کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۲۱۷
تاریخ خبر:

داستان مالک ایرانی عمارت اعیانی تورنتو

روزنامه هفت صبح | یکی، دو ماهی می‌شود که یک کاربر تیک‌تاک در تورنتو کانادا، دم خانه مردم می‌رود و ازشان می‌پرسد که شغلشان چیست؟ البته نه هر خانه‌ای؛ فقط خانه‌های مجلل که در محوطه جلوی آن خودروهای لاکچری پارک شده و خلاصه هر فرد دیگری هم از جلوی آنها رد شود احتمالا همین سوال را از خودش می‌پرسد: «یعنی اینها چه‌کاره‌اند؟»

حالا فکر کنید این وسط یکی از افرادی که در خانه‌شان را باز می‌کند، یک ایرانی بوده که به آقای آرون (همان سلبریتی تیک‌تاک) جواب می‌دهد: «من یک کارخانه مواد غذایی در ایران دارم.» عمارت مجلل در تورنتو؟ کارخانه مواد غذایی در ایران؟ بله همه اینها را درست خواندید.

از روزی که این ویدئو منتشر شد، در گروه‌های واتساپی و تلگرامی مختلف فعالان صنایع غذایی گفتند که این خانم مدیرعامل کارخانه بیژن بوده است، اما هیچ نکته بیشتری دراین‌باره، منتشر نشد. حالا با همسر او، حسین مصطفی‌زاده، رئیس هیأت‌مدیره شرکت بیژن گفت‌وگو کرده‌ایم تا ببینیم ماجرا از چه قرار است.

ماجرا چطور نمایش داده شد؟ دوربین نزدیک به خانه می‌شود؛ خانه‌ای دوبلکس که مقابل آن دو مازراتی، یکی شاسی‌بلند و دیگری سدان پارک شده است. «آرون»، سلبریتی تیک‌تاکی پشت دوربین می‌گوید: «واو شبیه خانه رئیس‌جمهورهاست.» او خیلی خونسرد و بدون ممانعت هیچ خدمتکار یا نگهبانی وارد محوطه شده، در می‌زند و به زنی که در را روی او باز کرده می‌گوید: «خانه شما خیلی زیباست. من جدی‌جدی می‌خواستم بدانم شما از کجا پول درمی‌آورید؟»

زن داخل چارچوب در، خیلی آرام و بدون واکنش خاصی می‌گوید: «من مالک یک کارخانه مواد غذایی در ایران هستم.» او احتمالا هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد که این ویدئو آنقدر دست‌به‌دست شود که تصویرش به ایران برسد. همزمان با این اتفاق؛ یعنی دوم تا هشتم آذرماه تعداد سرچ اسم «نرگس اللهیاری» در گوگل یک‌باره بسیار بالا رفت. همه فعالان صنایع غذایی ویدئو را دیده و از بخشی از زندگی مالک کارخانه بیژن با خبر شده اند. به‌خاطر همین هم در اینترنت دنبال جزئیات بیشتری از زندگی نرگس اللهیاری و همسر او می‌گشتند.

*** همسرم هست، همسرم نیست
مصطفی‌زاده در گفت‌وگو با هفت صبح ابتدا تایید کرد که زن داخل ویدئو، نرگس اللهیاری و همسر او بوده است، اما بعد دوباره تصحیح کرد که این ویدئو دستکاری شده و تصویر همسرش را در ویدئویی که جای دیگری ضبط کرده‌اند گذاشته‌اند. بعد از کمی کنجکاوی دیگر به ما گفت که اصلا زن داخل تصویر، دخترعموی خانم اللهیاری به نام رکسانا بوده که هم چهره‌شان شبیه نرگس‌خانم است و هم اینکه از قضا ایشان هم یک کارخانه غذایی در ایران داشته‌اند.

