایت‌های وابسته به این گروه تروریستی منتشر شده، آمده است: عامل انتحاری به نام ابوحمزه خودش را در میان تجمع شیعیان در شهرک صدر منفجر کرد. داعش افزود، این حمله بیش از ۳۰ کشته و ۳۵ زخمی برجای گذاشت.
در پی این انفجار «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق دستور بازداشت فرمانده پلیس مسؤول حوزه استحفاظی مذکور و انجام تحقیقات در رابطه با این حمله را صادر کرد.

دفتر الکاظمی گزارش داد، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در راس نشست فوق‌العاده با فرماندهان امنیتی، اطلاعاتی و نظامی طی شب گذشته اعلام کرد: تروریسم و خوارج زمان در نتیجه‌ حملاتی که از نیروهای قهرمان مسلح ما دریافت کردند شکست خود را در دستیابی به جای پایی ثابت کردند و به سراغ شیوه وقیحانه و شکست خورده از طریق کشتار بی‌هدف مردم بی‌گناه که همان دین بزدلان است، رفته‌اند.

طبق آمار نهایی تعداد کشته‌ها ۳۵ تن و تعداد زخمی‌ها ۶۰ تن گزارش شده که در میان کشته‌ها ۱۲ تن کودک و یک شیرخواره هستند.

فعالان بعد از انفجار تصاویری از داخل بیمارستان الصدر منتشر کردند که نشان می‌داد ۲۰ تن که اکثرشان کودک هستند، جزو قربانیان این انفجار هستند.

طبق آمار منتشر شده در بین ۱۲ کودک یک شیرخواره چهار ماهه نیز بوده است همچنین دو برادر سه ساله و خواهر پنج‌ساله‌شان در میان کودکان مشاهده شده و بقیه بین هشت تا ۱۴ سال بودند. گفته می‌شود قربانیان اکثرا از مناطق الحبیبیه، محله اور و البلدیات در شرق بغداد بودند.

کدخبر: ۴۰۳۵۱۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر