کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۵۰۹۴
تاریخ خبر:

حساسیت ویژه به دوچرخه‌سواری زنان در اصفهان

روزنامه هفت صبح | اصفهان از جمله شهرهایی است که به‌نظر می‌رسد حساسیت نسبت‌به دوچرخه‌سواری زنان در آن بیشتر از نقاط دیگر کشور است.تا جایی که دو روز پیش محمدتقی رهبر عضو جامعه روحانیت مبارز و امام جمعه موقت این شهر در اظهارنظری گفته بود:‌«دوچرخه‌سواری زنان هم مثل گرانی معضل است.»

پیش از این شهردار اصفهان هم در واکنش به همین انتقادات و در پاسخ به نامه دادستانی اعلام کرد که دیگر زنان نمی‌توانند از دوچرخه‌های اشتراکی که توسط شرکت‌های استارتاپی ارائه می‌شد استفاده کنند.در ادامه بعضی اظهارنظرهای مطرح شده از سوی چهره‌های مذهبی اصفهان درباره دوچرخه‌سواری زنان را مرور می‌کنیم:‌

حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی (نماینده اصفهان در مجلس خبرگان):‌اعضای شورای تأمین اصفهان پاسخ دهند که توهین به مخلوق یا توهین به خالق مهم‌تر است که شهردار اصفهان چند سال است از رفتارهای غیرشرعی همچون دوچرخه‌سواری دختران دفاع می‌کند.جان ما در مقابله با این موضوع به لب رسیده است. (۲۶ بهمن ۹۹٫ منبع: خبرگزاری فارس)

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد (نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان)‌:‌رسانه‌ها به ویژه رسانه‌هایی که مربوط به برخی نهادهاست،مباحثی چون دوچرخه‌سواری زنان را ترویج نکنند زیرا علمای دین تاکید دارند که دوچرخه‌سواری بانوان در اماکن عمومی جایز نیست و به‌طور قطع رسانه‌هایی که چنین اقداماتی می‌کنند بدانند این اقدام نوعی بی‌دینی است. (۲۰ تیر ۹۹٫ منبع: خبرگزاری ایرنا)

حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی (نماینده اصفهان در مجلس خبرگان):‌می‌بینیم بیست و دوم بهمن یعنی روزی که جشن ملت و یوم‌الله است،عده‌ای زن‌ها را سوار موتور می‌کنند و می‌گویند بروید؛ امروز کسی کارتان ندارد، بعد هم به ریش همه می‌خندند. چه کسی یا کسانی این کار را می‌کنند؟ پشت صحنه چه کسی است؟ هشت سال است که دولت از دوچرخه‌سواری دختران دفاع کرده است، هرچه ما داد زدیم که با اینها مقابله کنید،توجه نکردند، نه‌تنها جلوگیری نکردند، ترویج هم کردند.(۲۶ بهمن ۹۹٫ منبع: مثلث آنلاین)

حجت الاسلام محمد تقی رهبر (امام جمعه موقت اصفهان):‌ائمه جمعه شهرهای مختلف دغدغه مردم دارند و به همین دلیل تمرکزشان را روی مشکلات مردم می‌گذارند. حالا یک زمانی به بدحجابی و یک زمانی به گرانی حساس می‌شوند و این روزها هم نسبت‌به دوچرخه‌سواری زنان واکنش‌هایی نشان می‌دهند یعنی گرانی کالاها نمی‌تواند باعث بی‌تفاوتی به مسائل دیگر شود. بالاخره دوچرخه‌سواری زنان هم مثل گرانی معضل است.

چند وقت پیش چند تن از دانشجویان آقا برای من نوشته بودند،خطاب به خانم‌های دانشجو توصیه کنید تا ما جوانان که غریزه داریم، مرتکب خطا و گناه نباشیم.این موضوع نشان می‌دهد هما‌نطور که گرانی دردسرساز است و باید به فکر آن بود، لازم است مسائل شرعی را هم بدون چون و چرا رعایت کرد. (۲ اسفند ۹۹٫ منبع: اعتماد آنلاین)

کدخبر: ۳۷۵۰۹۴
تاریخ خبر:
ارسال نظر