خلاصه ما که نفهمیدیم بالاخره نرگس اللهیاری آن روز صبح در خانه گرانقیمتش را روی آن کاربر معروف تیک‌تاک باز کرده یا دخترعموی او، اما از خنده‌ها و تغییر عقیده دادن‌های پشت‌سرهم رئیس هیأت‌مدیره کارخانه بیژن می‌توانیم حدس بزنیم که سوژه موردنظر همان نرگس اللهیاری است. مصطفی‌زاده می‌گوید آنها در تورنتو خانه ندارند، ولی در ترکیه خانه دارند. بعد هم اضافه می‌کند که این ویدئو برایشان بد نبوده و به همین خاطر سعی نکرده اند تصور مردم درباره‌شان را اصلاح کنند.

او می‌گوید: «ویدئو ساختگی است، اما چون برای ما هم خوب شده بود دیگر واکنشی نشان ندادیم. خانم من خیلی قیافه‌شان فرق می‌کند.و اینکه آدم تورنتو خانه داشته باشد ….من نسبت به آن وسواس نشان ندادم، چون هرچه بود، اشتباه خوبی بود.» اگرچه او تکذیب کرد که زن داخل ویدئوی تیک‌تاک همسرش بوده، اما تصویر آن شباهت زیادی هم به عکس پروفایل نرگس اللهیاری در اینستاگرام دارد.

*** مدیرعامل بیژن کیست؟
نرگس اللهیاری سال ۱۳۵۶ و در تهران متولد شده است. این مدیرعامل کارخانه بیژن از سال ۹۲ به این سمت منصوب شد. قبل از آن این کارخانه را همسر او و شریکشان اداره می‌کردند که بعد از اینکه مصطفی‌زاده آن را از شریکش خرید، ۹۹ درصد سهم بیژن را به اسم همسر خود کرد. اللهیاری در دانشگاه تهران معماری خوانده، حافظ نیمی از دیوان حافظ است و البته در ویدئویی که برای شبکه تی‌وی‌پلاس تهیه کرده، خودش را خانه‌دار معرفی کرده.

بعد از انتصاب او به سمت مدیرعاملی، همسرش به عنوان رئیس هیأت‌مدیره کارخانه بیژن انتخاب می‌شود. اگر یادتان نمی‌آید که کارخانه بیژن کدام بود، احتمالا باید بازی امین حیایی در تبلیغ رب و سس گوجه آن در خاطرتان باشد. مصطفی زاده در مصاحبه با تی‌وی‌پلاس گفته بود که آنها با حیایی یک فامیلی دوری هم دارند.

*** مشاغل عجیب، درآمدهای بالا
حالا فارغ از اینکه آن زن تیک‌تاکی که بوده، این ویدئوهای «آرون» خیلی در یوتیوب، تیک‌تاک و اینستاگرام بازخورد داشته است. بسیاری از افراد درباره آن اینطور کامنت می‌گذارند که «چقدر عجیب است که این افراد با این ثروت، خودشان دم در می‌آیند و در را باز می‌کنند و از چیزی هم نمی‌ترسند.»

تا امروز از بین آنها او خیلی اتفاقی وارد خانه افرادی مثل مشاوران املاک، طراح داخلی، وکیل، کارخانه‌دار، معمار، ساختمان‌ساز و رادیولوژیست شده است. بعضی از افرادی که درباره شغلشان از آنها سوال می‌شود مشاغل عجیب‌وغریبی دارند. یکی از عجیب‌ترین‌ خانه‌ها برای یک عکاس کودک است.

یکی دیگر از این خانه‌های مجلل متعلق به زن میانسالی است که خودش را مسئول خرید شخصی معرفی می‌کند. مرد جوان دیگری هم می‌گوید او با حوزه ارز دیجیتال یا همان بیت‌کوین سروکار دارد. دختر جوان دیگری هم جواب می‌دهد که شغلی ندارد و با سپرده‌هایش در بانک زندگی می‌کند. شاید غیرمنتظره‌ترینشان مردی است که خیلی صریح به او می‌گوید عضو یک مافیاست.

کدخبر: ۳۷۴۲۱۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر