کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۲۳۲۸۸۷
تاریخ خبر:

بازگشت مورخ جنجالی به تلویزیون

برنامه «تاریخ و سینما» با اجرای خسرو معتضد از شنبه روی آنتن می‌رود، این برنامه که از شبکه آی فیلم پخش می‌شود به بررسی تاریخی فیلم‌ها می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، برنامه «تاریخ و سینما» از شنبه (۱۲ آبان ماه) با اجرای خسرو معتضد، فیلم‌های ضدایرانی جهان را از منظر تاریخی بررسی و نقد می‌کند. در اولین قسمت از این برنامه فیلم «آرگو» مورد بررسی تاریخی قرار می‌گیرد و از دیگر فیلم‌های انتخاب‌شده می‌توان به «ابن سینا»، «۳۰۰»، «ثریا» و «بدون دخترم هرگز» و … اشاره کرد.

ایزد مهرآفرین تهیه‌کننده این برنامه پیش‌تر در گفت‌وگویی اعلام کرده بود: «از آنجا که چند سالی موج ایران هراسی در آثار و فیلم های غربی به ویژه سینمای هالیوود گسترش یافته است ما در این برنامه درصدد آمدیم که پاسخی به تحریفات، اشتباهات تاریخی و همچنین غرض ورزی این گونه از آثار درباره ایران و ایرانی و تاریخ پرشکوه این سرزمین بپردازیم. از جایی که عمده این آثار به نوعی ریشه تاریخی و مستند دارند، ما با کمک و اجرای تاریخ شناس و مورخ شناخته شده کشور آقای خسرو معتضد دروغ ها، تحریفات و غرض ورزی‌های این آثار را برای مخاطبان آشکار می‌کنیم و به تحریفات تاریخی سینمای غرب پاسخ می‌دهیم.»

برنامه «تاریخ و سینما» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ایزد مهرآفرین، شنبه‌ها ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه آی فیلم فارسی می‌رود و در ساعت ۶:۳۰ روز یکشنبه تکرار آن پخش خواهد شد.

کدخبر: ۲۳۲۸۸۷
تاریخ خبر:
ارسال نظر
 
  • khordbin

    مغلطه به دردی نمیخوره، فیلم تاریخی ایران ی بسازید، لااقل کشورهای اطراف ببینند، یه چیزی از ایران بدانند!

  • masoudronin

    ایشون از تاریخ فقط به نفعه صدا سیما تعری ف میکنن اونم که همش اشتباهه