کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۴۸۰۹۵۵
تاریخ خبر:

بهترین تعویض استقلال را امیر قلعه‌نویی انجام داد!

روزنامه هفت صبح، کمال‌ بردبار| دقیقه 92. داور 4 دقیقه وقت اضافه اعلام کرده و دو دقیقه بیشتر به انتهای بازی نمانده است. بازی بدون خلق لحظات حساس دقایق زیادی بود که در جریان بود. در دقیقه 92 است که توپی از میانه زمین براي صالح حردانی در سمت راست هجده قدم ارسال می‌شود. نقطه فرود توپ جایی است که بعید به نظر می‌رسد خطری دروازه گل گهر را تهدید کند.

اما امین قاسمی‌نژاد بازیکن سابق استقلال که حالا در گل‌گهر توپ می‌زند و اصلا معلوم نبود آن لحظه چرا آنقدر نزدیک خط دفاعی خودشان قرار داشت تصمیم می‌گیرد آمادگی بدنی خود را توی چشم مسئولان استقلالی کند پس بی‌جهت به هوا بر می‌خیزد و می‌خواهد توپ ارسالی را بی‌معطلی با یک قیچی برگردان در ارتفاع بالا دفع کند. تمام مراحل این فن زیبا را انجام می‌دهد با این تفاوت که ضربه‌اش پس گردن صالح حرداني فرود می‌آید. یک پنالتی بی‌جهت و عجیب و البته صد‌درصد.

بعد از اين نیمکت دو تیم مثل آتشفشان در حال جوش و خروش بودند و استقلالی‌ها هیجان‌زده از این هدیه غیرمنتظره از سویي به هوا پریده بودند و ساپینتو از شدت شعف و هیجان قرمز شده بود و درآن سو سعید الهویی کمک مربی قلعه‌نویی و گروهی دیگر از نیمکت‌نشینان و بازیکن‌ها به سمت داور حمله ور شده بودند. داور در نهایت با تاخیر پنالتی را تایید کرد اما گزارش حرکات ساپینتو در برابر نیمکت گل‌گهر داور را متقاعد کرد تا ساپینتو را با کارت قرمز جریمه کند و از اینجا به بعد دیگر با یک اکشن کامل روبه‌روییم.

ساپینتو اول به سمت داور یورش می‌برد و بعد از مقاومت حلقه اطراف داور تغییر جهت می‌دهد و به سمت نیمکت گل‌گهر یک حرکت ویرانگر را آغاز می‌کند. خشم ساپینتو در این لحظات به گونه‌ای است که شش یا هفت نفر در تلاشی مشترک به سختی موفق به کنترل او و راهسپاری‌اش به رختکن شدند‌! در پایان این جنجال بی‌دلیل شش دقیقه‌ای یامگا با مهارت پنالتی سرنوشت ساز را وارد دروازه یکی از مدعیان بزرگ قهرمانی آن هم در زمین حریف کرد‌.

بازی در دو دقیقه آخر انگار روی دور تند بود. یک فرصت عالی را حسینی مهار می‌کند و ازآن سو یک تک به تک را فروزان می‌گیرد تا در نهایت استقلال با سه امتیاز بسیار ارزشمند از سیرجان به تهران بازگردد. هرچند دیگر می‌داند که ساپینتو را برای بازی مهم با فولاد روی نیمکت ندارد و شاید محرومیت‌های دیگر‌، ‌ساپینتو را از چند بازی مهم دیگر هم محروم کند. حساسیت به ساپینتو در ایران فقط با حساسیت موجود روی طارمی در پرتغال قابل مقایسه است.

البته باید اذعان کرد که ساپینتو از همه جهات نشانه تولد یک ساکت الهامی دیگر با تمام مشخصاتش است. اما نیمه اول بازی این دو تیم فوق‌العاده جذاب ازآب درآمد. دو تیم پرس شدید و سنگین و دوندگی فوق‌العاده‌ای را روی تیم حریف اجرا مي‌کردند که همین دوندگی بی‌سابقه موجب افت بدنی دو تیم در نیمه دوم شده بود. نیمه اول هردوتیم بسیار خشن بازی کردند و لحظات ترسناکی طی بازی شکل گرفته بود.

گل استقلال روی سانتر زمینی پیمان بابایی و ضربه تمام کننده محبی شکل گرفت و ازآن سو در نیمه دوم پاس زیبای شکاری را تیکدری با شوتی سنگین تکمیل‌ کرد که دفع ناقص حسینی فقط موجب شد تا توپ با تاخیر و طی کردن یک قوس بلند وارد دروازه استقلال بشود. بعد از گل تساوی گل گهر بازی با رخوت و آرامش دنبال می‌شد.

ورود حردانی و مهری و میرزایی هم به نظر می‌رسید فایده‌ای برای استقلال نداشته باشد اما تعویض طلایی استقلالی‌ها را قلعه نویی درآن سوی زمین انجام داد که قاسمی نژاد را دقیقه 70 به زمین آورد تا او با آن حرکت شگفت انگیز در دقایق تلف شده سه امتیاز شیرین را به استقلال هدیه کند. داستان بعدش را هم که اول مطلب نوشتیم.

کدخبر: ۴۸۰۹۵۵
تاریخ خبر:
ارسال نظر