کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۹۳۵۳۷
تاریخ خبر:

توئیت بازی| عیار برنامه گزارش ورزشی

روزنامه هفت صبح | قاب مسابقات فوتبال به اندازه خود بازی‌ها مهم هستند و اگر سازندگان صاحب ایده‌های خلاقانه باشند‌، عیش فوتبال‌دوستان را دوچندان می‌کنند. برنامه موفقی مثل ۲۰۱۴ مثال خوبی برای این موضوع است. حتما خاطرتان هست که این برنامه به اندازه خود مسابقات جام‌جهانی فوتبال دارای هیجان بود.

این شور و حرارت را با تولید برنامه‌های استاندارد می‌توان در طول مسابقات مختلف حفظ کرد. این اتفاق در یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ورزشی تلویزیون یعنی گزارش ورزشی اما رخ نمی‌دهد. درباره ضعف‌های برنامه در گزارش اصلی نوشتیم و اشاره شد اگر چنین موقعیتی در اختیار یک تیم خلاق قرار بگیرد، نتیجه‌ای خوب به‌دست می‌آید. برای اثبات این حرف نیاز نیست به برنامه‌های شاخص جهانی اشاره کرد.

کمی آن طرف‌تر در شبکه ورزش برنامه لذت فوتبال به عنوان قاب مسابقات خارجی استانداردها را رعایت می‌کند و بیننده حداقل از تماشای آن سرسام نمی‌گیرد. هم دکور این برنامه چشم‌نواز است و هم اطلاعاتی که به دست مخاطب می‌رسد‌، مفید است. در گزارش ورزشی اما شاهد اتفاق‌های ویژه و برگ برنده نیستیم. این برنامه بالاخره پوست‌اندازی خواهد کرد؟

*** کامنت‌ها
* وحید سعیدی: برنامه گزارش ورزشی یکی از «سربازکن‌ترین» برنامه‌های شبکه سه است؛ یعنی فقط هست . هیچ ارزش افزوده‌ای ندارد. بود و نبودش به فوتبالی که مخاطب می‌بیند نه چیزی اضافه می‌کند و نه چیزی کم‌‌. هیچ فرقی با سال‌های ماضی که فوتبال‌ها بلافاصله بعد از تیتراژ برنامه روی آنتن می‌رفت ندارد. سوال این است که این برنامه اگر نباشد به فوتبال ‌ چه لطمه‌ای می‌خورد، حالا که هست چه آورده‌ای برای مخاطب دارد.

* احمد رنجبر:‌ در فوتبال حاشیه اتفاق از خود‌ آن جذاب‌تر است. دلیل اینکه برنامه‌ای مثل فوتبال ۱۲۰ موفق می‌شود، همین است که به‌خوبی حاشیه‌ها و جذابیت‌ها را به خدمت برنامه می‌گیرد. گزارش ورزشی هم می‌خواهد چنین کاری را بکند اما به دلیل عدم خلاقیت و نوآوری موفق نیست. این برنامه ظرفیت همراه کردن مخاطب را دارد حتی در روزهایی که فوتبال تعطیل باشد. چرا موفق نیست را در گزارش اصلی توضیح داده‌ایم.

کدخبر: ۳۹۳۵۳۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • Mansourov

    آقا افغانستان یه کانال زده معرکه با گزار ش انگلیسی وکارشناسی تا ته تهش هم نشون می ده!