کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۲۹۶۷۷
تاریخ خبر:

بی‌توجهی دولت به یک حکم، ۱۸میلیارد دلار برای کشور آب خورد!

این خبر را از قول روزنامه کیهان بخوانید: عادل آذر رئیس‌دیوان محاسبات کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه دیوان محاسبات نوسانات نرخ ارز و مدیریت منابع ارزی کشور را از آذر پارسال به‌طور جدی رصد می‌کرد گفت: بانک مرکزی گارد خاصی در برابر نظارت‌های دیوان گرفته بود و به ما اطلاعات و دسترسی‌های لازم را نمی‌داد.

گفتنی است قیمت دلار در زمان ریاست سیف بر بانک مرکزی از ۳۳۰۰ تومان حدود ۴برابر افزایش یافت. همچنین واگذاری ۱۸ میلیارد دلار ارز به قیمت ۴۲۰۰ تومان (یک‌سوم قیمت) در کمتر از ۲ ماه، محصول دوره مدیریت سیف در بانک مرکزی است.

به عبارت دیگر، سیف مقصر واگذاری رانت ۱۸ میلیارد دلاری و گران شدن چند برابری قیمت ارز است. رئیس‌دیوان محاسبات تصریح کرده است که این سازمان در بهمن سال ۹۶ تخلفات بانک مرکزی را محرز دیده و بر انفصال رئیس‌کل بانک مرکزی و معاونان وی رأی داده است.با این حساب فقط یک مورد بی‌توجی دولت، ۱۸ میلیارد دلار آب خورده است.

لازم به ذکر است که سیف، رئیس‌قبلی بانک مرکزی که در زمان مدیریت وی یکی از آشفته‌ترین دوره‌های ارزی ایران رقم خورده بود، شهریور سال جاری به عنوان مشاور روحانی منصوب شد!

کدخبر: ۲۲۹۶۷۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • soliman

    سیف مقصر نیست !؟دولت و مجلس این پول را ر وانه بازار کردن !؟

  • masoudronin

    مقصر همه اونایی هستن که میگفتن مشکلی ندا ریم همه چی آرومه

  • masina

    جذاب ترین بخش ش، همون بخش آخر مطلب ه.

  • masina

    جذاب ترین بخش ش، همون بخش آخر مطلب ه.

  • fardinranji89

    دیگه مهم نیست