کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۳۱۸۹۶
تاریخ خبر:

زمزمه انجام تغییرات ‌بزرگ در ‌اسنپ

روزنامه هفت صبح | مدیرعامل اسنپ تغییر کرد. این خبری بود که روز سه‌شنبه و درست قبل از آغاز تعطیلات طولانی‌مدت میانه خرداد، در محیط فناوری ایران سر و صدا بلند کرد. خبر به راحتی توسط ژوبین علاقبند، مدیرعامل کنونی اسنپ تایید شد و او اعلام کرد که از پایان خرداد، دیگر مدیرعامل یا به تعبیر درست‌تر مدیر ارشد اجرایی این شرکت نخواهد بود. شرکتی که حالا از یک استارتاپ ارایه خدمات تاکسی اینترنتی، در حال تبدیل شدن به یک شرکت بزرگ با ارایه خدمات متفاوت است و به تازگی در سوپر اپ خود، خدمات پزشکی هم ارایه می‌کند.

در یک مصاحبه با ماهنامه پیوست، گفته شده که علاقبند «متولد سال ۱۳۴۹ در تهران است. لیسانس عمران با گرایش آب از دانشگاه خواجه نصیر طوسی دارد و کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی خود را از دانشگاه انسیاد فرانسه گرفته است و پیش از اسنپ، مدیرعامل و عضو هیات مدیره زیراکس ایران و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران بوده است.» او از مهر ۱۳۹۶ کار خود را در این شرکت آغاز کرده است. در این مدت، دو کار مهم او رسیدن به رقم ۲ میلیون سفر اینترنتی در روز و البته امضای تفاهم‌نامه با شهرداری و پذیرش نوعی نظارت این نهاد بر تاکسی‌های اینترنتی و البته پرداخت عوارض به شهرداری بوده است.

باز هم به گزارش سایت پیوست، فرد جایگزین او محمد خلج قاسم‌آبادی نام دارد. او پیش از این مدیر ارشد تحلیلگری توسعه تجاری در ایرانسل بوده است. یکی از سهامداران اصلی اسنپ.اما آن‌طور که سایت دیجیاتو نوشته، ظاهرا ماجرا بزرگ‌تر از تغییر یک مدیرعامل است. این سایت به نقل از «ایاد الکسار»، یکی از بنیانگذاران اسنپ و مدیر شرکت آلمانی راکت اینترنت نوشته: «تصمیم ما در خصوص آینده مدیریت اسنپ به این ترتیب خواهد بود که «محمد خلج» به عنوان مدیر اجرایی به تیم اسنپ اضافه شود. به تازگی نیز «صبا مرتضوی» و «سحر شیشه‌گر» به عنوان مدیران اجرایی به اسنپ‌تریپ اضافه شدند و «قاسم زیدی» مسئولیت هدایت تیم فنی اسنپ را برعهده گرفته است. همچنین به دنبال اضافه کردن افراد مستعد دیگری به تیم مدیریت هستیم که به زودی جزئیات آن مشخص می‌شود.»

با این حال ماهنامه پیوست ماجرا را بزرگ‌تر از این دیده و حتی از احتمال خروج راکت اینترنت به عنوان یکی از سهامداران از گروه اینترنت ایران خبر داده است. این رسانه تخصصی فناوری نوشته «شنیده‌ها در مورد خروج سهام‌داران اروپایی‌تبار اسنپ از ترکیبی که در حال حاضر متشکل از ایرانسل،‌ ام‌تی‌ان و هایپر استار است.» با این حال این هم یک احتمال است و به نوشته همین رسانه هنوز خبری رسمی از دلایل و نتایج این تغییرات مدیریتی در اسنپ منتشر نشده است.

اما جالب است بدانید که این تغییر حتی مورد توجه شرکت رقیب یعنی تپسی هم قرار گرفته است. میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی، شرکتی که در همین مدت مدیرعاملی علاقبند، حتی با اسنپ در خصوص انحصار در بازار وارد دعوایی حقوقی شد، در توئیتر شخصی خود به این تغییر واکنش نشان داد و نوشت: «طی این چند سال رقابت با اسنپ، در بسیاری از موارد برای تثبیت موجودیت تاکسی‌های آنلاین، کنار هم ایستادیم. در این سال‌ها مدت حضور ژوبین علاقبند، متمایز بود. حرف همدیگر را بهتر می‌شنیدیم و در عین رقابت شدید، مطمئن‌تر کنار هم می‌ایستادیم. برای او آرزوی موفقیت دارم.»

کدخبر: ۳۳۱۸۹۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر