کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۱۹۷۷۶
تاریخ خبر:

پنج طرح‌ جو بایدن برای شکست ترامپ

روزنامه هفت صبح، رامتین لطیفی | مروری بر همه طرح‌های جو بایدن در صورت کسب مقام ریاست جمهوری . جو بایدن نامزد رسمی حزب دموکرات در انتخابات آمریکا در پیام‌های روزهای گذشته‌اش تاکید کرد دو طرح بیمه برای همه و بخشش وام‌های دانشجویی را که متعلق به برنی سندرز بود اجرا خواهد کرد.

البته بایدن تبصره‌ای برای طرح بخشش وام‌های دانشجویی قائل شد و اضافه کرد وام‌های کمتر از ۱۲۰هزار دلار بخشیده خواهد شد. با تمام تفاسیر این گارد باز بایدن قدمی رو به جلو برای حزب محسوب می‌شود. حالا هواداران حزب انتظار دارند بایدن طرح‌های مهم دیگر نامزدها و افراد مهم حزب را نیز در برنامه دولت خود بگنجاند.

* یک: طرح مایکل بنت برای ریشه‌کن کردن فقر در کودکان بی‌سرپرست
این طرح دولت را ملزم می‌کند که تربیت و نگهداری از کودکان را یک شغل رسمی محسوب کند که به این شغل حقوق و مزایایی تعلق بگیرد که بودجه آن را دولت تامین کند. انتظار می‌رود با اجرای این طرح جمعیت کودکان بی‌سرپرست، فقیر و بی‌خانمان ظرف مدت کوتاهی نصف شود.

* دو: طرح جی اینسلی برای محیط ‌زیست و تغییرات اقلیمی
البته در حزب دموکرات فردی مانند ترامپ پیدا نمی‌شود که تغییرات اقلیمی را انکار کند اما میزان اهمیت این ماجرا بین افراد متفاوت است. این طرح دولت را ملزم می‌کند که از کارخانجات، صنایع و معادن برای آلوده کردن محیط‌زیست مالیات‌های سنگین دریافت کند و درآمد حاصل از این مالیات‌ها را برای ریشه‌کن کردن سوخت‌های فسیلی و صنایع نفت و گاز تا سال ۲۰۳۰ و گسترش شبکه انرژی الکتریکی هزینه کند.

* سه: طرح سندرز، وارن، بوتیجج و بنت برای کارگران
نقطه اشتراک این چهار طرح را می‌توان برپایی یک اتحادیه همگانی و ملی برای کارگران در نظر گرفت که در درجه اول جایگاه‌های شغلی را به طور عادلانه بین کارگران تقسیم کند و در قدم بعدی اتحادیه ملزم باشد که از حقوق کارگران در برابر کارفرمایان دفاع کند. همچنین به افراد بیکار اتحادیه بیمه بیکاری تعلق بگیرد و در صورت امکان این افراد را برای کار به کشورهای دیگر که نیازمند نیروی کار هستند انتقال دهد.

* چهار: طرح سندرز برای اتوبوس‌های الکتریکی
بیشترین سهم از آلودگی هوا در آمریکا متعلق به ناوگان حمل و نقل عمومی است. در طرح سندرز دولت با هزینه ۴۰۷میلیارد دلار اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و ون‌هایی که با مصرف گازوئیل و بنزین برای حمل و نقل دانش‌آموزان و کارمندان استفاده می‌شوند را از رده خارج می‌کند و به جایش از اتوبوس‌های برقی استفاده خواهد کرد.

* پنج: طرح وارن به منظور پیگرد قانونی آقازاده‌های رانت‌خوار آمریکایی!
وارن می‌گوید در سیستمی که اموال یک خانواده طبقه متوسط برای بدهی اندک کارت اعتباری ضبط و توقیف می‌شود، افرادی در کابینه و کاخ سفید وجود دارند که به سبب خویشاوندی با مسئولان معافیت‌های مالیاتی و وام‌های کلان دریافت می‌کنند و از رانت اطلاعاتی نیز برخوردارند. این دست افراد باید شناسایی و تحت تعقیب قانونی و محاکمه قرار گیرند. وارن، جرد کوشنر داماد دونالد ترامپ و همسر ایوانکا را به عنوان مثالی برای این طرح عنوان کرده است.

کدخبر: ۳۱۹۷۷۶
تاریخ خبر:
ارسال نظر