کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۴۱۰۹۹
تاریخ خبر:

با خوشمزه‌ترین غذا‌های دنیا آشنا شوید

جرج برنارد شاو جایی گفته است که تنها عشق واقعی در دنیا، عشق به غذاست. اگر نگاهی به غذا‌های رنگارنگ در کشور‌های مختلف بکنیم، می‌بینیم که حق با این نویسنده ایرلندی بوده است.

تا حال به این فکر کرده اید که خوشمزه‌ترین غذا‌های دنیا چیستند؟ یا برای خوردن بهترین غذا‌های دنیا به کجا‌ها باید سفر کنیم.

بیایید با هم نگاهی بیندازیم به خوشمزه‌ترین غذا‌های دنیا. آب دهان خود را قورت بدهید و برای سفر به زادگاه این غذا‌ها و خوردن آن‌ها برنامه ریزی کنید.

ماسالا دوسای هندی
هندی‌ها یک نوع کرپ (نوعی نان که میان آن با مواد مختلف پر می‌شود) به نام ماسالا دوسا دارند. این کرپ با خمیر برنج درست می‌شود و داخلش با سیب زمینی تند مزه پر می‌شود. ماسالا دوسا معمولا با یک نوع چاشنی نارگیلی، ترشی، یک سس مخصوص با عدس و گوجه و چیز‌هایی مانند این‌ها خورده می‌شود. ماسالا دوسا، یک صبحانه خوشمزه و مقوی است که فرد را تا موقع صرف ناهار پرانرژی نگه می‌دارد. با یک بار خوردن آن حتما عاشقش می‌شوید.

حمص خاورمیانه
حمص یک غذای ساده خاورمیانه‌ای است که در سراسر جهان، طرفدار دارد. این غذای خوشمزه ترکیبی از نخود، سیر، آب لیموترش و ارده است که به بخشی از رژیم غذایی مردم دنیا تبدیل شده است.

حمص معمولا با نان، گوشت، لوبیا و سبزیجات سرو می‌شود. این غذای خوشمزه با کیک برنج نیز خورده می‌شود.

لاکسای مالزی
لاکسا یکی از غذا‌های خوشمزه مالایایی است که از ترکیب یک نوع ماهی، تمرهندی، فلفل، نعناع، پیاز، علف لیمو و آناناس درست می‌شود.
مواد این سوپ آبپز شده و با نودل مخلوط می‌شود و گاهی زنجبیل هم به آن اضافه می‌کنند. لاکسا که در میان مالایایی‌ها بسیار محبوب است، بوی تند و تیزی دارد.

پاپ کورن کره‌ای آمریکا
پاپ کورن در قرن گذشته یکی از لذیذترین خوراکی‌های جهان شده است. ذرت را به شکل‌های مختلف می‌توان طبخ کرد. اما هیچ کدام از روش‌های طبخ آن لذت بخش‌تر از این نیست که در روغن سرخش کنید و ذرت شروع به شلیک در جهت‌های مختلف بکند.
تماشای تلویزیون در آخر شب با پاپ کورن‌هایی که در روغن سرخ شده اند، فوق العاده می‌شود. اما پاپ کورن‌های آمریکایی که در کره سرخ شده اند، مزه متفاوتی دارند که هر کسی باید یک بار آن را امتحان کند.

پیتزای ناپلی ایتالیا
هر کسی با دیدن گوجه فرنگی‌های قلمبه و بقیه مواد روی پیتزای ناپلی آب دهانش راه می‌افتد. بهترین و خوشمزه‌ترین نوع پیتزا، پیتزای ساده ناپلی است.

مردم ناپل اولین پیتزا را قرن‌ها قبل درست کردند و مردم این شهر در حال حاضر به خلاقیت اجداد خود افتخار می‌کنند. آن‌ها پیتزای خود را طبق سنت شان فقط با نمک دریایی، آرد گندم و سه نوع گوجه درست می‌کنند.

علاوه بر این پیتزای ناپلی حتما باید در تنور سنتی و با شعله‌های هیزم بپزد. پیتزای ناپلی با کمترین مواد ممکن یعنی خمیر، گوجه، روغن زیتون، نمک، ریحان و پنیر درست می‌شود.

هنر مردم ناپل این بود که غذایی با مواد ارزان و اندک، اما خیلی لذیذ اختراع کردند.

منبع: فرادید

کدخبر: ۲۴۱۰۹۹
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • reefar99

    ماهم دیشب حمص داشتیم، البته بعنوان مزه ب ا چیپس خوردیم، جاتون خالی