کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۳۶۷۶
تاریخ خبر:

جهانگیری: با مردم صادقانه صحبت شود/ دنبال نگران کردن مردم نیستیم

بخشهای مهم صحبتهای معاون اول رئیس جمهور در مراسم تودیع و معارفه وزرای پیشین و جدید صنعت، معدن و تجارت:

*باید با مردم صادقانه صحبت شود چون مردم صاحبان اصلی کشور و انقلاب بوده و عبور از شرایط سخت پیش رو جز با همراهی مردم امکان پذیر نیست. ما به مشارکت و همکاری مردم نیاز داریم بنابراین شرایط کشور برای مردم دقیق برای مردم تبیین شود. البته این بدان معنا نیست که مسائل نگران کننده را پمپاژ کنیم. آنجا که لازم نیست نباید مردم را نگران کنیم. باید نگرانی‌ها را در میان خود نگه داریم ولی هیچ موضوعی دیگری هم نبایداز مردم پنهان بماند.

** ما از اول انقلاب روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌ایم، مردم باید ببیند مسئولان صادقانه برای عبور از مشکلات تلاش می‌کنند اگر مردم این را ببینند حتما به میدان می‌آیند و از هیچ کمک و فداکاری دریغ نمی‌کنند. ما به چشم خود فداکاری مردم در دوران جنگ تحمیلی را دیده‌ایم.

*آمریکا با تمام توان و ظرفیت خود وارد میدان تحریم ایران شده است، با این وجود آمریکا منزوی و تنهاست و جز رژیم صهیونیستی و یکی دو دولت منطقه تقریبا هیچ دولتی رسما از تحریم‌ها حمایت نکرده است. این اولین نمایش سیاسی پیروزی ایران علیه آمریکا است. زیرا در گذشته وقتی آمریکا تحریمی اعمال می‌کرد اروپا و شورای امنیت هم آن تحریم‌ها را اعلام می‌کردند اما این بار متحدین آمریکا علیه یکجانبه گرایی این کشور مقاومت کرده و می‌خواهند استقلال سیاسی و اقتصادی خود را به نمایش بگذارند. ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرد اما آمریکا تحریم‌های ظالمانه و غیر قانونی علیه کشور ما وضع کرد. تحریم‌هایی که علیه مردم ایران است و اقشار ضعیف بیش از همه در تحریم‌ها آسیب می‌بینند.

* شب گذشته با مدیرانی که مورد تحریم قرار گرفته‌اند تلفنی صحبت کرده‌اند، همه آنها گفتند تحریم‌ها یا همان تحریم‌های گذشته است یا کمتر از گذشته است. فقط یک مورد بود که گفتند فکر نمی‌کردیم این اقدام انجام بگیرد که برای مقابله با این تحریم‌ هم باید برنامه ریزی کنیم. ما باید به گونه‌ای اقدام کنیم که تحریم‌ها کمترین تاثیر را بر اقتصاد ایران بگذارد. من نمی‌توانم دروغ بگویم که تحریم ها اثری ندارد تحریم‌ها اثر دارد ولی باید اثر آن را به حداقل برسانیم.

* دولت نمی‌خواهد به مردم فشار جدیدی تحمیل شود، در این شرایط دولت مجبور است برخی از سیاست‌ها را تغییر دهد سیاست‌های کنترلی دولت در خصوص ارز، صادرات و واردات به خاطر شرایط موجود کشور است.

کدخبر: ۲۳۳۶۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • amirammanamir

    همین صداقتت مملکت را آباد کرده

  • mazdak

    خدا بخیر کنه