کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۴۲۹۹
تاریخ خبر:

خبر خوب درباره تاثیر واکسن ایرانی بر کرونای انگلیسی

عضو علمی ستاد مقابله با کرونا می‌گوید نتیجه آزمایش‌های واکسن «کوو ایران برکت» نشان داده است که این واکسن اثربخشی بالایی در غلبه بر ویروس انگلیسی دارد و تاکنون هیچ واکسنی در دنیا به این اندازه نتیجه‌بخش نبوده است.

مینو محرز در گفتگو با روزنامه وطن امروز گفته: در اواخر فرآیند فاز یک کارآزمایی بالینی «کووایران برکت» قرار داریم به طوری که در حال حاضر تمام ۵۶ داوطلب، دوز اول واکسن و ۳۰ نفر هم دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند که به‌تدریج سایر داوطلبان هم دوز دوم را دریافت کرده و سپس نتایج برای بررسی و اخذ مجوز آغاز فاز دوم به سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود.

او افزود: مقالات علمی موفقیت‌آمیز بودن تست مراحل حیوانی این بیماری در کشور منتشر شده و در حال تدوین مقالات علمی انسانی و نتیجه‌بخش آن هستیم که در صورت انتشار آن بی‌تردید دنیا از توانمندی‌های این نوع واکسن با خبر خواهد شد. پس از اتمام کارآزمایی بالینی در مرحله نخست یعنی فاز اول، در ماه آینده ۵۰۰ نفر دیگر مورد آزمایش این نوع واکسن قرار خواهند گرفت؛ علاوه بر این پس از اتمام فاز دوم، کارآزمایی را آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم هر چه زودتر واکسن را با رعایت همه ضوابط به مصرف برسانیم.

عضو ستاد مقابله با کرونا گفت: در صورتی که سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را صادر کند، می‌تواند فاز دو و سه را به صورت ادغام شده پیش ببرد. به هر حال ما برای آغاز و انجام هر مرحله‌ای باید از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت و سپس کارمان را آغاز کنیم.

او درباره عارضه‌های این واکسن ایرانی کرونا گفت: به طور کلی واکسن عارضه‌ای نداشته است، البته تاثیرگذاری آن بیشتر در فاز دوم مطالعه مشخص می‌شود. باید نتایج به صورت دقیق استخراج و سپس اعلام شود.

کدخبر: ۳۷۴۲۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر