کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۱۳۵۱۰
تاریخ خبر:

توئیت‌بازی| وعده ساخت ۳۳‌سریال دفاع مقدسی

روزنامه هفت صبح | خبرگزاری فارس خبری منتشر کرده و به نقل از معاون امور استان‌های صداوسیما نوشته است: «۳۳ سریال و ۲۳۰ تله فیلم با موضوع جنگ ساخته می‌شود.» علی دارابی زمانی که معاون سیما بود هم از این وعده‌ها زیاد می‌داد.در دهه نود بارها او و دیگر مدیران تلویزیون از ساخت سریال‌های الف ویژه با موضوع زندگی فرماندهان شهید سخن می‌گفتند. حتی در اوج مشکل مالی تلویزیون، باز هم شاهد چنین خبرهایی بودیم. در عمل اما نتیجه‌ای مطلوب به بار ننشست.

نمونه تازه‌اش اعتراضی است که هادی حجازی‌فر درباره مشکلات ساخت سریال خود یعنی عاشورا (ال ۳۱) به زبان آورد. همزمانی آن مصاحبه و این وعده، یک‌بار دیگر نشان می‌دهد بین حرف تا عمل فاصله‌ای بسیار است. ضمن آنکه ساخت چند کار با کیفیت، بهتر از تولید کارهای انبوه ولی بی‌کیفیت است.کما اینکه سریال «صبح آخرین روز» گرفتار همین نگاه آماری شد و به خاطر کیفیت پایین مورد انتقاد قرار گرفت. این سریال نتوانست حق مطلب درباره شهید شهریاری را به‌جا بیاورد.

کامنت‌ها
‌وحید سعیدی: طبق وعده‌ها و آماری که علی دارابی طی این سال‌ها داده باید تا الان زندگی همه سرداران شهید، اتفاقات مهم تاریخ معاصر و… در قالب فیلم و سریال تولید شده باشد. اما خروجی همه این حرف‌ها یکسری آمار و ارقام است. تلویزیون نمی‌خواهد این تعداد سریال بسازد، همین سریال شهید باکری را که عواملش زیر بار نداری کم خم کرده‌اند به سرانجام برساند مابقی بماند برای بعد.

‌احمد رنجبر: ارائه بیلان کار و اشاره به عددهای دهان پرکن حاصلی برای مخاطب به همراه ندارد. برای او کیفیت مهم است نه کمیت.«یکی مرد جنگی به از صد هزار». مخاطب، فارغ از هرگونه اعداد و ارقام، خروجی کارها را روی آنتن می‌بیند و قضاوت می‌کند.

‌مرجان فاطمی: در حوزه ساخت سریال آنچه بیشتر از همه اهمیت دارد کیفیت است. حالا گیریم جای ۳۳سریال، ۱۳۳ سریال ساخته شود وقتی کیفیت مناسبی نداشته باشند چه فایده‌ای دارد. مثل بالا رفتن آمار سریال‌های کمدی تلویزیون که ۹۰درصدشان آنقدر بی‌کیفیت‌اند که پنج دقیقه هم نمی‌توانند مخاطبان را پای تلویزیون نگه دارند.

کدخبر: ۴۱۳۵۱۰
تاریخ خبر:
ارسال نظر