کاربر گرامی

برای استفاده از محتوای اختصاصی و ویدئو ها باید در وب سایت هفت صبح ثبت نام نمایید

با ثبت نام و خرید اشتراک به نسخه PDF روزنامه، مطالب و ویدئو‌های اختصاصی و تمامی امکانات دسترسی خواهید داشت.

کدخبر: ۳۷۸۴۲۳
تاریخ خبر:

بازداشت ‌در شیراز‌؛ وحشت ‌در استانبول

روزنامه هفت صبح، علی رستگار | این آخر هفته‌ای که گذشت و تقریبا همزمان با استرداد میلاد حاتمی، از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی در ترکیه، دادسرای ارشاد اطلاعیه‌ای هم درباره موزیک‌ویدئوی سخیف از ساسی مانکن منتشر کرد.در این اطلاعیه هشدار داده شده که با همکاران او و ارسال‌کنندگان دابسمش برای این فرد برخورد می‌شود و خود او هم تحت تعقیب بین‌المللی قرار می‌گیرد.در پایان این اطلاعیه از برخورد با سازنده موزیک‌ویدئوها و افراد نزدیک به سایت‌های قمار و شرط‌بندی هم خبر داده شده.

به فاصله اندکی بعد از این اطلاعیه بود که خبرگزاری تسنیم نوشت دو برادر که از همکاران ساسان حیدری یا ساسی هستند در شیراز دستگیر شده‌اند.حالا این دو نفر چه کسانی هستند؟ محسن و بهروز منوچهری که به عنوان تنظیم‌کننده آهنگ جدید و جنجالی ساسی ‌مانکن از آنها اسم برده می‌شود. این دو نفر با نام‌های هنری آریو و اهورا و در قالب استودیویی به نام «من برادرز» فعالیت می‌کردند و در منزل شخصی‌شان در خیابان قدوسی شیراز دستگیر شدند.

آنها در دوره‌ای خوانندگی هم می‌کردند که خیلی تجربه موفقی برایشان نبود و بعد از آن به ساخت و تنظیم آهنگ‌های پاپ روی آوردند و با خوانندگانی مثل احلام و سحر و ساسی و … از داخل ایران همکاری داشتند.دستگیری این دو نفر و البته استرداد میلاد حاتمی از ترکیه به نظر می‌رسد بیشتر از همه خود ساسان حیدری یا ساسی مانکن را به وحشت انداخته.بهمن بابازاده، خبرنگار موسیقی خبر داده که او کل کنسرت‌هایش را که برای نوروز ۱۴۰۰ در کشورهای همسایه ایران تدارک دیده بود لغو کرده. ساسی قرار بود در ارمنستان و ترکیه و دوبی کنسرت برگزار کند و کل این برنامه‌ها فعلا لغو شده است.

این فقط بخشی از پس‌لرزه‌های دستگیری و استرداد میلاد حاتمی است.شنیده شده که در روزهای اخیر سایر اعضای این حلقه سایت‌های شرط‌بندی هم از بیم دستگیری و استرداد به ایران محل سکونت خود را تغییر داده‌اند.بعضی موقتا به فرانسه و اسپانیا سفر کرده‌اند و مهراد جم فعلا به لندن کوچ کرده.حتی خیلی از خواننده‌های رپ که با باند کلاهبرداری سایت‌های قمار همکاری می‌کنند هم به‌شدت این روزها وحشت‌زده و تحت فشار هستند.

به طور مثال اعضای گروه وانتونز که همکاری نزدیکی با فرشید امیرشقاقی ملقب به مونتیگو دارند از سوی همکاران خود هم مورد شماتت قرار گرفتند. ماجرا اینجاست که فرشید امیرشقاقی همراه با پدرش، سعدالله امیرشقاقی سرشاخه اصلی سایت‌های بت و فیشینگ و کلاهبرداری هستند،بعد اعضای گروه وانتونز و بعضی دیگر از رپرها با همین شخص در تبلیغ و ترویج سایت‌های قمار همکاری می‌کنند.این وابستگی موسیقی رپ به گردش مالی فاسد سایت‌های قمار موضوعی است که پیش از این خیلی از رپرهای ایرانی نسبت‌به آن هشدار دادند و گفتند نباید اعتبار این سبک موسیقی که نکته برجسته آن استقلال و عدم وابستگی آن است را با پیوند زدن به باند‌های کلاهبرداری نابود کرد.

*** جزئیات دستگیری میلاد حاتمی
سردار شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل ناجا، در یک گفت‌وگوی تلویزیونی جزئیاتی از عملیات دستگیری و استرداد میلاد حاتمی را شرح داد که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

* اینترپل ایران حدود ۵ ماه پیش درخصوص میلاد حاتمی اعلان قرمز صادر کرده بود و پلیس ترکیه هم به درخواست ایران، او را دستگیر کرد و به مقامات ایران تحویل داد.

* این شخص یکی از گردانندگان سایت‌های قمار و شرط‌بندی بود، اما در کنار آن اقدام به کلاهبرداری و پولشویی کرده است. این فرد به همراه هم‌گروهانش از نوجوانان کلاهبرداری می‌کردند. اینها جرائم سایبری داشتند و افراد با سن کم جذب این سایت‌ها شده بودند و شاکی خصوصی هم دارد. به دلیل شکایت‌های مختلف از وی، اعلان قرمز برایش صادر شد.

* تعداد مالباخته‌های واقعی هنوز مشخص نیست. معمولا تعدادی از شاکیان مراجعه می‌کنند و بعد از آنکه فرد وارد ایران شد، سایر شاکیان هم مراجعه و شکایت می‌کنند.

* قاعده اینطور است که متهم به محض اینکه وارد کشور می‌شود، تحویل مراجع قضایی می‌شود. نامبرده هم درحال‌حاضر تحویل مراجع قضایی داده شده است.

کدخبر: ۳۷۸۴۲۳
تاریخ خبر:
ارسال نظر