کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۰۲۱۸۹
تاریخ خبر:

حیرت جهانی از جمعیت عزاداران در تهران

روزنامه هفت صبح | بازتاب حضور چند میلیونی مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی در رسانه‌های خارجی. همزمان با برگزاری مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی در تهران، خبرنگاران و رسانه‌های خارجی به انتشار اخبار مربوط به حضور میلیونی مردم در این مراسم پرداختند.

*‌ خبرنگار نیویورک تایمز نوشت: من همیشه راهپیمایی‌های چند هزار نفره در ایران را شاهد بوده‌ و آنها را پوشش خبری داده‌ام. زمانی که جمعیت زیادی حضور دارند اما هیچگاه اینگونه نبوده است. اکنون میلیونی آمده‌اند. آنها همه به میل خود آمده‌اند. این خبرنگار همچنین ویدئوهایی از حضور مردم منتشر کرده و نوشته است: مراسم تشییع ژنرال سلیمانی در حالی در تهران برگزار شده است که دریایی بیکران از مردم از ساعت شش صبح به محل آمده‌اند. در طول ۲۵ سال فعالیت در ایران تاکنون چنین چیزی ندیده‌ام. او در پیامی دیگر نیز صحبت‌های اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در این سخنرانی را منتشر کرده است.

* خبرنگار المانیتور: با اشاره به مراسم تشییع شهید سلیمانی در توئیتر خود نوشت: من تاکنون چنین چیزی در ایران ندیده‌ام. حتی مراسم‌های مذهبی این گونه (مردم) را جمع نمی‌کند که قاسم سلیمانی کرده است. او علاوه‌براین تصاویری از حضور میلیونی مردم و پلاکاردهای حاضر در این مراسم را در صفحه خود منتشر کرده است.

* خبرنگار شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی: با انتشار تصویری هوایی از حضور پر شور مردم تهران در مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید قاسم سلیمانی و همراهانش نوشت: دستور ترامپ برای ترور ژنرال سلیمانی دارد نتیجه عکس می‌دهد. اجازه دهید که یادآوری کنم او چقدر خطرناک است.
شبکه الجزیره عربی: در گزارشی از مراسم تشییع شهید سپهبد قاسم سلیمانی در تهران نوشت: صبح امروز دوشنبه هزاران نفر از مردم ایران با حضور رهبر، رئیس جمهور و رئیس پارلمان این کشور در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت کردند و سردار اسماعیل قاآنی، فرمانده جدید سپاه قدس در این مراسم آمریکا را به خروج از منطقه تهدید کرد.

در این گزارش آمده است که اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و معاونش صالح العاروری نیز به تهران آمدند و در مراسم تشییع سردار سلیمانی شرکت کردند. این شبکه قطری در ادامه نوشت که در این مراسم مقام معظم رهبری بر پیکر سردار سلیمانی نماز خواند و جمعیت فراوان که دانشگاه تهران را احاطه کرده بودند و در صفوفی به مساحت چند کیلومتر پرچم‌هایی قرمز در دست داشتند و شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر می‌دادند. این شبکه در ادامه به سخنان زینب سلیمانی، دختر شهید سپهبد قاسم سلیمانی پرداخت.

* خبرگزاری آسوشیتدپرس: گزارش داد که مقام معظم رهبری ایران روز دوشنبه با صدای بلند در میان صدای صدها هزار نفر از عزاداران بر پیکر قاسم سلیمانی ژنرال ارشد ایرانی که در حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد جان خود را از دست داد، نماز خواندند. این اقدام آمریکا موجب افزایش شدید تنش‌ها میان تهران و واشنگتن شده است. آسوشیتدپرس با انتشار بخش‌هایی از سخنرانی دختر شهید سلیمانی در این مراسم نوشت که او به‌طور مستقیم تهدید به حمله به پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه کرد. مقامات جمهوری اسلامی ازجمله جانشین ژنرال سلیمانی تهدید کرده‌اند که انتقام این حمله را خواهند گرفت.

* شبکه المیادین: با اشاره به مراسم تشییع سردار سلیمانی نوشت که این مراسم تاریخی است. به‌جز در مراسم تشییع امام خمینی تا به امروز شاهد حضور اینچنینی مردم برای مراسم تشییع در تهران نبودیم. این شبکه لبنانی نوشت: پرچم‌های قرمزی که در این مراسم برافراشته شد، نشان می‌دهد که انتقام خون شهدا حتمی است. سخنرانی اسماعیل هنیه در این مراسم نشان می‌دهد که محور مقاومت قوی خواهد ماند و قوی‌تر نیز خواهد شد. سخنرانی هنیه و دختر شهید سلیمانی در این مراسم معانی زیادی دارد.

* خبرگزاری رویترز: گزارش داد که آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران روز دوشنبه در مراسم خاکسپاری قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران که در حمله هوایی روز جمعه آمریکا به شهادت رسید، نماز خواند.در ادامه این گزارش آمده است: این نماز با حضور گسترده مردم و به رهبری آیت‌الله خامنه‌ای که مقامات دیگر ایران از جمله رئیس‌جمهور حسن روحانی او را همراهی کرده بودند برگزار شد.رویترز همچنین به تصاویر منتشر شده از تلویزیون ایران اشاره و تاکید کرده است که این تصاویر از حضور میلیونی مردم در این مراسم حکایت دارد.

* شبکه بی‌بی‌سی: ضمن پوشش مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی گزارش داد: خیل عظیم مردم ایران برای برگزاری مراسم تشییع فرمانده ارشد نظامی خود، خیابان‌های تهران را انباشته از جمعیت کردند. شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد: عزاداران روز دوشنبه برای تشییع پیکر قاسم سلیمانی فرمانده ارشد نظامی ایران به‌طور گسترده به خیابان‌های تهران آمدند و پشت سر آیت‌الله خامنه‌ای رهبری ایران بر پیکر او نماز خواندند. این شبکه در ادامه با اشاره به اینکه رهبری ایران حین خواندن نماز گریه کرده‌اند، افزود که مردم ایران حضوری میلیونی در این مراسم داشته‌اند. در ادامه گزارش بی‌بی‌سی آمده است که ایران قول انتقام جدی برای شهادت سپهبد سلیمانی داده و روز یکشنبه گام نهایی خود را در راستای کاهش تعهداتش در توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ نیز اعلام کرد.

* شبکه الجزیره انگلیسی: گزارش داد که سیل جمعیت مردم ایران برای تشییع پیکر قاسم سلیمانی در شرایطی که درخواست‌ها برای انتقام خون او افزایش یافته به خیابان‌های تهران آمدند. الجزیره همچنین گزارش داد: جمعیت با در دست داشتن عکس این ژنرال مورد احترام در خیابان‌های اطراف دانشگاه تهران تجمع کردند و پشت سر رهبر معظم ایران بر پیکر او نماز خواندند. این شبکه در ادامه به حضور زنان و مردان با لباس‌های مشکی در هوای بسیار سرد پایتخت اشاره و همچنین بخش‌هایی از صحبت‌های دختر سپهبد قاسم شهید سلیمانی در این مراسم را منتشر کرده است. وی گفت: خانواده‌های سربازان آمریکایی در خاورمیانه باید روزهای خود را در انتظار شنیدن خبر مرگ فرزندانشان سپری کنند.

توضیحات

Soleimani

توضیحات

Soleimani

توضیحات

Azadi

کدخبر: ۳۰۲۱۸۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر